
Hrvatski turizam više nije vezan isključivo za ljetne mjesece - no ako želimo više od pukih brojki, potreban nam je i drugačiji pristup. U novoj eri turizma ključno je pitanje: tko su naši gosti, što traže i kako im to možemo ponuditi na održiv i dugoročan način?
Upravo na toj filozofiji temelji se angažman kompanije Mastercard u hrvatskom turizmu. Kroz konkretne projekte i partnerstva, ova globalna tehnološka kompanija razvija alate, kampanje i edukativne programe koji domaćem turizmu pomažu da postane konkurentniji, pametniji i otporniji. A sve počinje s - podacima.
Turistički uvidi prije odluke o putovanju
Jedan od ključnih alata koje Mastercard nudi turističkom sektoru je Tourism Insights, platforma koja objedinjuje podatke iz transakcija, tražilica i društvenih mreža te otkriva što turisti žele, kamo idu i koliko troše.
"Zamislite da znate što turisti traže prije nego što uopće donesu odluku o putovanju - to je snaga ovog alata. On ne pokazuje samo gdje su gosti bili, nego i kamo razmišljaju otići, što ih zanima, koje su im alternative i što utječe na njihove odluke", objašnjava Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.
Mastercard na temelju tih podataka već tri godine provodi kampanje s nacionalnim i lokalnim turističkim zajednicama na nizu europskih tržišta. Identificirana su ključna tržišta i turistički proizvodi s najvećim potencijalom rasta, a umjesto masovnih kampanja uslijedila je ciljana digitalna komunikacija - točno tamo gdje su turisti boravili i u trenutku kad su tražili inspiraciju. Personalizirane poruke i prilagođeni sadržaji usmjereni su na specifične interese svakog tržišta, bilo da se radi o umjetnosti i kulturi, aktivnom odmoru ili gastronomiji.
Iznimni rezultati kampanje
Kampanje su ostvarile iznimne rezultate, s performansama više od 10 puta boljim od tržišnog prosjeka. U Velikoj Britaniji, tržištu koje se smatra posebno izazovnim, kampanja je značajno povećala preferenciju Hrvatske kao turističke destinacije. Posebno dobre rezultate Hrvatska je ostvarila i na nizozemskom tržištu, gdje je zabilježen dvoznamenkasti rast interesa.
Sličan pristup Mastercard je primijenio i u suradnji s Turističkom zajednicom Šibensko-kninske županije, gdje su umjesto klasičnih oglašivačkih kampanja u sezoni korištene precizno ciljane digitalne poruke u fazi planiranja putovanja. Time je ova županija stala uz bok globalnim destinacijama poput Londona, Pariza i New Yorka, koje već koriste Tourism Insights.
Korištenjem Tourism Insightsa, destinacije mogu donositi bolje odluke - od izbora tržišta do oblikovanja ponude koja odgovara interesima gostiju, kapacitetima destinacije i upravljanju sezonalnošću.
Edukacija i ljudi kao temelj održivosti
Održivost turizma ne ovisi samo o gostima nego i o ljudima koji ga stvaraju - malim poduzetnicima, ugostiteljima, iznajmljivačima, vodičima, OPG-ovima. Mastercard ih podržava kroz projekt Uplift, koji već četvrtu godinu pomaže mikro, malim i srednjim poduzetnicima u turizmu, ugostiteljstvu i uslugama.
U suradnji sa Sveučilištem Algebra Bernays, Uplift akademija dosad je okupila 136 poduzetnika koji kroz deset modula i mentorski rad stječu znanja o digitalizaciji, inovacijama, financijama i primjeni umjetne inteligencije, a svoje završne projekte predstavljaju investitorima.
"Uplift je naš način da ulaganje u turizam ne ostane samo na velikim kampanjama, već da se usmjeri na dugoročno ulaganje u znanje, edukaciju i podršku onima koji Hrvatsku svakodnevno čine zanimljivom gostima", naglašava Kariž.
Osim formalne edukacije, Uplift.hr nudi bogat sadržaj s inspirativnim pričama, savjetima i intervjuima domaćih poduzetnika i stručnjaka.
Autentična iskustva za posebne doživljaje
Za uspješan turizam ključna su autentična iskustva. Mastercardova platforma priceless.com nudi jedinstvena iskustva u više od 40 destinacija, uključujući i Hrvatsku. Od šetnji dubrovačkim zidinama i istraživanja Brijuna do vrhunskih večera u malim konobama - sve to oblikuje bogatu turističku ponudu.
U suradnji s domaćim partnerima - OPG-ovima, hotelima, agencijama i udrugama - Mastercard razvija platformu koja promovira lokalno i potiče održivost. Hrvatska je bila prva zemlja koja je na priceless.com predstavila iskustva s elementima održivosti, a danas su među najtraženijima u Europi.
Hrvatski turizam danas traži novu formulu uspjeha. Digitalna transformacija, razumijevanje suvremenih putnika i pametno upravljanje resursima postaju temelj za razvoj koji nije samo održiv, već i dugoročno isplativ.
"Budućnost turizma temelji se na kvalitetnim podacima, jakim lokalnim poduzetnicima i ponudi koja odgovara stvarnim željama gostiju", zaključuje Gea Kariž. "Mastercard u tom procesu želi biti partner koji pruža podatke, znanje i podršku - i poduzetnicima i javnom sektoru - jer upravo suradnja svih dionika čini turizam održivim, otpornim i relevantnim za budućnost."
U svijetu u kojem se trendovi brzo mijenjaju upravo se ovakav pristup - koji spaja tehnologiju, znanje i suradnju - pokazuje kao najbolji smjer za budućnost hrvatskog turizma.
Sadržaj nastao u suradnji s Mastercardom
Komentari
0