
U doba osnivanja Infinuma, iPhone još nije postojao, Instagram nije bio ni u povojima, a 3D printanje se smatralo znanstvenom fantastikom. Danas jedna od najvažnijih i najvećih domaćih IT kompanija slavi 20 godina uspješnog rada, zapošljavaju gotovo 400 ljudi u devet ureda u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji, Nizozemskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Američkim Državama.
U veljači je odjeknula vijest da su preuzeli jednu od vodećih kreativnih agencija u Nizozemskoj, Your Majesty, koja se može pohvaliti klijentima kao što su Adidas, Netflix, Samsung, Bentley, Los Angeles Lakers, Nintendo i Universal Music Group, a zaslužna je i za nedavnu viralnu kampanju za povratak serije "Squid Game" na streaming platforme. Treća je to akvizicija u posljednjih nekoliko godina, a zanimljivo je da su se nakon preuzimanja njujorške agencije ExpandTheRoom 2023. godine prihodi Infinuma na američkom tržištu udvostručili. Prema podacima Fine, prihodi Infinuma su u 2024. godini iznosili više od 22 milijuna eura, dok je neto dobit premašila 3 milijuna.
Uspješna priča počela je s dvojicom ambicioznih studenata – Tomislavom Carom i Matejom Špolerom – koji su još na FER-u počeli raditi na svojoj budućoj firmi.
“Prvenstveno su bili vođeni znatiželjom i željom da rade stvari na svoj način. Ubrzo su oko sebe počeli okupljati ljude sa sličnim pogledima i tako je nastala zajednica u kojoj i 20 godina kasnije dijelimo interes za tehnologiju i ambiciju da izgradimo nešto dobro. Iza nas su desetljeća učenja, izazova i rezultata na koje možemo biti ponosni, ali drago mi je da i dalje razmišljamo kao na početku, otvoreno, iskreno i s voljom za napredak. Spremni smo za idućih 20 godina“, rekao je izvršni direktor Infinuma Nikola Kapraljević.
Kapraljević i današnji glavni komercijalni direktor Josip Bišćan bili su, uz osnivače, prvi zaposlenici Infinuma, a uskoro im se pridružila i Tamara Momčilović Lah, koja je preuzela vodstvo slovenskog ogranka kompanije, funkciju na kojoj je i danas. Počeli su s programiranjem i dizajnom, a s vremenom proširili usluge kako bi obuhvatili cijeli proces izrade digitalnih proizvoda – od oblikovanja strategije do testiranja i osiguravanja kvalitete. Kako se uvijek vode načelima inovacije i aktivnog praćenja trendova, danas njihovi stručnjaci također raspolažu znanjem i vještinama u sferama umjetne inteligencije, interneta stvari, kibernetičke sigurnosti i digitalne pristupačnosti.
Osim što izrađuje inovativne digitalne proizvode za neke od najpoznatijih svjetskih brendova kao što su Philips, Porsche, NHL i Citi te regionalne koji uključuju RBA, A1, HT, Erste banku i druge, Infinum kontinuirano ulaže u obrazovanje i zajednicu. Tako su pokrenuli Infinum Academy, program besplatne edukacije iz razvoja i dizajna digitalnih proizvoda koji uspješno provode već 10 godina. Kroz njega su educirali preko 500 perspektivnih polaznika koji danas manjim dijelom rade u Infinumu, a većinom u drugim kompanijama diljem Hrvatske i svijeta.
Posljednjih 15-ak godina također aktivno podržavaju i organiziraju različite tehnološke i srodne meetupe na mjesečnoj bazi, pružajući ljudima iz poslovne zajednice priliku učiti, razvijati se i širiti poznanstva unutar struke. Tu je i online event serijal Delivered u kojem gostuju industrijski lideri i stručnjaci iz raznih područja.
Kroz zakladu Infinum Foundation svake godine doniraju dio profita u humanitarne i društveno korisne svrhe, a glavni fokus zaklade su stipendije učenicima srednjih škola nižeg socioekonomskog statusa, kojih ove godine imaju u programu 15.
Infinum je također osmerostruki dobitnik nagrade Najbolji poslodavac, a tu su titulu osvajale i kompanije koje su proizašle iz Infinuma – Productive i Porsche Digital Croatia.
Dok je Porsche Digital Croatia krenuo kao zajednički pothvat Infinuma i digitalnog ogranka njemačkog automobilskog diva, Productive je nastao prije desetak godina kao ‘spin-off’ kompanija. Naime, Infinum je inicijalno razvio softver za upravljanje agencijskim poslovanjem za vlastite potrebe, te ga odlučio nastaviti razvijati kroz odvojeni entitet.
Productive je danas uspješna SaaS kompanija s rastućom globalnom klijentelom, a na čelu joj je Infinumov dugogodišnji CEO, Tomislav Car. U Infinumu je zadržao savjetodavnu ulogu.
„Kad smo pokretali Infinum, nismo krenuli s velikom vizijom ni poslovnim planom. Htjeli smo raditi na stvarima koje su nam bile zanimljive i biti dobri u tome. Sve ostalo – klijenti, tim, rast – došlo je s vremenom. Danas je Infinum ozbiljna firma, ali i dalje pokušavamo zadržati jednostavnost i zdrav razum u svemu što radimo“, rekao je Tomislav Car.
Komentari
0