Pogled u 2020.

Osam tech tvrtki koje nas vode u budućnost i dva teškaša koje čeka širenje i nova ulaganja

U blic inventuri donosimo pregled kompanija koje su obilježile 2019. godinu, ali i neke koje će, nadamo se, pozitivno obilježiti 2020.
Vlasnici Infobipa Silvio Kutić, Izabel Jelenić i Roberto Kutić
 Srećko Niketić / CROPIX

Osim napete akvizicijske utrke u preuzimanju Kraša, godinu na zalasku u poslovnom svijetu obilježile su uglavnom propulzivne domaće tehnološke kompanije, ali i neke “stare”. Tako najveća ovogodišnja domaća investicija dolazi iz Ine. Našla se tu i vijest od potencijalnom IPO-u vodnjanskog IT diva, a neke malo poznate domaće kompanije koje rade na tehnologiji virtualne stvarnosti već dobrano dominiraju sektorom VR-a i gaming industrije na svjetskoj razini. U blic inventuri donosimo pregled kompanija koje su obilježile 2019. godinu, ali i neke koje će, nadamo se, pozitivno obilježiti 2020.

Infobip

Godina u kojoj postaju naš prvi jednorog

Iz vodnjanskog IT diva, osnivača Silvija Kutića, Roberta Kutića i Izabela Jelenića, ljetos su izašle informacije da razmišljaju o izlasku na njujoršku burzu. Kako se pokazalo, do realizacije tog plana, iako su s pripremama već krenuli, proći će još godina-dvije. Ipak, pokrenulo je to rasprave o tome možemo li se nadati da, napokon, imamo prvog hrvatskog jednoroga, tvrtku procijenjenu na više od milijardu dolara tržišne vrijednosti. U 2020. godini, ako infobipovci prvi put puste investitore u svoju strukturu, to bismo mogli i saznati.

Osim toga, u novoj godini Istrijane i dio od 2100 njihovih zaposlenika čeka preseljenje u novi zagrebački kampus u Svetoj Klari, jedan od najmodernijih IT kampusa u Hrvatskoj, vrijednosti 120 milijuna kuna, što bi se trebalo realizirati krajem 2020. godine.

Vodnjan, 191219.
Razgovor sa osnivacima tvrtke Infobip.
Na fotografiji: Silvio Kutic, Izabel Jelenic i Renato Kutic.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
Matija Djanjesic / CROPIX
Silvio Kutić, Izabel Jelenić i Roberto Kutić, osnivači Infobipa

Ina

Najveća investicija u povijesti tvrtke

U protekloj godini Ina je zabilježila najveću investiciju u povijesti kompanije. U projekt gradnje postrojenja za obradu teških ostataka u riječkoj rafineriji uložit će četiri milijarde kuna. U 2020. godini Inu čekaju veliki radovi na tom postrojenju za koje će u pogon biti pušteno 2023. godine. Osim investicija, za najveću domaću energetsku kompaniju 2019. je protekla u znaku “rezanja vrpci” – otvorili su u srpnju, u suradnji s HEP-om, 16 punionica za električna vozila na odmorištima na autocestama u blizini maloprodajnih mjesta Ine, a plan je imati ukupno 40. Što se maloprodajnog lanca Ine tiče, nezanemariv u njihovom poslovanju, dosegnuli su brojku od 510 maloprodajnih mjesta.

Q

Preko Facebooka, VW i Lufthanse do najvećeg rasta

Mlada zagrebačka softverska agencija Q, osnovana prije malo više od pet godina, već je radila na projektima za velike igrače - Facebook, Volkswagen, Coca-Colu i Lufthansu. U protekloj su godini, osim preseljenja u novi atraktivni prostor u Reljkovićevoj ulici, svoje prihode povećali za 55 posto, kao i godinu prije. To im je donijelo 20. mjesto na Deloitteovoj listi Top 500 najbrže rastućih kompanija EMEA regije, što je najbolji plasman neke domaće tvrtke na toj ljestvici do sada. Za novu godinu možemo očekivati još i bolji plasman domaćih IT-jevaca jer, kako nam je Filip Ljubić, CEO Q-a otkrio, planiraju nova zapošljavanja programera i developera, jači fokus na američko i englesko tržište te plasiranje svoje nove aplikacije “Jenz” koja kombinira društvene mreže i poslovne alate.

Zagreb, 090119.
Amruseva 6.
Direktor i osnivac firme Q softver Filip Juric.
Foto: Damjan Tadic / CROPIX
Damjan Tadić / CROPIX
Filip Ljubić, direktor i osnivač tvrtke Q software

Rimac Automobili

Rast, rast, rast... i nova lokacija

Osnivač Mate Rimac izašao je u svibnju profetski s 19 mjera kojima bi Hrvatska mogla postati lider u europskoj, pa i svjetskoj autoindustriji. Vlada je bacila uho i lipnju ga posjetila u Svetoj Nedelji kada su južnokorejski auto divovi Hyundai i Kia u mladog Rimca uložili 600 milijuna kuna (80 milijuna eura). Plod te suradnje, a prema ondašnjim najavama surađuju oni na konceptu električnog sportskog automobil limitirane serije sportske marke Hyundai N, mogao bi svoj konačni oblik dobiti u 2020. godini. Također, Rimac već neko vrijeme najavljuje preseljenje svojeg pogona iz Svete Nedelje na novu lokaciju, tako je najavio i u seriji YouTube videa “Discover Rimac Today”. To se zasad drži u tajnosti pa, osim spekulacija (govorilo se o dvorcu u Kerestincu kao novoj lokaciji), detalji nisu poznati.

Greyp Bikes

Pametne jurilice i tokenizacija udjela

Još jedna tvrtka Mate Rimca, Greyp Bikes, proizvođač električnih bicikala, protekle je godine, nakon četiri godine razvoja, izbacila novu pametnu jurilicu Greyp G6. Osim toga, pokrenuli su revolucionarnu crowdinvesting kampanju, prvu takvu u svijetu, javnom ponudom digitalnih tokena preko stranice Neufund, u kojoj je svatko mogao postati “dioničar” tvrtke s ulogom od 100 eura. Okončali su kampanju s 1,4 milijuna eura prikupljenih sredstava i preko tisuću ulagača. Cilj je, kako su naveli iz tvrtke, da zajednica ulagača aktivno sudjeluje u izgradnji budućnosti mikro mobilnosti. U 2020. godini, Greypov pionirski potez tokenizacije udjela, mogao bi dovesti do velikih promjena na tržištu investicija, posebno za male startupe.

Otok Brac, 160319.
Inovator i poduzetnik Mate Rimac prezentirao je svoj novi proizvod, downhill bicikl, Greyp G6. Oko 40 biciklista iz cijelog svijeta vozili su bicikl Greyp G6 od Zracne luke Brac, preko Vidove Gore do mjesta Bol.
Na fotografiji: Mate Rimac.
Foto: Tom Dubravec/ CROPIX
Tom Dubravec / CROPIX
Mate Rimac na Greyp električnom biciklu

Mesna industrija Braće Pivac

Kako će restrukturirati Kraš?

MI Braće Pivac nadigrala je srbijanskog poduzetnika Nebojšu Šaranovića krajem listopada i preuzela najveću domaću konditorsku tvrtku Kraš kupivši dionice od Kraš ESOP-a za 238 milijuna kuna. S tom kupovinom imaju 52 posto dionica s pravom glasa, a time su većinski vlasnici. Sve su oči uprte u čelnika MI Braće Pivac, Ivicu Pivca koji je za 2020. najavio pripremu kvalitetnog plana restrukturiranja i daljnjih ulaganja. Također, otvarati nova tržišta i doseći proizvodni nivo ostalih konditorskih tvrtki u EU.

“Kraš neće voditi naši, nego Kraševi ljudi. Tko god je sad u Krašu ili će u njega doći, mora raditi u interesu tvrtke, a ne u interesu Pivca ili nekog trećeg”, kazao je Pivac u zadnjem intervjuu.

Ars Futura

Jedan cilj: Nova esport liga

Mala zagrebačka digitalna agencija, među ostalim, radi za velikana gaming industrije tvrtku Activision Blizzard, poznatu američku kompaniju koja je izdala svjetski popularnu igru Warcraft. Za njih, Ars Futura radi na nekoliko esport projekata, uključujući development rješenja za esport platformu Major League Gaming. Trenutno im je u fokusu stvaranju esport lige, platforme za online natjecanja i video mreže za igru Call of Duty, a u idućoj godini najavljuju daljnje suradnje s velikanima svjetske gaming industrije.

Diversitas IT sustavi

Vode nas u digitalnu stvarnost

Zagrebački IT-jevci iz Diversitas IT sustava, tvrtke Dariana Škarice o kojoj se malo govori, prije dvije godine su pokrenuli prvi domaći specijalizirani studio za proširenu, virtualnu i miješanu stvarnosti, Delta Reality. Njihove proizvode i usluge danas koriste tvrtke u 17 zemalja, a njihovi su klijenti kompanije kao što su Disney, Microsoft, Samsung, Siemens i Deutsche Telekom. Znali su oni i tada će “proširena stvarnost” postati široko dostupna, gotovo na svakom današnjem pametnom telefonu.

Kada su u listopadu ove godine završili na 47. mjesto Deloitteove liste najbrže rastućih tehnoloških kompanija srednje Europe, Škarica je kazao: “Digitalna stvarnost tek stiže, naš tim je već ostavio trag na ovom području. Ulaskom kompanije Apple na XR tržište, budućnost izgleda svijetlo.”

Zagreb, 120218.
NSK.
Konferencija Digitalna (R)evolucija, koju organizira Hrvatska udruga poslodavaca, odrzana je u Atriju Nacionalne i sveucilisne knjiznice. Konferencija je odrzana pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetnistva i obrta i u medijskom partnerstvu s Hanza Medijom, a okuplja kreatore i stratege digitalne ekonomije i digitalnog drustva.
Na fotografiji: Darian Skarica, Divit.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX
Darian Škarica

AD Plastik

Klijenti su im Peugeot, Audi, BMW...

Solinski div, jedan od vodećih dobavljača automobilske industrije u istočnoj Europi, u prošloj je godini uprihodio 1,3 milijarde kuna. Početkom travnja započeli su serijsku proizvodnju plastičnih komponenti za novog Twinga i novog Renault Clija 5, koji se proizvodi u slovenskom Revozu. Za iduću godinu slijedi realizacija i serijska proizvodnja 80 milijuna eura vrijednog posla dogovorenog za novo Fordovo vozilo Puma, za koji prvi put rade bojene komponente. Osim toga, u protekloj su godini ugovoreni poslovi ukupne vrijednosti 57 milijuna eura, koji bi s realizacijom trebali krenuti 2020. godine. Među ostalim, serijska proizvodnja rukohvata za novi Peugeot te vanjske obloge i branici za Audi i BMW.

Degordian

Novo zapošljavanje i širenje po Sloveniji

Jedna od vodećih digitalnih agencija u regiji, zagrebački Degordian, osnivača Tomislava Grubišića i Daniela Ackermanna, peti put je ove godine osvojila nagradu za najboljeg hrvatskog poslodavca u organizaciji portala MojPosao. Projekte razvoja web stranica, mobilnih aplikacija i online igara radili su za, među ostalim, Ožujsko pivo, Zagrebačku banku, Tomato i Lufthansu. Razvili su Mediatoolkit, alat koji tvrtki omogućuje praćenje koliko se i kada spominje ime brenda u komentarima na društvenim mrežama i novinskim člancima, koji danas uspješno posluje samostalno. U 2020., kako su nam rekli, planiraju nova zapošljavanja, ali i širenje prisutnosti u Sloveniji, gdje će u uskoro otvoriti novi ured.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 00:49