Ivan Ivušić
 Tonci Plazibat/Cropix
Review Booster Pro

Dubrovačkom startupu smiješi se partnerstvo s Trip Advisorom

Dubrovačka tvrtka razvila IT rješenje koje gostima omogućuje da prislanjanjem mobitela odmah na odlasku ostave recenziju smještaja
Piše: Bernard IvezićObjavljeno: 08. lipanj 2021. 12:11

Iako je Hrvatska među top turističkim destinacijama na svijetu, domaći turistički startupi nisu uobičajeni. Još je rjeđe pronaći turističku inovativnu tvrtku koja je u Hrvatskoj počela raditi usred pandemije i k tome, uspjela. Dubrovački startup Review Booster Pro, koji je razvio rješenje za učinkovito prikupljanje recenzija, po svemu tome itekako odskače.

Godinu dana otkad je počeo s komercijalnim radom, otvorio je prvo tržište izvan Europe. Njegov će se proizvod uskoro početi koristiti u Japanu. Prethodno je, od lipnja lani, pronašao kupce u Hrvatskoj i Crnoj Gori pa u Austriji, Švicarskoj i Njemačkoj, zatim Španjolskoj, Portugalu, Belgiji, Nizozemskoj, Luksemburgu i Češkoj te u Izraelu.

Najveće širenje ga tek očekuje. Dubrovački startup na putu je da uđe u TripAdvisorov partnerski program i time dobije podršku da se njegovo rješenje proširi na sve kontinente. Navodno zeleno svjetlo već ima. No, Review Booster Pro iznenadio je najpoznatiju turističku platformu za recenzije upravo brzinom i uspješnošću kojom ih prikuplja.

Tehničko rješenje

Ivan Ivušić, suosnivač startupa Review Booster Pro, kaže da su platforme navikle da im recenzije dolaze s određenim odmakom.

- Smisao našeg rješenja je da hotelima i drugim turističkim igračima omogućujemo da recenziju dobiju odmah nakon što su gosti konzumirali njihove usluge. Na taj način dobivaju više recenzija, s više fotografija i više dojmova - kaže Ivan Ivušić.

image
Tonci Plazibat/Cropix

Saša Ivančić, drugi suosnivač Review Booster Proa, koji je tehnički razvio rješenje, navodi da se njihov proizvod sastoji od dva dijela: jedinstvene NFC pločice za svakog klijenta i cloud platforme preko koje se prikupljaju online recenzije i ispituje zadovoljstvo korisnika putem anketa. Dakle, dovoljno je da korisnik prisloni mobitel na njihovu pločicu i bez instalacije ikakvog dodatnog softvera može odmah ostaviti recenziju preko svog mobitela.

- Već godinama radim na brojnim projektima koji se tiču implementacije NFC tehnologije, kao i upravljanja sadržajem uz pomoć NFC-CMS sustava koji omogućava izmjenu sadržaja na proizvodima i interakciju krajnjih korisnika uz pomoć proizvoda s implementiranom NFC tehnologijom, a da smo s našim rješenjem na dobrom putu potvrdio je velik interes tržišta od prvih dana, a to je ljeto 2020. godine - kaže Ivančić.

Dodaje da im je pomogao i sam trenutak predstavljanja proizvoda. Hoteli su, naime, prošlo ljeto rješenje prepoznali kao koristan alat u aktivnom pokretanju digitalnih marketinških aktivnosti nakon otvaranja granica i ukidanja pandemijskih restrikcija. U Hrvatskoj njihovo rješenje koriste Rixos Hoteli.

Raste važnost lokalnog

Ivan Ivušić objašnjava da se nisu zadržali samo na turizmu. Njihovi su korisnici i DHL u Austriji, MWM Caterpillar u Španjolskoj i Domino's pizza u Nizozemskoj. Navodi da svi njihovi serviseri i dostavljači imaju svoju pločicu i pri izlasku na teren klijenti im prislanjanjem mobitela otvaraju anketni upitnik.

- Možemo granulirati rezultate, da znaju točno koji zaposlenik ima kakve ocjene, kakve su ocjene po lokacijama i puno drugih detalja, i to sve u realnom vremenu, što im služi za strateške poslovne odluke. Takva povratna informacija, također, izravno utječe na podizanje razine kvalitete usluge kod svih zaposlenika, jer oni znaju da će ih ocijeniti korisnici - kaže Ivušić.

Dodaje da se nisu ograničili samo na TripAdvisor. Podržavaju i ostale recenzijske mreže, poput Googlea, Facebooka, HolidayCheck.de i drugih. Ivušić objašnjava da su u posljednje vrijeme posebno veliki zahtjevi bili prema Googleu.

- Kako raste važnost 'local searcha', jer na Googleu se sve više koristi geolokacijsko pretraživanje 'near me', gdje su jedan od ključnih podataka koji se uzimaju pri rangiranju recenzije korisnika, tako raste i interes klijenata za podrškom te platforme. Neki naši korisnici tako su stekli više recenzija na Googleu u posljednjih mjesec dana nego unazad pet godina - zaključio je Ivušić.

Linker
15. lipanj 2021 12:18