Presuda za EU tržište

Div brze hrane McDonald's izgubio pravnu bitku: ime Big Mac mogu koristiti i druge tvrtke

Presudom je ukinuta registracija zaštitnog znaka McDonald's
Big Mac
 Profimedia, Alamy
Presudom je ukinuta registracija zaštitnog znaka McDonald's

Američki lanac restorana brze hrane McDonald's izgubio je prava na zaštitni znak "Big Mac" na području Europske unije (EU) s obzirom da su europski regulatori donijeli odluku u korist irskog lanca brze prehrane Supermac's, prema kojoj će ime "Big Mac" u EU moći koristiti i druge tvrtke, uključujući i McDonald's.

Presudom, koju je Reutersu dostavio Supermac's, ukinuta je registracija zaštitnog znaka McDonald's, pri čemu se navodi da najveći svjetski lanac brze hrane nije dokazao njegovu izvornu upotrebu u pet godina prije nego što je slučaj 2017. podnesen nadležnim tijelima.

Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO) sa sjedištem u Španjolskoj još nije komentirao slučaj, a za komentar nije bio dostupan niti McDonald's, koji još ima pravo uložiti žalbu na odluku, piše Reuters.

Odluka dopušta drugim tvrtkama, kao i McDonald'su, da koriste ime "Big Mac" u EU. Iz Supermac'sa kažu da sada mogu proširiti poslovanje u Velikoj Britaniji i Europi. Navode da nikada nisu imali proizvod naziva "Big Mac", no kako je McDonald's koristio sličnost dva imena kako bi blokirao širenje irskog lanca.

Osnivač irskog lanca Pat McDonagh izjavio je da je ovo velika pobjeda u nastojanjima za ukidanjem zaštitnog znaka Big Mac, koji postoji od 1996. godine.

- Ovo je velika pobjeda za poslovanje općenito. Ona sprječava veće tvrtke da 'zlostavljaju zaštitnim znakovima' tako što ih gomilaju a ne koriste - kazao je McDonagh.

McDonald's, koji na međunarodnoj razini prodaje svoje vodeće burgere "Big Mac", kao dokaz je dostavio ispise europskih internetskih stranica, kao i plakate, ambalažu i pismene izjave predstavnika tvrtke koji potvrđuju prodaju burgera "Big Mac" u Europi.

EUIPO je priopćio kako su izjave McDonald'sa trebale biti podržane drugim vrstama dokaza. Iz ispisa internetskih stranica "nije se moglo zaključiti da li bi i kako bi mogla biti obavljena kupnja ili bi se mogla izvršiti narudžba", navode u EUIPO-u.

Profesorica prava na Sveučilištu Connecticut Willajeanne McLean kaže da je povijesno gledano McDonald's bio "krajnje parnički nastrojen" u području zakona o zaštitnim znakovima te kako svoje sporove obično ne gubi.

Primjerice, 1993. McDonald's je dobio sudski spor kojim je spriječio stomatologa u New Yorku od prodaje usluga pod nazivom "McDental". Nadalje, 2016. američki lanac spriječio je pokušaj singapurske tvrtke da registrira zaštitni znak „MACCOFFEE“ na području EU.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
16. srpanj 2025 08:50