Nagomilani problemi

Air France u drami: dionice naglo pale za 14 posto, ministar upozorava da prijeti kolaps

Prijeti im raspad nakon 15 dana štrajka, ostavke izvršnog direktora i naglog pada dionica
Zrakoplov Air France-a
 Profimedia, Alamy

Veliki pad dionica od 14 posto najava je novih problema za francusku aviokompaniju Air France kojoj prijeti potpuni raspad nakon 15 dana štrajka, ostavke izvršnog direktora Jean-Marca Janaillaca i izjave francuskog ministra ekonomije Bruna Le Maire da država neće biti „zaštitna mreža” posrnuloj kompaniji, prenosi BBC.

Iako francuska vlada drži udio od 14,3 posto u aviokompaniji koja je nakon udruženja s nizozemskom kompanijom KLM postala dio Air France-KLM grupe, ministar je Le Maire upozorio da Air Franceu prijeti „nestanak” ako ne uloži napore u ostvarenje svoje konkurentnosti.

Da je voda došla do grla u francuskoj aviokompaniji svjedoči i gubitak od 269 milijuna eura u prvom kvartalu ove godine, a analitičari tvrde da je nagli financijski ponor uzrokovan odgađanjem rezanja troškova i restrukturiranja kroz koje su prošle sve velike aviokompanije poput British Airwaysa i Lufthanse, piše BBC.

Povrh svega, osoblje kompanije, uključujući i pilote, u štrajku je već petnaesti dan tražeći povećanje plaća od 5,1 posto, a nakon zadnjih neuspješnih pregovora zaposlenicu su Air Francea odbili ponuđene uvjete i izvršni je direktor Janaillac ponudio svoju ostavku.

Prema pisanju BBC-a, mobilizirane radnike Air Francea nije umirio ni ministar Le Maire koji ih je sve pozvao na odgovornost u traženju razumnih povećanja plaća.

„Preživljavanje Air Francea vrlo je nesigurno”, istaknuo je i jasno dao do znanja da vlada, iako dioničar, neće spašavati aviokompaniju dođe li do potpunog raspada.

Uz Air France, francuska se vlada nedavno našla i pod pritiskom dugotrajnog štrajka radnika francuske željezničke tvrtke SNCF koji su, tvrde stručnjaci, prosvjedovali, kao i u ovom slučaju, protiv nove reforme rada francuskog predsjednika Emmanuela Macrona.

Namjera je francuskog predsjednika u slučaju SNCF-a bila uskratiti radnicima neke od velikodušnih privilegija koje su do sada uživali poput godišnjeg povećanja plaća, prijevremene mirovine, 28 dana plaćenog godišnjeg odmora i zaštite od otkaza.

Inače, u Air Franceu zaposleno je više od 84.000 ljudi, a 2016. ostvarili su prihod od 15,4 milijarde eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 23:13