Iznadprosječni rast

Promet u maloprodaji u listopadu u Hrvatskoj veći 2,6 posto nego prije godinu dana

Najveći pad prometa u trgovini na malo u istom je razdoblju imala Slovenija, 5,4 posto
Ilustracija
 Goran Mehkek / CROPIX

Promet u maloprodaji u Hrvatskoj u listopadu je bio 2,6 posto veći nego u istom lanjskom mjesecu, što Hrvatsku svrstava među članice EU s iznadprosječnim rastom prometa u trgovini na malo u tom mjesecu, pokazuju novi podaci euro-statističara.

Naime, prosječan godišnji rast prometa u trgovini na malo u EU u listopadu je iznosio 1,9 posto, dok je u eurozoni bio i manji, 1,4 posto. Među članicama Unije, najveće godišnje stope rasta prometa u maloprodaji u listopadu su imale Rumunjska, čak 6,9 posto, i Mađarska, 6,2 posto. S druge strane, najveći pad prometa u trgovini na malo u istom je razdoblju imala Slovenija, 5,4 posto u odnosu na listopad prošle godine, pokazuju podaci Eurostata.

Rast prometa u trgovini na malo u Hrvatskoj u listopadu značajan je i zato što se dogodio u mjesecu izvan turističke sezone. Preciznije, u vrijeme kada je turista neusporedivo manje nego u ljetnim mjesecima i kada se najveći dio sezonaca već vratio na burzu rada. Ipak, valja upozoriti da je u listopadu, kako pokazuju podaci Eurostata, smanjen promet u hrvatskim trgovinama u odnosu na rujan, i to za 0,1 posto.

Podaci Eurostata pokazuju i strukturu rasta prometa u trgovini na malo u listopadu u EU kao cjelini. Prema tim podacima, najveću stopu rasta u odnosu na listopad prošle godine, čak 9,4 posto, imale su narudžbe putem interneta, za kojima, sa stopom rasta od 2,3 posto, slijedi kupnja računalne opreme, električnih dobara, knjiga i namještaja. S druge strane, prodaja hrane, pića i duhanskih proizvoda u EU u listopadu je porasla 0,9 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, dok je prodaja odjeće i obuće istodobno porasla samo 0,7 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 15:22