Lika ima ogroman potencijal koji je još neiskorišten, a kako je iseljavanje mladih i u toj regiji uzelo maha, vrijeme je da se domaći ljudi pokrenu i pomognu sami sebi, poručuje mladi poduzetnik Ante Fumić, koji je u zadnje tri godine pokrenuo nekoliko inicijativa za promociju Like i Plitvica.
Iako su sve inicijative Fumića još 'mlade' i tek 'oživljavaju', ipak su neke od njih izazvale dosta pažnje javnosti, čak neke više u inozemstvu nego u Hrvatskoj, što ga, kako kaže, ne čudi, jer biti poduzetnik vezan za ličko područje nije još atraktivno pa niti lako jer je novca malo, pogotovo za marketing i promociju.
Sve inicijative i projekte vezao je za marketing, komunikaciju, turizam i bogatu prirodnu i povijesnu baštinu ličkog kraja želeći kroz to promovirati Liku kao regiju jedinstvenog, autohtonog i pozitivnog doživljaja.
- Prvo smo prije tri godine pokrenuli agenciju za usluge u komunikacijama PRiLika, kroz koju se bavimo društvenim mrežama, grafičkim dizajnom, PR-om i svime što se danas naziva digitalni marketing i najviše klijenata imamo iz sektora turizma. Usporedo s tim, razvili smo i web portal LikaClub, čija redakcija ima pet ljudi, koji rade poluvolonterski prikazujući Liku kroz tekstove, video, fotografije i drugo na lijep način - otkriva Fumić.
Potom je u jesen prošle godine s kolegicom otvorio tvrtku "Plitvice Times" te su pokrenuli turistički (online) magazin "The Plitvice Times", koji se obraća većinom stranoj publici, jer su zaključili da je potrebno imati nešto što razumiju i stranci.
- Riječ je o turističkom magazinu koji ima i webshop i kroz koji plasiramo turističke priče i ističemo manje poznate lokacije u okolici Plitvica, jer su same Plitvice pretjerano posjećene te time doprinosimo širenju turističke baze i znanja o okolici. Magazin takvog lokalno-turističkog tipa u Hrvatskoj ne postoji, pogotovo što mi 'lokalci' pričamo priče koje nisu u službenim katalozima i koje turisti iz svijeta sigurno ne znaju. Kada netko primjerice dođe iz Kine na Plitvice, njega ne zanimaju županije, općine, gradovi, nego što može zanimljivo vidjeti, otkriti novo i kakve će uspomene ponijeti - objašnjava Fumić.
Na tragu webshopa, portala i magazina, te uspomena koje turisti trebaju ponijeti iz Like i s Plitvica, a i kako su primijetili da Lika nema ozbiljan skupi suvenir koji su mogu priuštiti bogati gosti, osmislili su i parfem Plitvice, koji je u kratkom roku prepoznat na stranim tržištima.
- Realizacija tog parfema je trajala oko šest mjeseci, a krenuo je u prodaju u veljači ove godine. Proizvodi se u jednoj tvornici u Francuskoj, čiji je vlasnik parfumer rodom iz Hrvatske, a trenutno se, osim u webshopu, može pronaći i na šest lokacija, u Zagrebu, zračnim lukama Zadar i Rijeka te na Plitvicama - kaže Fumić.
Ističe pritom da je tu riječ o pravom parfemu, a ne toaletnoj vodi, s osmišljenim dizajnom s puno detalja i u čijoj su podlozi mirisne esencije iz prirode, od orhideja i šljiva, do đurđica i drugog cvijeća.
S tim su parfemom, Lika i Plitvice dobili potpuno novi proizvod, na koji bi, po njegovom mišljenju, trebali biti ponosni, tim više što se lički i plitvički suveniri nisu maknuli dalje od majica i figurica, uz eventualno još domaće proizvode, kojih bi, kako ocjenjuje, trebalo biti više u prodaji za turiste.
U sve te projekte do sada su uložili nekoliko stotina tisuća kuna vlastitih sredstava, pri čemu nisu dizali nikakve kredite niti dobili potpore iz bilo kakvog izvora.
- Sve radimo sami. PRiLIKA, LikaClub, The Plitvice Times i parfem Plitvice potpuno su privatna poduzetnička inicijativa sa samo privatnim, mojim i dijelom ulaganjem još jedne kolegice, a sve što smo pokrenuli nije dovoljno da nas itko podrži. Nadamo se da će se to promijeniti i da priče o podršci mladim poduzetnicima neće ostati samo 'priče za malu djecu', jer želimo tu ostati i raditi - kaže Fumić, koji je uz navedeno sudjelovao ove godine i u organizaciji najvećeg okupljanja 'instagramera' iz cijelog svijeta na Plitvicama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....