Slamka spasa za kompaniju?

Najveći svjetski proizvođač piva izlazi na burzu i priprema najveći ovogodišnji IPO

Budweiser će na hongkonškoj burzi prodati 1,6 milijardi dionica, a kompanija se nada da će prikupiti 9,8 milijardi dolara
Konobar nosi pivo, ilustracija
 Profimedia, Caia Image
Budweiser će na hongkonškoj burzi prodati 1,6 milijardi dionica, a kompanija se nada da će prikupiti 9,8 milijardi dolara

Najveći svjetski proizvođač piva najavio je izlazak na burzu pri čemu se nada da će prikupiti čak 9,8 milijardi dolara i tako zabilježiti najveću ovogodišnju inicijalnu ponudu dionica (IPO) na svijetu.

Preciznije, čak 1,6 milijardi dionica prodat će Budweiser Brewing Company APAC koji je dio pivskog diva Anheuser-Busch InBev, a u svom portfelju ima preko 50 pivskih brendova među kojima su i Stella Artois, Beck's i Corona. Budweiser će svoje dionice izlistati na hongkonškoj burzi 19. srpnja, a njihova će početna cijena iznositi između 5,13 i 6,02 dolara po dionici, čime bi kompanija, kako piše Reuters, trebala podići između 8,3 i 9,8 milijardi dolara.

AB InBev postao je najveći proizvođač piva na svijetu posudbom velike količine novaca kako bi si mogao priuštiti brojne akvizicije, a onom posljednjom u 2016., kada je kupio svog rivala SABMillera, dug kompanije je skočio na 102,5 milijardi dolara. Stoga mnogi vjeruju da je zapravo riječ o pokušaju spašavanja prezadužene tvrtke. Ipak, iz kompanije su kao glavni razlog nadolazećeg IPO-a naveli potencijalne nove akvizicije i “stvaranje vođe azijsko-pacifičke regije u kojoj prodaja i dalje raste, a bogati potrošači trguju visokim maržama kvalitetnih piva”.

Ako cijene Budweiserovih dionica dosegnu čak i najnižu postavljenu cijenu, taj će IPO svejedno biti najveći u ovoj godini i tako prestići 8,1 milijardu dolara koliko je u svibnju na Wall Streetu prikupio Uber. Uz to, samo listanje tih dionica bit će i više nego dobrodošla pomoć burzi u Hong Kongu koja kaska za New Yorkom i Nasdaqom. Ove je godine, naime, putem IPO-a u toj kineskoj administrativnoj regiji prikupljeno 8,9 milijardi dolara, dok su njegovi američki rivali prikupili 14,9, odnosno 17,5 milijardi dolara.

Sponzori ovog IPO-a su JPMorgan i Morgan Stanley, dok su globalni koordinatori Bank od America Merrill Lynch i Deutsche Bank.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. srpanj 2025 15:45