FANTOMSKO KOČENJE

Brojni vozači Tesle tvrde kako vozilo, pri velikoj brzini, iznenadno počinje kočiti

Problem se navodno javlja kada vozači koriste Autopilot- ADAS sustav. To je opcija koja daje vozilu kontrolu nad nekim elementima kočenja i upravljanja tijekom vožnje.

Tesla Model Y, biti će pod istragom zbog problema s kočenjem

 Mariusz Burcz/Alamy/Alamy/Profimedia

Američka vlada istražuje izvješća o neočekivanim iznenadnim kočenjima koja su se dogodila uslijed vožnje Teslinih automobila.

Problem s takozvanim "fantomskim kočenjem" trenutno razmatra američki regulator- Nacionalna uprava za sigurnost u prometu na autocestama (NHTSA)- koji je zaprimio 354 takve pritužbe u posljednjih devet mjeseci. Istraga će obuhvatiti oko 416.000 vozila proizvedenih od 2021. do 2022 (Tesla Model 3 i Model Y).

Vozači kažu da se problem javlja kada koriste -Autopilot ADAS sustav. To je opcija koja daje vozilu kontrolu nad nekim elementima kočenja i upravljanja tijekom vožnje, premda ona nikako nije potpuna zamjena ljudskom vozaču. Tesla preporučuje vozačima da budu oprezni i nadziru svoje vozilo, napominjući da Autopilot ADAS sustav "ne čini vozilo autonomnim".

Tesla je trenutno pod još dvije istrage.

Naime, u prosincu 2021. Tesla je onemogućila je svoju značajku Passenger Play koja je do tada omogućavala igranje igara dok je automobil u pokretu, što je dovelo do otvorene istrage koja pokriva oko 580.000 vozila. Prošlog kolovoza, NHTSA je počela istraživati ​​ulogu sustava autopilota u 11 nesreća u kojima su sudjelovala vozila hitne pomoći. Istraga je obuhvatila oko 765.000 Tesli.

NHTSA-in Ured za istraživanje kvarova (ODI) sada je radi fantomskog kočenja započeo novu "preliminarnu procjenu" Tesle zbog pritužbi. Riječ je o procesu prije nego što bi agencija mogla službeno izdati opoziv vozila. Navodi se da u incidentima nije bilo sudara, ozlijeđenih ili smrtno stradalih.

"U pritužbama se navodi da, dok koriste usluge sustava ADAS-a, vozilo neočekivano koči tijekom vožnje na autocesti. Žalitelji navode da se brzo usporavanje događa bez upozorenja, nasumično i često više puta u jednom ciklusu vožnje", navodi se u izvješću.

NHTSA objavljuje pritužbe kupaca na svojoj web stranici, tako da potrošači mogu usporediti iskustva.

U jednoj pritužbi od 11. veljače 2022., vozač tako kaže: "Jako kočenje događa se bez ikakvog razloga i bez upozorenja, što je gotovo dovelo do nekoliko sudara... Ovaj se problem dogodio desetak puta tijekom mojih pet mjeseci posjedovanja automobila."

U drugom slučaju od 3. veljače 2022., korisnik se žali na "fantomsko kočenje bez ikakvog razloga", tvrdeći kako je njegov automobil iznenada usporio sa 117 km/h na 95 km/h "u samo dvije sekunde".

Ljudska pogreška uključena je u oko 95% nesreća na cestama EU-a. Automobili i kamioni bez vozača mogu smanjiti broj prometnih nesreća i smrti na cesti te poboljšati sigurnost istih. Također, digitalne tehnologije mogu smanjiti prometne gužve, emisije stakleničkih plinova i zagađivača zraka te povećati mobilnost otvaranjem cestovnog prijevoza starijim osobama ili osobama s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću.

Nadalje, očekuje se da će tržište automatiziranih vozila rasti eksponencijalno, otvarajući nova radna mjesta i ostvarujući dobit od 620 milijuna eura za automobilsku industriju u EU-u te 180 milijardi eura za sektor elektronike.

Sljedeći komunikaciju “Na putu prema automatiziranoj mobilnosti: strategija EU-a za mobilnost budućnosti” Europske komisije, tadašnji zastupnik Wim van de Camp (EPP, Nizozemska) napisao je nacrt izvješća o autonomnoj vožnji. Parlament je nacrt usvojio na plenarnoj sjednici 15. siječnja 2019.

U izvješću se navodi da bi zakoni EU-a o automatiziranom i povezanom prijevozu trebali obuhvaćati sve načine prijevoza, uključujući pomorski promet na kratke relacije, plovila unutarnje plovidbe, bespilotne letjelice za prijevoz robe i sustave lake željeznice. Također je potrebno dodatno koordinirati napore na normizaciji na međunarodnoj razini kako bi se osigurala sigurnost i interoperabilnost vozila preko granica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 20:59