Uspješna godina

Popularni niskobudžetni avioprijevoznik lani zabilježio rast prihoda od visokih 21 posto

U posljednja tri prošlogodišnja mjeseca Ryanair je zabilježio dobit nakon oporezivanja od 88 milijuna eura
Ryanairov avion u Zračnoj luci Zadar
 Jure Mišković / Hanza Media

Irski avioprijevoznik Ryanair izvijestio je u ponedjeljak da je u trećem fiskalnom tromjesečju ponovno poslovao s dobiti, upozorivši ipak da bi zbog prizemljenja zrakoplova Boeing 737 MAX mogao kasniti s ostvarenjem nekih ciljeva.

U posljednja tri prošlogodišnja mjeseca Ryanair je zabilježio dobit nakon oporezivanja od 88 milijuna eura. U istom razdoblju godine ranije zabilježio je gubitak od 66 milijuna eura.

Prihodi su poskočili 21 posto, na 1,91 milijardu eura, zahvaljujući skoku rezervacija za božićne i novogodišnje praznike, kada se karte prodaju po višim cijenama. Tako su prihodi od rezervacija porasli 16 posto, na 1,19 milijardi eura, uz prevezenih 36 milijuna putnika i devet posto više cijene karata.

Kompanija je u siječnju podigla prognoze dobiti zbog neočekivano dobrih rezultata tijekom Božića i Nove godine, obrazlažući taj potez višim cijenama karata uslijed smanjenih kapaciteta u Europi.

Danas su potvrdili tu prognozu, prema kojoj bi im dobit nakon oporezivanja u fiskalnoj godini koja završava 31. ožujka trebala biti negdje u sredinu raspona od 950 milijuna do 1,05 milijardi eura.

Izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary naznačio je ujedno da bi isporuka Boeingovih zrakoplova 737 MAX u konačnici mogla kasniti dvije godine, što znači da kompanija neće dostići zacrtanih 200 milijuna prevezenih putnika godišnje do ožujka 2024. godine.

„U najboljem slučaju, to znači da ćemo morati pomaknuti naše planove o prevoženju 200 milijuna putnika godišnje za barem 12, a možda i za 24 mjeseca”, rekao je O'Leary.

Ryanair s 210 naručenih 737 MAX-ova spada među najveće kupce tih tipova zrakoplova, povučenih iz prometa u ožujku prošle godine nakon dvije teške nesreće u kojima je stradalo ukupno 346 ljudi.

Do ljeta 2021. Ryanair želi imati u pogonu 55 tih zrakoplova, čime su pomaknuli prvobitno zadani rok za godinu dana.

Boeing je u siječnju priopćio da ne očekuje da će MAX 737 biti vraćen u promet u kojima je poginulo 346 osoba, vratiti u službu do sredine 2020. godine.

Ryanair inače ne prima nove zrakoplove na vrhuncu ljetne sezone, od lipnja do kolovoza. Danas su objavili kako ne očekuju isporuku MAX-ova prije rujna ili listopada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 13:48