Dualno obrazovanje

Pronaći ljude ovih zanimanja u Hrvatskoj je nemoguća misija

Učenici Ekonomske i trgovačke škole u Čakovcu krenuli na praksu po novom, dualnom modelu, pa dan počinju u školi, a onda idu kod poslodavca
 Mario Todorić / CROPIX

Naći vodoinstalatera, zidara ili dimnjačara u Hrvatskoj je gotovo nemoguća misija. Taj problem nastoji se riješiti reformom strukovnog obrazovanja, a ministrica Blaženka Divjak se uzda u uvođenje dualnog modela. No, u Obrtničkoj komori poručuju da taj model ne donosi ništa novo.

Tako su učenici Ekonomske i trgovačke škole u Čakovcu krenuli na praksu po novom, dualnom modelu, pa dan počinju u školi, a onda idu kod poslodavca.

"Oni su u svom praktikumu u školi vježbali prodavati, vježbali kako komunicirati s kupcem, vježbali slagati robu na police", rekla je Dnevniku.hr ravnateljica škole, Bosiljka Vinković-Kukolić.

Također, u školi se pripremaju za intervju s poslodavcima.

"Povratne informacije su takve da su učenici u školi zaista naučili one osnovne strukovne pojmove i pripremu za intervju s poslodavcem", rekla je Marina Branilovič, profesorica ekonomske grupe predmeta.

U školi tvrde da su poslodavci vrlo zainteresirani.

"Interes poslodavaca je velik. Neću sad sve spominjati, ali bazen poslodavaca se povećava", rekla je Vinković-Kukolić.

Iako se prvo spominjalo da će djeca raditi po ugovoru o radu, što je zbog doprinosa uzbunilo poslodavce, na kraju je odlučeno da će raditi prema ugovoru o dualnom obrazovanju u kojem su propisane minimalne obveze za poslodavca.

"Poslodavac pokriva minimalnu satnicu, zdravstveni pregleda, a mi, na primjer, pokrivamo prijevoz učenika na praksu", rekla je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Međutim, Obrtnička komora tvrdi da se dualnim obrazovanjem ide korak unatrag.

"Ovaj model koji se sada trenutno uvodi ne donosi ništa novo u odnosu na postojeći model, već unazađuje ono što već imamo. Smanjio se broj sati praktične nastave i, što je najgore, smanjio se broj sati koji se provodi u gospodarstvu, dakle u realnom sektoru", rekla je Mirela Lekić, voditeljica Odjela za obrazovanje Obrtničke komore.

Problem je, dodaje Lekić, i što se nije vodilo dovoljno računa o licenciranju onih koji će primati učenike.

"Ne shvaćaju koliko je bitno da učenici budu u sigurnom i što kvalitetnijem okruženju tijekom provedbe praktične nastave", rekla je.

Za sada se eksperimentira sa četiri zanimanja, a uvođenje dualnog modela nije obvezno za škole.

"Sad ima dosta interesa u građevinarstvu ili nekim obrtima, pa ćemo vidjeti što će se iskristalizirati", rekla je ministrica Divjak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 09:47