
Lanac drogerija Bipa je dio međunarodne REWE grupe. Bipa je na hrvatskom tržištu prisutna od 2007. godine, kada je otvorila prvu poslovnicu u Vinkovcima. Danas, na razini cijele Hrvatske, Bipa ima više od 100 poslovnica i 600 zaposlenika.
Četrdesetogodišnji Austrijanac s hrvatskom adresom Markus Geyer, predsjednik Uprave Bipa Hrvatska, u Bipi je više od 10 godina. Markus Geyer je svoju poslovnu karijeru započeo 2002. godine u REWE grupi. S Geyerom smo razgovarali o deset godina poslovanja Bipe na hrvatskom tržištu, o broju poslovnica, novom konceptu i širenju mreže poslovnica, o konkurenciji na hrvatskom tržištu, dosadašnjim i budućim ulaganjima te planovima vezanim za ta ulaganja. Markus Geyer nam je govorio o odnosu između tri vodeća lanca drogerija, malim distributerima, vlastitim robnim markama te o navikama potrošača. Dotaknuo se i posljedica nastalih povlačenjem Bille.
Proslavili ste 10 godina u Hrvatskoj. Što ste napravili u tom razdoblju?
– U posljednjih 10 godina, od otvaranje prve poslovnice u Vinkovcima, Bipa je postigla jako puno. Otvorili smo više od 100 poslovnica, a sam Bipa tim je, s inicijalnih 20 ljudi iz 2008. godine, narastao na više od 600 zaposlenika, kako u sjedištu tako i u poslovnicama diljem Hrvatske.
Nedavno ste otvorili 100. trgovinu u Hrvatskoj. Što se može očekivati u narednom razdoblju što se tiče širenja?
– Od ekspanzije prodajne mreže očekujemo više i veće poslovnice. S otvaranjem poslovnice u Mall of Split na više od 500 četvornih metara predstavili smo novi Bipa koncept poslovnica.
Od tada smo otvorili dodatnih 11 poslovnica zasnovanih na novom i poboljšanom konceptu. Očekujemo do kraja godine ukupno 110 Bipa poslovnica u mreži.
Jesu li moguće određene akvizicije? Ako jesu, možete li nam nešto reći o tome, a ako nisu, zašto ne biste preuzeli nekoga?
– Ne, mislim kako u segment drogerija na tržištu nema prostora za dodatne akvizicije. Drogerijsko tržište u Republici Hrvatskoj dovoljno je veliko da sva tri snažna igrača, koji na njemu djeluju, mogu imati održiv razvoj u nadolazećem razdoblju.
Koliko ste do sada uložili u poslovanje u Hrvatskoj i u što su bila vaša ulaganja?
– Namjeravamo nastaviti s ulaganjima, a do sada smo u Hrvatsku investirali više od 30 milijuna eura.
Koliko imate zaposlenika i imate li problema s radnom snagom? Na koji način stimulirate radnike? Vaši direktni konkurenti su se i promotivno pozicionirali ističući prava zaposlenika.
– U ovom trenutku Bipa Hrvatska ima više od 600 motiviranih zaposlenika koji su naša glavna snaga. Poštivati prava zaposlenika danas više nije dovoljno. Nužno je graditi motivirani i uspješan tim ljudi. Cijenimo naše zaposlenike i slušamo što nam imaju za reći. Bipa je odlično mjesto ako želite graditi karijeru, jer investiramo u svoje zaposlenike, a možemo se podičiti i činjenicom kako je dobar dio menadžmenta s nama jako dugo te su svoju karijeru započeli upravo u BIPI.
Nalazite se u top tri drogerijska lanca u Hrvatskoj. Koliko je vrijedna ta industrija u RH? Koliki vi imate udjel na tržištu?
– Bipa se neprestano razvija i raste i to brže od samog tržišta. Nažalost, konkretne usporedbe ne mogu podastrijeti, jer takvi podaci nisu dostupni u Hrvatskoj. Radimo li usporedbe samo po prihodima, ne bismo došli do točnih informacija i detalja, jer sva tri drogerijska lanca svoje poslovanje zasnivaju na različitim poslovnim modelima.
Koliko u Hrvatskoj ima drogerijskih lanaca i vladaju li fer odnosi na tržištu među njima? Sastajete li se i jeste li udruženi kako biste rješavali zajedničke probleme?
– Imam poštovanje prema uspjehu i ostvarenjima konkurencije, jer su oba preostala drogerijska lanca jako uspješni brendovi i to ne samo u hrvatskim nego i europskim okvirima. Druženja ili skupovi na razini drogerija u Hrvatskoj ne postoje.
Koji su najznačajniji zajednički problemi drogerijskih lanaca?
– Svi drogerijski lanci u Hrvatskoj suočavaju se s izazovima specifičnim za njihovu poziciju na tržištu. Što se Bipe tiče, zbog konstantnog rasta i to rasta većeg od 20 posto godišnje, moramo uvijek iznova mijenjati i prilagođavati procese te komunikaciju novonastalim uvjetima.
Možete li preteći konkurente?
– Odgovor na to pitanje mogu dati jedino kupci. Bit odnosno poanta je u tome što je to što mi možemo svaki dan napraviti za našeg kupca bolje od naše konkurencije. Vjerujemo da će kupci znati prepoznati naš trud i da će upravo to biti razlog njihova vraćanja u Bipu. Kontinuirani razvoj posljednjih godina svjedoči našim naporima i vjerujemo da smo u tome uspjeli, ali isto tako svjesni smo da nas očekuje još puno posla.
Kako se nosite s konkurencijom i tko su vam najveći konkurenti u ovom dijelu Europe i Hrvatskoj?
– Naš primarni fokus je na kupcu, njegovim željama i potrebama, a cilj nam je u svakodnevnom poslovanju te potrebe i želje zadovoljiti na najbolji mogući način.
Koliko vas ugrožava odlično pozicioniranje dm-a na ovim tržištima?
– Ne, ne osjećamo se ugroženima zbog pozicije bilo kojeg konkurenta. Da smo o tome ikad tako razmišljali, ne bismo se usudili ući na hrvatsko drogerijsko tržište prije 11 godina.
Možete li usporediti tržišta na kojima Bipa posluje? Koje su hrvatske specifičnosti?
– Hrvatsko tržište je izazov za bilo kojeg retailera, osobito u logističkom smislu i to uglavnom zbog geografskog oblika zemlje. Dalje, tu su izazovi koji dolaze s turističkom sezonom i snažnim povećanjima u prometu tijekom ljeta, nasuprot poprilično ravnom prometu u ostatku godine. U posljednje vrijeme suočavamo se s manjkom kvalificirane radne snage. Sve su to izazovi s kojim se svi mi, koji poslujemo u Hrvatskoj, suočavamo.
Je li izlazak Bille s hrvatskog tržišta utjecao na vaše poslovanje ili ne?
– Kao rezultat promjena dobili smo neovisnu i samostalnu tvrtku. Prije smo se, u poslovanju, dijelom oslanjali na Billu te imali mogućnost koristiti njene resurse, posebice kada je riječ o odjelima poput računovodstva, IT, logistike i ostalog. U protekle dvije godine, kao rezultat razdvajanja, uspostavili smo ove funkcije interno, što je rezultiralo stvaranjem novih 30-ak radnih mjesta.
Namjeravate li se povezivati s nekim maloprodajnim lancima?
– Ne, u ovom trenutku. Za sada ništa ne poduzimamo niti nam je tako nešto u fokusu.
Kakva je situacija na okolnim tržištima?
– Okolna tržišta za nas u ovom trenutku nemaju značaj tako da ih ne promatramo.
Kakvi su trendovi za budućnost i vaši planovi za nadolazeće razdoblje? U kojem smjeru će se Bipa razvijati?
– Rast ćemo i investirati i dalje, jer vjerujemo u rast Hrvatske u vremenu koje dolazi. Zato želimo dodatno povećati i osnažiti našu poziciju na tržištu povećanjem prodajne mreže. Sada već brojimo 100 Bipa poslovnica te ćemo dodatno investirati u širenje, ali i renoviranje postojećih poslovnica prema novom konceptu.
Kakav je “overview drugs” industrije u Hrvatskoj i u regiji. Kakva su kretanja u tom segmentu?
– Najočitiji trend u posljednjih nekoliko godina je definitivno digitalizacija i online poslovanje, a retail u tom segmentu tek očekuju značajnije promjene i razvoj. Također, životni ciklus proizvoda se skraćuje, što vrši pritisak na industriju da brže izbacuje novosti i inovacije.
Kakva je perspektiva za male drogerijske lance u specijalizaciji nišne ponude?
– Novi igrači na tržištu koji zadovoljavaju nišne potrebe kupaca pojavljuju se svugdje i u pravilu se nastoje diferencirati na osnovi usluge. Takav je trend vidljiv ne samo u drogerijskom segmentu nego općenito u retailu, i to ne samo na lokalnoj nego i na globalnoj razini.
Možete li malo više reći o budućnosti vlastitih robnih marki i njihovom odnosu prema globalnim brendovima?
– Imamo više od 1000 proizvodarobnih marki i Bipa u tom segmentu rastemo svaki dan. Kupci očekuju robne marke i u tom smislu, hrvatski kupac se ne razlikuje od ostalih kupaca. Hrvatski kupac, čije su nam potrebe i želje najvažnije, očekuje dobar izbor vlastitih robnih marki, ali istoobno i proizvoda poznatih top brendova.
Kakvi su hrvatski potrošači? Razlikuju li se od drugih?
– Hrvatski potrošači prije svega vole svoje drogerije i vole kupovati u njima. Vjernost drogerijama je nešto što nas raduje i što jako cijenimo. Naši su kupci većinom žene, iako ne treba zanemariti ni konstantan rast muškog segmenta kupaca. Imamo kupce svih dobi, a baza kupaca raste tijekom godina, no nekih osobitih promjena u navikama kupaca nema. Možda trenutačno samo malo više paze na cijene i kupuju više proizvoda na akciji. Ne mogu govoriti za ostala europska tržišta i navike kupaca na istima jer nemam iskustava.
Koliki je udjel hrvatskih proizvoda u vašim maloprodajnim objektima? Koji su najzastupljeniji i plasiraju li se neki vašim kanalima u druge države?
– Koliko god da hrvatskih proizvoda na policama imate, nikada nije dovoljno i uvijek se traži još. Zato aktivno radimo na uvođenju noviteta hrvatskih proizvođača na Bipa police, što na najbolji mogući način pomaže hrvatsku ekonomiju. To znači da imamo jako dobre partnerske odnose s uspješnim hrvatskim brendovima u našem segmentu. Isto tako, imamo kontakte s mnogim malim start-upovima koje podržavamo u razvoju poslovanja i brenda. Ovim putem bih volio pozvati i druge hrvatske podizvođače, male i velike, da nam se obrate s povjerenjem ako žele da se i njihovi proizvodi nađu na našim policama.
Otvorenjem “flagship storea” na više od 300 četvornih metara u Zagrebu kažete da ste predstavili novi koncept na tržištu. Kakav je to koncept i koje su mu prednosti? Kakve učinke očekujete od tog koncepta?
– Prvo i osnovno, uspjeli smo ostvariti svoju veliku želju a to je da imamo Bipa poslovnicu u samom centru glavnog grada. Zato smo htjeli napraviti nešto posebno, novo i, u ovom obliku, do sada neviđeno na hrvatskom tržištu. Tako se rodila ideja o Bipa Backstageu, inovativnom konceptu kojim naglašavamo snagu brenda i na više od 300 četvornih metara nudimo uslugu profesionalnog šminkanja odnosno make-upa, po prihvatljivim cijenama.
U čemu je posebnost tog Bipa backstagea?
– Zato što na jednom mjestu, osim bogate ponude domaćih i međunarodnih marki namijenjenih ženama, muškarcima, djeci, kućnim ljubimcima i kućanstvu, Bipa donosi i novi beauty koncept – Bipa backstage. Od sada, samo uz prethodnu i jednostavnu rezervaciju termina, moguće je na jednom mjestu obaviti sve rituale vezane uz ljepotu. Počevši od vizažističkih usluga šminkanja do tretmana njege i uljepšavanja. Naravno, sve pod jednim krovom i u ugodnom ambijentu koji je dizajnirao zagrebački arhitektonski studio Stairwell&Loft.
Što se tu može dobiti i naći? Koje usluge?
– Uz vrhunsku uslugu i inspirativan ambijent, tu ćete iz asortimana Bipe za beauty rituale moći odabrati poznate brendove visokokvalitetne šminke, proizvode za njegu i stiliziranje kose, kao što su Aura, Bourjois, Catrice, E.l.f., Essence, Eveline, L’Oréal Paris, Look by Bipa, L.O.V., Max Factor, Maybelline, Noelle, Real Technics, Rimmel, The Balm, wet n wild ali i mnoge druge. Bipa backstage nije samo 100. poslovnica u Hrvatskoj, već Bipa flagship dućan s integriranim novim beauty konceptom na tržištu. Projekt Bipa backstage razvijali smo više od pola godine te smo na kraju u središtu Zagreba uspjeli na jednom mjestu okupiti bogatu ponudu brendova, iskusne beauty stručnjake i vodeća imena u dizajnu interijera.
Tekst preuzet iz Globusa
Komentari
0