Potonuće cijena Gapovih dionica počelo je utjecati i na bogatstvo obiteljskog klana koji stoji iza kompanije.
Bogatstvo Doris Fisher, koja je osnovala kompaniju 1969. sa svojim pokojnim suprugom, te troje njenih sinova, Johna, Boba i Billa Fishera, ove je godine palo za visokih milijardu dolara. Danas, prema Forbesovim podacima, obitelj “teži” otprilike 7,3 milijarde dolara, dok je početkom godine njihova vrijednost bila 8,3 milijarde dolara. Takve brojke ne iznenađuju budući da je Gapova vrijednost u 2019. pala s četiri milijarde na 2,3 milijarde dolara.
Nekada omiljeni maloprodajni lanac koji se nedavno vratio na velika vrata u Hrvatsku, prošli je tjedan smanjio očekivanja poslovnih rezultata za ovu godinu, dok je generalni direktor kompanije najavio svoj odlazak. Pad dionica za šest posto u jednom danu logična je posljedica. No, to je bio samo nastavak Gapovih gubitaka čime je učvrstio svoju poziciju kao jedne od maloprodajnih kompanija s najgorom ovogodišnjom izvedbom s padom od 34 posto.
Članovi Fisher obitelji ostaju najveći dioničari tvrtke i značajan dio njihovog bogatstva vezan je upravo uz Gapove dionice. Doris Fisher posjeduje 6,1 posto kompanije, dok njeni sinovi imaju veće udjele. John i Bill Fisher svaki ima preko 16 posto kompanije, a Bill Fisher posjeduje 12,4 posto Gapovih dionica.
Unatoč ubrzanom padu vrijednosti dionica, svi su ostali milijarderi. Osnivačica te modne grupacije, koja je i vlasnica milijardu dolara vrijedne kolekcije umjetnina, vrijedi oko 2,4 milijarde dolara. Njen sin John, koji je i većinski vlasnik bejzbol tima Oakland A, težak je 2,5 milijardi dolara, dok Bill i Bob svaki imaju bogatstva od 1,2 milijarde dolara.
Bob Fisher prošli je tjedan imenovan izvršnim direktorom kompanije te će nositi tu titulu sve dok kompanija ne pronađe nekoga tko će zamijeniti Arta Pecka koji je nakon 35 godina napustio tvrtku.
Promjene na vrhu Gapa došle su baš u vrijeme kada se grupacija sprema razdvojiti na dvije javno izlistane kompanije. Old Navy će biti zasebna tvrtka, dok će Gap, Banana Republic i još nekoliko manjih brendova činiti drugu.
Gap se već neko vrijeme muči s padom prodaje u kontekstu rastuće konkurencije od internetske prodaje i divova brze mode. Pritom je bio prisiljen često snižavati cijene svojih artikala što je, naravno, utjecalo na zaradu, te je zatvorio nekoliko stotina svojih dućana.
Doris i njen suprug Don Fisher Gap su osnovali jer nikako nisu mogli pronaći traperice koje bi odgovarale Donu. Stoga su prikupili 63.000 dolara kako bi otvorili svoju prvu trgovinu koja je u San Franciscu prodavala traperice i glazbu. Fisheri su kompaniji dali ime Gap, što je skraćenica za “generation gap” (u slobodnom prijevodu: generacijski jaz), nakon što je Doris odbila prvu ideju svog supruga, “Hlače i CD-i”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....