
Prije 35 godina u maloj trgovini od samo tridesetak kvadrata u Kranjčevićevoj ulici u Zagrebu počela je priča koja je danas sinonim za rast, pouzdanost i viziju. Tada se nitko nije mogao nadati da će se skromna obiteljska trgovina autodijelova pretvoriti u Tokić Grupu, regionalnog lidera s više od 123 poslovnice u Hrvatskoj i Sloveniji, portfeljem od preko 300 tisuća artikala i mrežom koja zapošljava više od 1300 ljudi. U industriji koja se ubrzano mijenja Tokić Grupa pokazala je da su dosljednost, kontinuirana ulaganja i jasna vizija ključ dugoročne održivosti.
Razvoj kompanije bio je kontinuiran, ali i strateški promišljen. Širenjem poslovnica u gotovo svakom većem hrvatskom gradu Tokić je postao prvi izbor kako profesionalnih servisa tako i krajnjih korisnika. Uspostavom franšizne mreže dodatno je osnažio prisutnost na tržištu, a ulazak na slovensko tržište akvizicijom Bartoga 2020. godine označio je jednu od najvećih prekretnica u povijesti Grupe. U samo četiri godine prihodi Bartoga su gotovo udvostručeni zahvaljujući sinergiji nabave, optimizaciji poslovnih procesa i proširenju asortimana.
Obiteljske vrijednosti
Takvim potezima Tokić je postao više od nacionalnog igrača, postao je regionalni lider sposoban odgovoriti na zahtjeve modernog tržišta. To potvrđuju i brojke: tvrtka je lani ostvarila 232 milijuna eura prihoda, što predstavlja rast od 10,5 posto u odnosu na 2023., a dobit je narasla 14 posto i iznosila je devet milijuna eura. Istodobno je smanjen omjer neto duga i EBITDA je poboljšana 2,5 puta, što potvrđuje financijsku disciplinu i otpornost na izazove.
Brojke su impresivne, ali prava snaga Tokića leži u ljudima i organizacijskoj kulturi koja je godinama sustavno i pažljivo građena. Od samih početaka, kada su braća Ilija i Stojan pokrenuli posao, obiteljske vrijednosti bile su dio kulture. Do pandemije svi zaposlenici pamte Stojanov angažman po tom pitanju, a nakon njegove smrti, posljednjih pet godina, poseban obol Tokićevoj poslovnoj kulturi daje Ruža Tokić, suvlasnica i ključna osoba u oblikovanju poslovnih vrijednosti Grupe. Njezin utjecaj nadilazi operativne zadatke i ona svojim primjerom i ulogom njeguje vrijednosti poput međusobnog povjerenja, poštovanja i brige za zajednicu na upravljačkoj razini.
Tokić Grupa tako njeguje kulturu u kojoj zaposlenici nisu samo brojke, nego i članovi obitelji, a međusobno poštovanje je imperativ unutar Grupe, jednako kao i prema vanjskim dionicima. Kontinuiranim edukacijama, razvojnim programima i prilikama za napredovanje zaposlenici dobivaju dodatne mogućnosti za razvoj karijere unutar Grupe. Nije slučajno što Tokić danas ima brojne zaposlenike s više od petnaest, pa čak i dvadeset pet godina radnog staža, a zanimljivo je da osoba koja je s Ilijom Tokićem pokretala tvrtku prije 35 godina i danas radi. Takva odanost potvrđuje da su dobri međuljudski odnosi, poštovanje i povjerenje temeljni stupovi Grupe.
Mostovi između tvrtki
Uz to, Ruža Tokić aktivno sudjeluje u društvenom i humanitarnom životu. Podrškom obrazovnim, zdravstvenim, sportskim i vjerskim zajednicama ona gradi mostove između kompanije i lokalnih sredina, čime Tokić Grupa stvara reputaciju ne samo uspješne, nego i odgovorne kompanije. Upravo je ta kombinacija topline i profesionalnog menadžmenta stvorila jedinstvenu kulturu koja Tokić izdvaja od konkurencije.
Ambicije Tokić Grupe ne prestaju s postignutim uspjesima. Trenutačno se priprema gradnja novog logističko-distributivnog centra u Sesvetskom Kraljevcu, površine 44 tisuće četvornih metara, koji će postati srce operacija i omogućiti još bržu i učinkovitiju distribuciju. Istodobno se intenzivno ulaže u digitalizaciju poslovanja, modernizaciju IT sustava i automatizaciju logistike, čime se stvara platforma za budući rast i širenje.
U posljednjih godinu dana otvoreno je čak osam novih poslovnica, a trend širenja nastavit će se i u idućem razdoblju. Uz organski rast, Grupa planira i nove akvizicije kako bi dodatno proširila tržišni udio te osigurala pristup novim tehnologijama i proizvodnim linijama.
Trendovi otvaraju prilike
Automobilski sektor u kojem Tokić posluje nalazi se u razdoblju značajnih transformacija, no aftermarket segment - tržište rezervnih dijelova i održavanja vozila - doživljava ekspanzivan rast. Hrvatska ima jedan od najstarijih voznih parkova u Europi, s prosječnom starosti vozila od gotovo 14 godina, a slična je situacija i u susjednim zemljama. To znači da potražnja za zamjenskim dijelovima neće jenjavati, nego će nastaviti dugoročno rasti. Uz to, globalni trendovi otvaraju nove prilike: digitalna prodaja, integracija online i offline kanala, rast važnosti logistike i brze isporuke, ali i prilagodba tržištu električnih i hibridnih vozila. Tokić Grupa, s modernom infrastrukturom i iskustvom, spremna je odgovoriti na sve te izazove.
S ciljem veće fleksibilnosti i otvaranja dodatnih mogućnost za rast, partnerstva i potencijalno prikupljanje kapitala u budućnosti, Tokić se u srpnju preoblikovao iz društva s ograničenom odgovornošću u dioničko društvo, što je važan korak u daljnjem razvoju Grupe. Samim time, i s obzirom na spomenuti planirani rast i širenje, Grupa se priprema i za javnu ponudu dionica (IPO), a taj iskorak omogućio bi dodatno prikupljanje kapitala potrebnog za realizaciju velikih investicija, ali i dodatnu transparentnost te veći kredibilitet na domaćem i međunarodnom tržištu.
Sadržaj omogućava Tokić Grupa
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....