Indeks žena

U upravama hrvatskih tvrtki svega je 19 posto žena, a u čak 41 posto njih nema niti jedne

Prema podacima iz 2016., prosjek zastupljenosti žena u upravama u cijeloj Europskoj uniji je 23 posto
Davor Majetić, Ivana Gažić i Zdravko Marić na događanju Zazvoni za ravnopravnost spolova u prostorima ZSE
 Ranko Šuvar / CROPIX

Broj žena u upravama hrvatskih kompanija izlistanih na Zagrebačkoj burzi polagano raste, ali ih je još uvijek tek nešto manje od 19 posto. Pokazuje to Indeks žena grupe SELECTIO specijalizirane za savjetovanje u ljudskim resursima. U ovoj je godini njihov udjel, naime, porastao na 18,8 posto u odnosu na 17,7 posto krajem 2017.

Među tvrtkama s najvećim udjelom žena u upravama ističu se Ericsson Nikola Tesla, AD Plastik, Arena Hospitality Group, Optima Telekom te Brodogradilište Viktor Lenac.

Blagi pomak prema boljemu vidi se i u padu postotka kompanija koje u svojim upravama nemaju niti jednu ženu, koji se u posljednjih godinu dana smanjio za devet postotnih bodova. Takozvanih ''zero companies'' prošle je godine bilo više od polovice, dok je trenutno takvih kompanija u sustavu CROBEX-a 41 posto.

Usporedbe radi, zastupljenost žena u upravama 100 najznačajnijih društava na Londonskoj burzi, prema podacima The Female FTSE Board Report, za 2017. godinu je 27,7 posto. Dodatno, prema zadnjim dostupnim podacima iz 2016. godine prosjek zastupljenosti žena u upravama u cijeloj Europskoj uniji je 23 posto. Iako ni ove brojke nisu pohvalne, Hrvatska je i tu još uvijek osjetno ispod prosjeka EU.

Nadalje, SELECTIO već 12 godina dodjeljuje Certifikat Poslodavac Partner za izvrsnost u upravljanju ljudskim potencijalima, a zanimljivo je istaknuti da je udjel žena u upravama kompanija dobitnica Certifikata osjetno veći. Posebno se ističu Coca Cola HBC Hrvatska i Lakuna Novigrad sa 100 posto ženskim članstvom u upravi, a tu su i Phillip Morris International, Jadran galenski laboratorij, Ciklopea, HBOR, Pliva i Tele2 u kojima udjel žena varira od 66,7 do 50 posto.

Današnja vrijednost Indeksa žena (18,8 posto), manja je od zabilježenog maksimuma 2015. godine (20,9 posto), no dugoročni je trend rastući.

Ipak, pred hrvatskim je kompanijama još dugačak put do ravnomjerno raspodijeljenog udjela žena i muškaraca na rukovodećim pozicijama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. prosinac 2024 22:28