Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke
 Željko Hajdinjak / CROPIX
Poslovni rezultati

Podravka Grupa nastavila sa snažnim rastom: Ostvarila 221,6 milijuna kuna neto dobiti

Grupa Podravka nastavila je s uspješnim poslovanjem i u 2019. godini
Piše: Adriano MilovanObjavljeno: 28. veljača 2020. 15:09

Prošla je godina i za Podravku bila u znaku uzleta. Prema nerevidiranim podacima koje je jučer objavio koprivnički div, Grupa Podravka je, naime, u 2019. godini ostvarila snažan rast i prihoda i dobiti.

Neto dobit Podravke u prošloj je godini, prema objavljenim podacima, iznosila 221,6 milijuna kuna ili 7,7 posto više nego godinu prije. Istodobno, prihodi od prodaje porasli su za 177,3 milijuna kuna ili 4,2 posto te su dosegli gotovo 4,41 milijardu kuna. Na rast prihoda od prodaje, ističu u Koprivnici, utjecala su oba poslovna segmenta Podravke, Prehrana i Farmaceutika, i to kako zbog rasta potražnje za novolansiranim inoviranim proizvodima tako i zbog povećanih prodajno-marketinških aktivnosti.

Uprava Podravke ističe kako je rast profitabilnosti na gotovo svim razinama poslovanja ostvaren unatoč značajnijem izdvajanju sredstava za unapređenje statusa i položaja radnika, kao i rasta ulaznih inputa koji su posljedica trendova na svjetskom tržištu. U takvim je okolnostima nastavljeno i sa strategijom smanjenja zaduženosti, što je rezultiralo smanjenjem kratkoročnih i dugoročnih kredita i zajmova u 2019. godini za 190 milijuna kuna.

- Rezultati za proteklu godinu posljedica su fokusa na organski rast i naša prirodna tržišta - ocijenio je Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke. Dodao je kako je uvjeren da će Podravka i u sljedećem razdoblju nastaviti s pozitivnim trendovima poslovanja.

Krvna slika Podravkina poslovanja u prošloj godini otkriva da su značajne pluseve ostvarila oba segmenta poslovanja koprivničke kompanije. Tako je segment Prehrane lani ostvario više od 3,45 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je 118,8 milijuna kuna više nego godinu prije. Svi poslovni programi Prehrane ostvarili su rast prihoda od prodaje te je ostvaren rast vlastitih brendova za 4,1 posto. Najveći relativni rast u segmentu Prehrane ostvarili su poslovni program Riba, 15,2 posto, i Dječja hrana, slastice i snack, sedam posto, dok je najveći apsolutni rast zabilježio poslovni program Kulinarstvo, 40,7 milijuna kuna ili 4,5 posto više nego u 2018. godini, ističu u Koprivnici.

Značajan plus ostvario je i drugi segment Podravkina poslovanja, Farmaceutika. Prihodi od prodaje Farmaceutike lani su, stoji u priopćenju Podravke, iznosili 955,4 milijuna kuna, što je 6,5 posto više nego u 2018. godini. Vlastiti brendovi Farmaceutike ostvarili su rast od 4,9 posto, i to uglavnom zbog rasta potražnje i prodaje na tržištima Rusije, Hrvatske, Srbije i Slovačke. U kategoriji Bezreceptnog programa rast prihoda od prodaje lani je iznosio 9,5 posto, dok je godišnji rast u kategoriji Lijekova na recept iznosio 4,1 posto.

Gledano po regijama, najveći rast prihoda od prodaje Grupa Podravka lani je ostvarila u Istočnoj Europi, i to 14,5 posto. Slijede Zapadna Europa i prekooceanske zemlje, u kojima je rast prihoda od prodaje iznosio 6,8 posto. No, za Podravku najznačajnije tržište ostaje regija Adria u kojoj je rast prihoda od prodaje u 2019. godini iznosio 118,1 milijun kuna ili četiri posto, pokazuju podaci Podravke koje je jučer usvojio Nadzorni odbor.

Dobri rezultati Podravke u prošloj godini nadovezuju se na slične rezultate koje su ostvarile i druge perjanice hrvatskoga gospodarstva, poput Atlantic Grupe i Adrisa. Rezultate Podravke dobrima je ocijenio i Ljubo Jurčić, profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu i bivši ministar gospodarstva te nekadašnji predsjednik Nadzornog odbora Podravke.

- Podravka je jedna od najboljih kompanija u jugoistočnoj Europi i ima velik potencijal, kao i odlične proizvode, kako u segmentu prehrane tako i farmaceutike. Gotovo svi njihovi proizvodi su postali brendovi - ističe Jurčić.

U Upravi Podravke najavljuju kako će fokus i u nastavku godine biti na provedbi strategije poslovanja, koja se može sažeti u tri ključne točke: orijentaciju na tradicionalna tržišta na kojima je Podravka već etablirani proizvođač, zatim na ulaganje u daljnji razvoj vlastitih proizvoda i inoviranje proizvoda te na učinkovito upravljanje troškovima.

- Očekuje nas i snažniji investicijski ciklus usmjeren na modernizaciju naše kompanije - zaključio je Pucar.

Vrijednost dionice Podravke lani rasla brže od Crobexa

Tijekom prošle godine cijena dionice Podravke porasla je 29,1 posto, što je više od rasta dioničkih indeksa Crobex i Crobex10, koji su pojedinačno rasli 15,4, odnosno 18 posto, ističu u koprivničkoj tvrtki.

U kompaniji su izračunali i kako je prosječna ponderirana dnevna cijena dionice Podravke lani porasla 35,6 posto u odnosu na 2018. godinu, stoji u priopćenju Podravke.

 

Linker
20. listopad 2020 04:04