U samo dva mjeseca u Hrvatskom Telekomu više od 11 posto zaposlenika prijavilo se na tečaj umjetne inteligencije Elements o AI, a od ukupnog broja prijavljenih, njih 13 posto završilo je tečaj. Inicijalno, HT si je postavio za cilj da tri posto njegovih zaposlenika prođe tečaj, što je trostruko više od nacionalnog cilja koji je postavila udruga CroAI.
Za najveći telekom u Hrvatskoj, vlasnika najlikvidnije dionice na Zagrebačkoj burzi, to bi se moglo pokazati i kao dobra poslovna prilika. Usvajanje znanja o umjetnoj inteligenciji, naime, znači da će zaposlenici tog telekoma bolje razumjeti nove tehnologije, a to bi u konačnici moglo rezultirati tržišnom prednošću HT-a.
"Dosad je više od 70 zaposlenika završilo edukaciju, a pristupilo joj je više od 550", kažu u HT-u.
Dodaju da je dio njihovih kolega edukaciju dovršio u kraćem roku, a naglašavaju i da su tečaj također završili kolegice i kolege koji nemaju primarno zaleđe u IT-u.
"To nas čini sretnima, jer utjelovljuju našu viziju razvoja digitalne kompanije", kažu u HT-u te navode da je prosječna ocjena zadovoljstva zaposlenika edukacijom 4,7.
Stekli diplomu
Jan Štedul, glavni tajnik udruge CroAI, kaže da je tečaj dosad upisalo preko 17.700 građana Hrvatske, a završilo ga je i steklo diplomu njih oko 3000. Drugim riječima, CroAI skoro je na 10 posto od ciljanog broja od oko 40.000 građana s tom diplomom, a što ugrubo odgovara procjeni od 1 posto populacije koju tako žele educirati.
"Nadmašili smo sva očekivanja, ako promatramo ukupni broj polaznika u samo dva mjeseca, jer takav start nije imala nijedna od 11 država u kojima je dosad tečaj pokrenut", kaže Štedul.
Uvjeren je da je to pokazatelj potencijala koji Hrvatska ima. "Očekujemo veliki broj diploma u narednim tjednima, i nadamo se da ćemo uspjeti zadržati ovaj tempo te biti europska država koja je najbrže dostigla cilj edukacije jedan posto svog stanovništva o osnovama umjetne inteligencije", kaže Štedul.
Besplatni tečaj Elements of AI predstavljen je na hrvatskom tržištu prije dva mjeseca. Riječ je o tečaju koji je razvilo Sveučilište u Helsinkiju, u suradnji s tehnološkom kompanijom Reaktor. Partner za Hrvatsku je Sveučilište u Zagrebu, a nositelj projekta udruga CroAI.
Za završetak tečaja u prosjeku je potrebno od 6 do 8 tjedana, ako polaznik nekoliko puta tjedno uloži 30 do 60 minuta na rješavanje. Teča je je dostupan online u svakom trenutku i potpuno prilagođen polazniku, što znači da se može riješiti u roku od 12 sati ili 12 mjeseci.
Iako nema programiranja, potrebno je znati osnove matematike, i to na razini osnovne škole te spremnost na rješavanje jednostavnih zadataka, koji mahom zahtijevaju crtanje.
Štedul ističe da je tečaj taman toliko zahtjevan da izvlači polaznika iz komfor zone.A opet dovoljno je pristupačan da vi to možete, čak i ako se morate malo dodatno educirati o stvarima koje ste nekad znali", objašnjava Štedul.
Od zdravstva do zabave
Dodaje da se umjetna inteligencija danas nalazi posvuda - od zdravstva, obrazovanja i prometa pa sve do zabave. No, ističe, poznavati osnove umjetne inteligencije važno je i zato što se tako mnogo bolje može razumjeti svijet oko sebe.
"Kada nešto toliko moćno kao što je umjetna inteligencija bolje razumijete, onda se nećete bojati stvari koje su potpuno bezopasne, a s druge strane, uvažavat ćete opasnosti tamo gdje doista postoje", smatra Štedul.
Studentima na Sveučilištu u Zagrebu ovaj tečaj donosi i 2 ECTS boda. No, u posljednje vrijeme sve je popularniji među hrvatskim kompanijama, poput HT-a, ali i banaka. U Zagrebačkoj banci kažu da ga koriste i kao alat kojim zaposlenicima podižu svijest oko važnosti prekvalifikacija i usavršavanja.
"Strategija poslovanja naše banke, kao i ostalih vodećih kompanija u Hrvatskoj i svijetu, ide u smjeru digitalizacije i inovacija. Umjetna inteligencija može nam pomoći povećati produktivnost, smanjiti operativni rad i mogućnost ljudske pogreške, donositi brze odluke temeljene na podacima i poboljšati iskustvo klijenata. Stoga će poznavanje osnova umjetne inteligencije uskoro biti potrebno u svim dijelovima banke", zaključuju u Zabi.