Hermina Skular

Priča hrabre poduzetnice: nakon odlaska iz korporacije pokrenula je biznis s eko aronijom

Lanjskom berbom obitelj Skular uspjela je proizvesti čak 6.000 litara soka od aronije
Hermina Skular, osnivačica tvrtke Green I organic
 Privatna arhiva

“Hrabra, poduzetna i odlučna”, najbolji je opis 38-godišnje Hermine Skular, koja je u izazovnoj životnoj situaciji uspjela izvući ono najbolje, pokrenuvši nedavno obiteljski posao proizvodnje soka od aronije.

Hermina Skular rođena je u Gabonu, gdje je njezin otac radio. Nakon 13 godina afričke avanture, s obitelji odlazi u Njemačku, a potom s navršenom 21 godinom stiže u Hrvatsku, zemlju svojih korijena. Dugi niz godina radila je u velikim korporacijama, a njezina poduzetnička priča nastala je iz želje za pokretanjem vlastitog posla i, na kraju, sretnim spletom okolnosti.

Naime, prije nekoliko godina, nakon svog drugog porodiljnog dopusta zatekla se u situaciji da je trebala odabrati kuda dalje. Izgubila je posao u jednoj multinacionalnoj kompaniji te je morala odlučiti između dvije opcije, pronaći posao ili ga pokrenuti. Budući da je već neko vrijeme njezina obitelj posjedovala polje aronije u Gradecu kod Vrbovca, odlučila je preuzeti brigu oko obiteljskog posla. Srećom, upravo u to vrijeme stigao je i njihov prvi ozbiljni prinos.

Privatna arhiva
Hermina Skular na obiteljskom imanju u Gradecu kod Vrbovca

- Nije mi bilo lako odlučiti se na taj korak jer jedno je imati ideju, a drugo je to realizirati. Pojavilo mi se sto upitnika nad glavom, hoću li znati to raditi i kako da ispravno vodim posao - priča nam Hermina.

Zbog toga je odlučila putem poduzetničkog centra Plavi ured proći niz različitih seminara i edukacija, u trajanju godinu dana, kako bi se oboružala potrebnim znanjem i vještinama. Iskoristila je i potporu za samozapošljavanje i uključila se u platforme za žene poduzetnice, što joj je dalo vjetar u leđa. Krajem prošle godine osnovala je tvrtku Green I organic za plasiranje svojih sokova od aronije na tržište, u čiju je proizvodnju uključena cijela obitelj Skular.

Video prilog napravila je Slavica Parlov Horvat

Poljoprivredne radove vodi svekar Boris, koji njihovih 5.000 sadnica aronije “poznaje u dušu”, dok joj muž Goran, inače vlasnik ICT tvrtke, pomaže u radnim akcijama te daje neprocjenjive poduzetničke savjete. Tu su i njihove kćeri, Ella i Paula, koje obožavaju piti sok od aronije, ali i vrijedno pomagati u berbi. Obitelj bobice aronije bere ručno, a zatim ih hladno prešaju kod partnera PZ Voćko u Pakracu.

Privatna arhiva
U polju je najaktivniji Herminin svekar Boris, koji sadnice “poznaje u dušu”

- Uzgoj, proizvodnja i prerada aronije temeljeni su na ekološkim standardima, a konačni proizvod rezultat je velikog truda i želje da kupcima ponudimo čisti sok aronije - kaže nam Hermina, koja naglašava da im je najveći problem naći ljude za berbu, posebice mlade koji uglavnom odlaze raditi vani. Hermina ističe da posla ima jer su lanjskom berbom na svom imanju uspjeli proizvesti čak 6.000 litara soka od aronije, dok ove sezone očekuju da će se brojka popeti na više od 10.000 litara.

Privatna arhiva
Herminin muž Goran osim što pomaže oko radnih akcija uskače i sa savjetima

Sve to zahtijeva brigu oko marketinga i prodaje pa je Hermina omogućila kupnju njihovih eko sokova putem webshopa te u sedam dućana na 13 lokacija u Zagrebu. Sokovi nemaju dodataka i konzervansa, a rok trajanja im je dvije godine.

- Aronija se naziva i supervoćem, odličan je izvor antioksidansa, pomaže u poboljšanju zdravlja urinarnog trakta, reguliranju krvnog tlaka, pomaže oboljelima od dijabetesa, a ima i protuupalna i antikancerogena svojstva - pojašnjava nam Hermina.

Iako na tržištu već postoji puno ponuđača proizvoda od aronije, Green I organic se nastoji izdvojiti svojom kvalitetom i individualnim pristupom svakom klijentu i kupcu. Njihovi sokovi dostupni su u dvije ambalaže, u maloj bočici od 0,2 litre i velikoj od 1 litre.

Za naziv brenda Green I odlučili su se kako bi se lakše plasirali na inozemno tržište

Kod izrade ambalaže pazilo se na svaki detalj, od moderne etikete pa do engleskog naziva brenda Green I kako bi kasnije lakše plasirali proizvode na inozemno tržište. Naime, kada se dovoljno etabliraju na domaćem terenu, obitelj Skular voljela bi svoj eko proizvod plasirati i vani, posebice na tržištima na kojima aronija još nije toliko zastupljena.

Planiraju i proširiti paletu proizvoda, uvoditi inovativne proizvode koji još ne postoje na tržištu te, osim same prodaje, nastaviti pružati klijentima i kupcima korisne savjete vezane uz aroniju i njezine dobrobiti.

- Za sada su reakcije kupaca jako pozitivne. Posebno mi je drago kada se kupci ponovno vraćaju, što je ujedno i dokaz da smo na dobrom putu - kaže nam Hermina, kojoj se za sada marketing “od usta do usta” pokazao najučinkovitijim.

Za kraj poručuje svima koji imaju dvojbi oko ulaska u poduzetničke vode da budu hrabriji i odlučniji.

- Često se događa da kočimo sami sebe, onaj mali saboter u našoj glavi nas blokira da poduzmemo prvi i ključni korak. Svi bi htjeli biti 100% spremni za takav korak i zato se javljaju dvojbe, nesigurnost i puno premišljanja. To je normalno i to svi prolazimo, međutim, smatram da je ipak na kraju najvažnije vjerovati u sebe i svoju priču - savjetuje Hermina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 22:30