Boris Kovacev/Cropix
PROMJENA ASORTIMANA

‘Zbog korone smo prešli na opremu za bolnice, a hit su - kuhinjske krpe‘

Prodaja tekstila zbog lockdowna se preselila na internet i od onda iz dana u dan sve više raste
Piše: Jozo VrdoljakObjavljeno: 07. listopad 2020. 13:04

Čateks je u vrijeme lockdowna promijenio većinu asortimana koji je dotad proizvodio. Mogli smo i dalje čekati narudžbe iz vojnog programa, koje nisu stigle do danas jer je većina inozemnih ministarstava obrane obustavila narudžbe, ili tražiti alternativna rješenja kojima ćemo puniti proizvodne kapacitete. Kako je situacija na tržištu iziskivala neograničene količine zaštitne medicinske opreme, uz klasičnu proizvodnje materijala za medicinske navlake krenuli smo u razvoj i certifikaciju materijala i gotovih proizvoda: medicinskih i kirurških ogrtača te zaštitnih kombinezona koji štite i od virusa - kaže direktor Čateksa Davor Sabolić i dodaje da sve te proizvode danas plasiraju na tržište Europske unije.

- Zahvaljujući pravovremenoj reakciji i tranziciji, uspjeli smo krajem drugog, a posebno tijekom trećeg kvartala preokrenuti proizvodnju i poslovanje tvrtke, pa očekujemo dobre poslovne rezultate u ovoj godini. Kad tome pridodamo i prve pozitivne efekte smanjenja troškova energije u posljednjem kvartalu, možemo zaključiti da nas čeka iznimno dobra godina - otkriva Sabolić.

Čateks ima četiri programa: Defend, Home, Medical i Protect. Krajem lipnja potpisan je novi trogodišnji okvirni sporazum za opremanje MORH-a borbenim odorama. U zajednici ponuditelja bio je s tvrtkama Hemco i Kroko proizvodnja i razvoj te tvrtkom Uriho kao podizvođačem.

Natječaj do kraja godine

- Osim standardnih zemalja u koje izvozimo, otvorili smo i nova tržišta za naše proizvode iz programa Medical, primjerice Poljsku, a u tijeku su nam i novi javni natječaji iz programa Defend, čije rezultate očekujemo do kraja godine - napominje Sabolić.

Zbog pandemije program Defend praktički je stao, ali se u trećem i četvrtom kvartalu očekuje nastavak pojedinih poslova, kao i otvaranje novih natječaja. Kao direktna posljedica pandemije, snažno je porastao program Medical, u koji se najviše ulagalo tijekom godine.

Veliko iznenađenje je program Home, u kojem su krpe, pregače, stolnjaci i dekorativne tkanine: u drugom i trećem kvartalu snažno je rastao te se očekuje daljnji rast.

- Zbog lockdowna na početku pandemije, prodaja tekstila prešla je iz fizičkih trgovina na online platforme, a kako su naša dva trenutno najveća kupca upravo na online platformama, nama su porasle narudžbe zbog izvanrednih okolnosti. Kupnja i prodaja kućanskog tekstila nije se vratila na staro, nego njegova online prodaja i dalje raste, što nama diže narudžbe i promet u tom programu - objašnjava Sabolić. Dodaje da je jedini program koji stagnira, odnosno koji je u protekle dvije godine pao Protect - program zaštitne i odjeća za kišu, i to zato što se na tržištu pojavila nelojalna konkurencija s Dalekog istoka, koja je po pojedinim artiklima srušila cijene za 30 do 50 posto.

Prema njegovim riječima, nedavno je završeno testiranje nove borbene odore, napravljene od novog materijala te s novim maskirnim dezenom. Čekaju se rezultati testiranja koji su provodile specijalne postrojbe MORH-a kako bi se donijela odluka o tome treba materijal dodatno usavršavati ili se s njime može u komercijalizaciju.

Negorive tkanine

Početkom rujna Čateks je pokrenuo projekt razvoja multifunkcionalne negorive tkanine.

- Tržištu nedostaje široka ponuda takvih materijala, a potražnja je sve veća. Predviđeno vrijeme razvoja je tri godine, tijekom kojih će biti i ulaganja u novu, modernu opremu za dorađivanje tkanina. To će ujedno biti početak novog investicijskog ciklusa zamjene i modernizacije pogona dorade u Proizvodnom centru Tekstil - napominje Sabolić.

Linker
21. listopad 2020 13:44