marinko došen

‘Utjecaj krize očituje se na svim tržištima, no najave kupaca bude optimizam‘

Zatvaranje tvornica kupaca, a potom i zaustavljanje proizvodnje u pogonima AD Plastika, ova je solinska tvrtka osjetila i na brojkama
Marinko Došen
 Bozidar Vukicevic/Cropix

Poslovni prihodi AD Plastik Grupe u prvih devet mjeseci iznose 841,68 milijuna kuna i manji su za 23,2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tako je privremeno zatvaranje tvornica kupaca AD Plastik tijekom ožujka i travnja zbog više sile, a posljedično i zaustavljanje proizvodnje u tvornicama AD Plastik Grupe, uvelike utjecalo na poslovne rezultate za prvih devet mjeseci ove godine.

EBITDA Grupe iznosi 108,63 milijuna kuna i manja je za 18,7 posto, a u matičnom je društvu ostvaren njezin rast od 5,7 posto na koji je velikim dijelom utjecala prodaja neoperativne imovine i korištenje državnih subvencija.

Blagi rast

Unatoč svemu, ostvarena je neto dobit grupacije u iznosu od 23,79 milijuna kuna, što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine pad od 62,8 posto. Predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen smatra da iako se poslovanje početkom godine odvijalo u skladu s planovima, kriza uzrokovana pandemijom covida-19 značajno je utjecala na automobilski sektor.

- Iako se utjecaj krize očituje na svim tržištima na kojima poslujemo, u trećem su tromjesečju pokazatelji i najave naših kupaca nešto optimističniji. Zabilježen je blagi rast prodaje automobila, a kupci najavljuju i veće količine, što će se sigurno pozitivno odraziti i na naše kapacitete, a samim time i rezultate. U prilog tome kako proizvođači automobila nisu zaustavili svoje aktivnosti i razvojna planiranja govore i novougovoreni poslovi u vrijednosti od 106,6 milijuna eura tijekom ovog izvještajnog razdoblja. Ako se ostvare najave kupaca i ne bude većih iznenađenja, očekivani pad poslovnih prihoda Grupe za 2020. godinu iznosit će oko 25 posto - izjavio je Marinko Došen.

Očuvana stabilnost

Došen je dodao da je očuvana financijska stabilnost AD Plastik Grupe pa je neto financijski dug u odnosu na kraj 2019. smanjen za 59,9 milijuna kuna, odnosno 54,2 milijuna kuna u matičnom društvu. Pokazatelj NFD/EBITDA je 2,21 za AD Plastik Grupu, odnosno 2,56 za matično društvo.

- Kako pandemija još uvijek traje, naši su apsolutni prioriteti zaštita zdravlja i sigurnost zaposlenika te održivost poslovanja i financijska stabilnost. Poduzimamo sve mjere i svoje smo planove, troškove i investicije prilagodili novim okolnostima. Osigurana je likvidnost kompanije i dobra bilanca, što će nam olakšati poslovanje u ovim izazovnim okolnostima - rekao je. Dodao da je ovo vrlo zahtjevna godina koja traži dodatni angažman i odlučnost.

- Zahvaljujući svojim znanjima, kvaliteti i pouzdanosti i narudžbama naših kupaca, rezultati bi trebali biti u skladu s našim predviđanjima - smatra Došen.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. prosinac 2024 01:50