Legenda i poduzetnik

Poslovno carstvo Kobea Bryanta: Njegova kompanija danas vrijedi preko 2 milijarde dolara

Da, važno je imati povrat uloženog, zar ne? Ali također je važno omogućiti poduzetnicima priliku za rast
Kobe Bryant
 Tom Fox / Zuma Press / Profimedia

Kobe Bryant (41), košarkaš koji je tragično preminuo u nedjelju u sudaru helikopterom u Kaliforniji, bio je jednako uspješan na poslovnom terenu kao i na košarkašom.

Karijeru investitora i “brend-mahera” započeo je prije odlaska iz NBA-a, osnivajući 2013. godine investicijsku kompaniju Bryant-Stibel s Jeffom Stibelom, osnivačem tehnološke tvrtke Web.com. Danas ta tvrtka raspolaže s više od dvije milijarde dolara imovine. Napravili su najmanje deset uspješnih ulaganja, najviše u IT tvrtke, kao što je Dell, Alibaba, gaming studio Epic Games (tvorce Fortnitea), tvrtku za digitalno plaćanje Klarna i The Honest Company, proizvođača namještaja.

"Morate imati snažne poduzetnike. To je ključno za nas, mi gledamo ljude", objasnio je Bryant u intervjuu za CNBC u rujnu svoju investitorsku viziju. "Da, važno je imati povrat uloženog, zar ne? Ali također je važno omogućiti poduzetnicima priliku za rast i staviti ih u situaciju u kojoj mogu biti uspješni."

Bryant je uložio milijune dolara i u svoje sportsko energetsko piće Body Armor. Pokazalo se to kao njegova najbolja poslovna odluka kada je za 26 milijuna dolara prodao 15 posto udjela te kompanije Coca-Coli u 2018. godini. Proizvođač pića se u to vrijeme pokušavao nametnuti na tržištu energetskih pića i poljuljati Gatorade. Također, 2016. je osnovao Granity Studios, medijsku i izdavačku tvrtku koja se fokusira na kreativno pripovijedanje sporta. U okviru te tvrtke napisao je kratki film pod nazivom "Draga košarka", koji je osvojio Oscara za najbolji animirani kratki film u 2018.

"Kad Kobe na nešto stavi svoje odobrenje i stvarno te podrži kao partnera, onda svijet sporta i svi iz sportske industrije slušaju i vode bilješke", kazali su osnivači tvrtke Art of Sport proizvođača za njegu kože Brian Lee i Matthias Metternich o snazi njegovog brenda.

S najvećim svjetskim proizvođačem sportske opreme Nikeom, Bryant je potpisao ugovor 2003. godine u vrijednosti 40 milijuna dolara. Iste godine svoje su ugovore s Nikeom potpisali košarkaši LeBron James i Carmelo Anthony. Svake godine od toga bi zarađivao oko osam milijuna dolara. Nike tenisice s njegovim potpisom i danas se prodaju za oko 100 dolara, a neki kolekcionarski primjerci i po nekoliko tisuća dolara.

Bryant je, također, tijekom cijele karijere imao ugovore s nizom drugih brendova, uključujući McDonald's, Sprite, Nintendo i Turkish Airlines.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 12:57