Regionalni lider

Veliki iskorak Tokić Grupe

Od trgovine autodijelovima do dioničkog društva spremnog za pravila burze

Tokić Grupa (ilustracija)

Od trgovine autodijelovima do dioničkog društva spremnog za pravila burze

Prije 35 godina u maloj trgovini od samo tridesetak kvadrata u Kranjčevićevoj ulici u Zagrebu počela je priča koja je danas sinonim za rast, pouzdanost i viziju. Tada se nitko nije mogao nadati da će se skromna obiteljska trgovina autodijelova pretvoriti u Tokić Grupu, regionalnog lidera s više od 123 poslovnice u Hrvatskoj i Sloveniji, portfeljem od preko 300 tisuća artikala i mrežom koja zapošljava više od 1300 ljudi. U industriji koja se ubrzano mijenja Tokić Grupa pokazala je da su dosljednost, kontinuirana ulaganja i jasna vizija ključ dugoročne održivosti.

Razvoj kompanije bio je kontinuiran, ali i strateški promišljen. Širenjem poslovnica u gotovo svakom većem hrvatskom gradu Tokić je postao prvi izbor kako profesionalnih servisa tako i krajnjih korisnika. Uspostavom franšizne mreže dodatno je osnažio prisutnost na tržištu, a ulazak na slovensko tržište akvizicijom Bartoga 2020. godine označio je jednu od najvećih prekretnica u povijesti Grupe. U samo četiri godine prihodi Bartoga su gotovo udvostručeni zahvaljujući sinergiji nabave, optimizaciji poslovnih procesa i proširenju asortimana.

Obiteljske vrijednosti

Takvim potezima Tokić je postao više od nacionalnog igrača, postao je regionalni lider sposoban odgovoriti na zahtjeve modernog tržišta. To potvrđuju i brojke: tvrtka je lani ostvarila 232 milijuna eura prihoda, što predstavlja rast od 10,5 posto u odnosu na 2023., a dobit je narasla 14 posto i iznosila je devet milijuna eura. Istodobno je smanjen omjer neto duga i EBITDA je poboljšana 2,5 puta, što potvrđuje financijsku disciplinu i otpornost na izazove.

image

Ivan Šantorić, predsjednik Uprave tvrtke Tokić

Goran Mehkek/Cropix

Brojke su impresivne, ali prava snaga Tokića leži u ljudima i organizacijskoj kulturi koja je godinama sustavno i pažljivo građena. Od samih početaka, kada su braća Ilija i Stojan pokrenuli posao, obiteljske vrijednosti bile su dio kulture. Do pandemije svi zaposlenici pamte Stojanov angažman po tom pitanju, a nakon njegove smrti, posljednjih pet godina, poseban obol Tokićevoj poslovnoj kulturi daje Ruža Tokić, suvlasnica i ključna osoba u oblikovanju poslovnih vrijednosti Grupe. Njezin utjecaj nadilazi operativne zadatke i ona svojim primjerom i ulogom njeguje vrijednosti poput međusobnog povjerenja, poštovanja i brige za zajednicu na upravljačkoj razini.

Tokić Grupa tako njeguje kulturu u kojoj zaposlenici nisu samo brojke, nego i članovi obitelji, a međusobno poštovanje je imperativ unutar Grupe, jednako kao i prema vanjskim dionicima. Kontinuiranim edukacijama, razvojnim programima i prilikama za napredovanje zaposlenici dobivaju dodatne mogućnosti za razvoj karijere unutar Grupe. Nije slučajno što Tokić danas ima brojne zaposlenike s više od petnaest, pa čak i dvadeset pet godina radnog staža, a zanimljivo je da osoba koja je s Ilijom Tokićem pokretala tvrtku prije 35 godina i danas radi. Takva odanost potvrđuje da su dobri međuljudski odnosi, poštovanje i povjerenje temeljni stupovi Grupe.

Mostovi između tvrtki

Uz to, Ruža Tokić aktivno sudjeluje u društvenom i humanitarnom životu. Podrškom obrazovnim, zdravstvenim, sportskim i vjerskim zajednicama ona gradi mostove između kompanije i lokalnih sredina, čime Tokić Grupa stvara reputaciju ne samo uspješne, nego i odgovorne kompanije. Upravo je ta kombinacija topline i profesionalnog menadžmenta stvorila jedinstvenu kulturu koja Tokić izdvaja od konkurencije.

image

Tokić poslovnica

Ambicije Tokić Grupe ne prestaju s postignutim uspjesima. Trenutačno se priprema gradnja novog logističko-distributivnog centra u Sesvetskom Kraljevcu, površine 44 tisuće četvornih metara, koji će postati srce operacija i omogućiti još bržu i učinkovitiju distribuciju. Istodobno se intenzivno ulaže u digitalizaciju poslovanja, modernizaciju IT sustava i automatizaciju logistike, čime se stvara platforma za budući rast i širenje.

U posljednjih godinu dana otvoreno je čak osam novih poslovnica, a trend širenja nastavit će se i u idućem razdoblju. Uz organski rast, Grupa planira i nove akvizicije kako bi dodatno proširila tržišni udio te osigurala pristup novim tehnologijama i proizvodnim linijama.

Trendovi otvaraju prilike

Automobilski sektor u kojem Tokić posluje nalazi se u razdoblju značajnih transformacija, no aftermarket segment - tržište rezervnih dijelova i održavanja vozila - doživljava ekspanzivan rast. Hrvatska ima jedan od najstarijih voznih parkova u Europi, s prosječnom starosti vozila od gotovo 14 godina, a slična je situacija i u susjednim zemljama. To znači da potražnja za zamjenskim dijelovima neće jenjavati, nego će nastaviti dugoročno rasti. Uz to, globalni trendovi otvaraju nove prilike: digitalna prodaja, integracija online i offline kanala, rast važnosti logistike i brze isporuke, ali i prilagodba tržištu električnih i hibridnih vozila. Tokić Grupa, s modernom infrastrukturom i iskustvom, spremna je odgovoriti na sve te izazove.

S ciljem veće fleksibilnosti i otvaranja dodatnih mogućnost za rast, partnerstva i potencijalno prikupljanje kapitala u budućnosti, Tokić se u srpnju preoblikovao iz društva s ograničenom odgovornošću u dioničko društvo, što je važan korak u daljnjem razvoju Grupe. Samim time, i s obzirom na spomenuti planirani rast i širenje, Grupa se priprema i za javnu ponudu dionica (IPO), a taj iskorak omogućio bi dodatno prikupljanje kapitala potrebnog za realizaciju velikih investicija, ali i dodatnu transparentnost te veći kredibilitet na domaćem i međunarodnom tržištu.

Sadržaj omogućava Tokić Grupa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. rujan 2025 11:59