Jedan od osnivača vodnjanskog Infobipa i izvršni direktor Silvio Kutić kaže da za slavlje nema previše vremena. Ne razbacuje se niti procjenama o trenutnoj tržišnoj vrijednosti te softverske kompanije nakon što su s američkim fondom dogovorili veliku investiciju.
Neki, naime, računaju da su postali “jednorog”, drugi da vrijede i nekoliko milijardi dolara, a treći da bi toliko mogli vrijediti prije izlaska na neku od svjetskih burzi za koju godinu. U svakom slučaju, zanimljivo zvuči da jedan od Infobipovih globalnih konkurenata ima tržišnu kapitalizaciju od čak 37 milijardi dolara, a lani je imao prihod od 1,1 milijardu dolara (Twilio, izlistan na NYSE). Prihod Infobipa prošle godine bio je oko 600 milijuna eura, a iz godine u godinu rastu dvoznamenkastim postocima.
Zasut medijskim upitima, nakon što je Reuters ekskluzivno jučer objavio vijest o investiciji, Kutić je pristao na pisani intervju.
Investicija od 200 milijuna dolara vaša je prva ulagačka runda i vaš veliki uspjeh u godini korona pandemije koja je mnogima donijela velike probleme. Kolika je, prema toj rundi, sada valuacija Infobipa, je li postao jednorog, te koliki udjel u njemu sada drži fond One Equity Partners?
- Formalno smo krenuli s procesom prema investitorima početkom ožujka ove godine, samo nekoliko dana prije izbijanja svjetske krize uzrokovane koronavirusom. U trenutku izbijanja pandemije bili smo svjesni da će to izvjesno imati negativan utjecaj na generalni sentiment među svjetskom investitorskom zajednicom, no na sreću to se nije pokazalo točnim i u slučaju interesa investitorske zajednice vezano za potencijalno ulaganje u Infobip.
Poslovanje Infobipa tijekom perioda koronakrize se dodatno ubrzalo što je i dodatno validiralo naš poslovni model te čak i ojačalo interes investitora za ulaganje u našu kompaniju.
U cijelom tom kontekstu, slažemo se s vašom procjenom da je bio veliki uspjeh završiti transakciju u okolnostima opće nesigurnosti uzrokovane pandemijom koronavirusa. U skladu s uobičajenim praksama za transakcije ove vrste, te u dogovoru s novim investitorom, odlučili smo ne izlaziti u javnost s valuacijskim detaljima same transakcije.
Koliko dugo ste radili na pripremi i kako ste došli do tog američkog fonda? Među njihovim ljudima je i Mario Ančić.
- S pripremama za ovaj investicijski proces smo krenuli još u lipnju 2019. godine, a kada smo u tu svrhu da nam pomogne angažirali jednu od vodećih svjetskih investicijskih banaka, Citi. Također, u međuvremenu smo nastavili s ojačavanjem internog kadra i daljnjom izgradnjom korporativnih procesa, da bismo što spremnije ušli u ovu investicijsku rundu i stvorili preduvjete za IPO u budućnosti. Premda smo već imali određene kontakte s One Equity Partners čak i prije ovog investicijskog procesa, tek tijekom samog procesa organiziranog od strane Citija smo dublje upoznali sam fond te kroz intenzivnu interakciju s njima došli do zaključka da su oni vrlo dobar partner za iduću fazu razvoja Infobipa.
One Equity Partners u svom portfelju kompanija u koje je dosad ulagao ima brojne kompanije i iz tehnološkog sektora te se u svim tim investicijama pokazao kao vrlo dobar partner tim kompanijama u njihovim daljnjim transformacijama i rastu. To je možda i najvažniji razlog zašto smo se i mi odlučili za One Equity Partners kao našeg partnera u ovoj investicijskoj rundi.
Najavljeno je sada vaše poslovno širenje i akvizicije u SAD-u. Možete li to malo konkretizirati? Koji su planovi, mete, u kojim rokovima i smjerovima?
- Unatrag nekoliko godina mi smo već krenuli s izgradnjom našeg tima i prisustva u Sjevernoj Americi, gdje imamo urede u Vancouveru, New Jerseyju i San Franciscu, te data centre u New Yorku i Torontu.
No, za još jači iskorak i učvršćenje pozicije na najjačem svjetskom tržištu, onom u SAD-u, planiramo i otvoreni smo za potencijalne akvizicije s ciljem dobivanja dodatne skale i baze korisnika, kao i za akvizicije onih kompanija koje će dodatno ubrzati transformaciju poslovnog modela Infobipa i u smjeru konverzacijskog SaaS-a (eng. SaaS - software as a service).
Investicijski stručnjaci kažu da je investicija američkog fonda kao i prisutnost na tom tržištu nužan preduvjet za vaš IPO. Točno? Kada ciljate IPO i gdje, koja burza? S obzirom na trenutnu ekonomsku situaciju u svijetu vezanu uz pandemiju, ima li tu nekih dilema? Velike američke tehnološke kompanije nisu pogođene, njihova vrijednost je rasla i ove godine.
- Investicija profesionalnog investicijskog fonda u Infobip možda i nije nužni preduvjet za neko buduće izlistavanje na burzi, npr. u New Yorku, no svakako će značajno pomoći u tom pogledu. Prisustvo renomiranog profesionalnog ulagača u Infobip dok je kompanija još pretežito u privatnom vlasništvu potvrda je svim budućim potencijalnim vanjskim ulagačima u Infobip, uključujući i one na potencijalnom budućem IPO-u, da je kompanija već sada dovoljno zrela i ima razvijene interne procese i jaku menadžment strukturu za takav iskorak. U tom kontekstu naš plan je biti potpuno spreman za IPO kao stratešku opciju u idućih nekoliko godina.
Očito je da ste u zadnjih godinu dana silno ojačali menadžerski tim, i financijski i tehnološki, pripremate se za veliki proboj. Jeste li u tom smislu sada zaokruženi ili ćete dovoditi i neka vanjska imena? Hoće li One Equity Partners dovesti neke ljude?
- Točno, mi smo značajno ojačali menadžerski tim u prošlom periodu, no kako naše poslovanje i dalje ubrzano raste, potreba za jakim i dodatnim menadžerskim kadrom će uvijek biti prisutna i u budućem periodu.
Čime se sada bavite, što je sljedeće što ćete ponuditi, u kojem smjeru se razvijate?
- Uvjereni smo da konverzacijska korisnička sučelja transformiraju način naše interakcije s digitalnim uslugama i ona će zauvijek promijeniti načine naše interakcije sa svijetom koji nas okružuje. Idemo prema novoj eri koju nazivamo ‘interakcija 4.0.’ u kojoj surfanje internetskim stranicama ili skidanje mobilnih aplikacija zamjenjujemo konverzacijskom interakcijom kao temeljem komunikacije. Infobip planira biti predvodnik ove ere, a investicija OEP-a pomoći će nam u dostizanju tog cilja.
Kakve su reakcije na tržištu na vijest o investiciji? Od zaposlenika, konkurenata, partnera?
- Reakcije su vrlo dobre i pozitivne. Svi smo svjesni da je ovo veliki korak, prekretnica za kompaniju.
Američki Twilio, cloud komunikacijska platforma, vam je jedan od ozbiljnih rivala. Kolika je njihova valuacija? Kako ćete se nositi s njima, u čemu je vaša prednost u odnosu na njih?
- Twilio, poput Infobipa, je tek jedan od nekolicine predvodnika i globalnih igrača u CPaaS industriji. Trenutna tržišna kapitalizacija Twilija na njujorškoj burzi je preko 37 milijardi dolara. Baza i uporišna točka Twilija su SAD - tržište na koje će Infobip tek sada jače zakoračiti. U odnosu na Twilio, kao i na sve ostale globalne konkurente u CPaaS industriji, Infobip je sa svojim uredima i operativom prisutan u najviše zemalja globalno te je direktno partnerski povezan s najvećim brojem telekom operatora diljem svijeta. To je velika komparativna prednost Infobipa koja nam omogućuje pružanje najkvalitetnije usluge u industriji globalno. Tu mi ne stajemo, već Infobip i dalje nastavlja s ubrzanim razvojem kako svojih operacija diljem svijeta i daljnjim širenjem geografske prisutnosti, tako i širenjem portfelja usluga i proizvoda koje nudimo našim vjernim klijentima. Zato i dalje jako ulažemo u R&D te širimo naše inovacijske kapacitete i zapošljavamo stručan inženjerski kadar.
Kakvi su vam očekivani prihodi i dobit ove godine? Koliki je to rast u odnosu na prošlu?
- Infobip će nastaviti s jakim dvoznamenkastim postotnim rastom prihoda i bruto dobiti i u budućem periodu. Infobip je jedan od globalnih predvodnika u svjetskoj CPaaS (eng. communication platform as a service) industriji te će nastaviti svoju dominantnu rolu u istoj. Rast prihoda i poslovanja Infobipa će se dodatno ubrzati sa svakom budućom akvizicijom.
Kad završavate kampus pored Zagreba? Ostaje li Hrvatska vaša baza?
- Ovdje ostaje baza Infobipa i veselimo se našem drugom kampusu u Hrvatskoj. Nakon Pangee stiže nam Alpha Centauri. Radovi na novom zagrebačkom kampusu idu po planu, a završetak izgradnje očekujemo koncem ove godine.
Hoće li biti neko slavlje danas u Vodnjanu, ili se za to nema vremena?
- Nemamo previše vremena za slavlje, ali svjesni smo koliko je ovo velik trenutak za sve naše zaposlenike i samu kompaniju. Proces je to na kojemu smo radili dugo vremena i svaki je zaposlenik dao svoj obol ovome uspjehu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....