top 1500

Naša je vizija biti vodeća deterdžentsko-toaletna industrija u regiji

Nedavno je u Saponiji potpisan novi kolektivni ugovor koji je odraz kvalitetnog dijaloga i međusobnog poštovanja socijalnih partnera
Dajana Mrčela

Saponia je u 127 godina postojanja gradila svoju prepoznatljivost na tržištu cijele regije. Faks helizim je u vrijeme izlaska bio revolucionarni proizvod po svojim karakteristikama i svaki sljedeći brend s kojim smo izašli na tržište imao je snažnu percepciju potrošača jer tada nije bilo široke ponude. Danas je ponuda proizvoda iz naših kategorija izuzetno široka. Prisutni su svi svjetski poznati brendovi, a inovacije su gotovo svakodnevne. Saponia ima svoj razvojni institut i svi proizvodi rezultat su našeg razvojno-istraživačkog rada, što nam osigurava da smo kvalitetom u vrhu i potrošači to prepoznaju.

Prošla godina bila je specifična za većinu gospodarstvenika. Samo su neke kategorije proizvoda bilježile rast prodaje u odnosu na prethodnu godinu. Osim što je Saponia jedan od vodećih proizvođača deterdženata i sapuna u regiji, manje je bilo poznato da smo veliki proizvođač dezinfekcijskih sredstava koje smo do izbijanja pandemije uglavnom plasirali na tržište B2B, odnosno u hotele, ustanove, prehrambenu industriju... Svi naši proizvodi bili su posebno traženi zbog povećane potrebe za čišćenjem i dezinficiranjem tako da smo u 2020. godini ostvarili 543,8 milijuna kuna ukupnih prihoda, 536,7 milijuna kuna poslovnih prihoda i 523,6 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je za sedam posto više u odnosu na prethodnu godinu. U Saponiji i Kanditu ukupno je zaposleno 1105 ljudi, a u 2020. godini obje su kompanije ostvarile ukupni prihod u iznosu od 797,4 milijuna kuna i EBITDA od 131,7 milijuna kuna.

Rezultati za prvih šest mjeseci 2021. godine odraz su nastavka uspješne poslovne strategije. Tako je Saponia za prvo polugodište 2021., zahvaljujući diverzificiranom portfelju snažnih brendova, ostvarila ukupne prihode u iznosu od 314,4 milijuna, uz rast prihoda od 42 posto na tržištu Hrvatske.

Uz svoje proizvode, Saponia je od početka ove godine preuzela i distribuciju proizvoda Kandita i Koestlina. Cijeli je proces organizacijski i kadrovski usmjeren na racionaliziranje troškova i kvalitetu distribucije.

Naša je vizija biti vodeća deterdžentsko-toaletna industrija u regiji zahvaljujući inovativnim proizvodima i korporativnom načelu održivog razvoja. To, naravno, zahtijeva inovacije na formulacijama i ambalaži, ali i ulaganja u tehnološke procese. Od 1998. godine, kad je Saponia privatizirana, uloženo je oko 60 milijuna eura. Zbog povećanja opsega proizvodnje, posebno na tekućim deterdžentima, posljednjih su godina investicije usmjerene u inoviranje i povećanje kapaciteta, što nam olakšava lansiranje novih proizvoda. U tijeku je investicija u gradnju novog dijela logističko-distributivnog centra u Zagrebu. Projekt rekonstrukcije, gradnje i opremanja vrijedan je 8,74 milijuna kuna.

Najznačajniji investicijski projekt za Saponiju je energetska obnova svih šest objekata proizvodnih pogona koji obuhvaćaju bruto površinu građevina od 21.000 četvornih metara. Cjelokupna investicija od 50,5 milijuna kuna doprinijet će ostvarenju vizije poslovanja koja uključuje održivi razvoj s minimalnim utjecajem na okoliš. Saponia je veliki potrošač energenata tako da nam je cilj značajno povećati udio potrošnje energije iz obnovljivih izvora. To će dovesti do uštede 40 posto energije, a energije za grijanje ili hlađenje 63 posto.

Naš je cilj smanjenje visoke potrošnje energije iz distribucijskih mreža kroz proizvodnju energije iz obnovljivih izvora, povećanje energetske učinkovitosti i energetska obnova zgrada. Energetska obnova proizvodnih pogona građenih prije 1968. godine dovest će do smanjenja buke i utroška energenata, a ulaganja u rasvjetu, sustav grijanja i hlađenja donose ne samo uštede, nego i značajno poboljšanje radnih uvjeta za radnike Saponije. Tehnološke mjere u pogonu kozmetike uključuju zamjenu postojeće linije novom energetski učinkovitijom linijom, što će dovesti do smanjenja potrošnje energije od oko 70 posto. Postavljanje novih sustava za proizvodnju električne energije iz energije Sunca rezultirat će povećanom količinom energije dobivene iz OIE za oko 600 MWh godišnje, kao i značajnim učinkom smanjenja emisije CO2. Zahvaljujući svim navedenim mjerama, očekuje se ušteda energije veća od 4400 MWh.

Na hrvatskom tržištu Saponia je prisutna u nekoliko kategorija čiji vrijednosni volumen još uvijek ima trend rasta. Niz godina smo lideri u kategoriji omekšivača s brendom Ornel te u kategoriji sredstava za čišćenje staklenih površina s Arf staklom. Naš je vodeći brend Faks helizim pa nam je važno da u kategoriji deterdženata za pranje rublja budemo među vodećima, iako je tu izuzetno velika konkurencija. Ulaganjem u trade marketing i marketinške kampanje stalno držimo fokus potrošača na našim proizvodima jer je danas, općenito, lojalnost vrlo niska. Faks helizim, Arf, Likvi, Ornel i Kalodont su godinama među najprodavanijim brendovima. Cjenovna politika nam je jedan od bitnih alata prodaje. Naši proizvodi su i dosad bili cjenovno prihvatljivi većini potrošača i tako će ostati.

Nedavno je u Saponiji potpisan novi kolektivni ugovor koji je odraz kvalitetnog dijaloga i međusobnog poštovanja socijalnih partnera, a prigodom postizanja sporazuma uvažili smo gospodarske prilike u okruženju, poslovne rezultate Saponije i potrebu za osiguravanjem socijalne sigurnosti radnika. Novi kolektivni ugovor stupio je na snagu 1. srpnja 2021. i vrijedit će sljedeće tri godine. Naši radnici dobit će u prosjeku neto plaću veću za 12 posto. Za dogovoreni paket mjera dodatno ćemo uložiti više od 11 milijuna kuna. Novim modelom povećali smo primanja za radnike Saponije s najmanjim plaćama kojima će rast biti najveći.

Više od 20 godina poslovne procese u Saponiji provodimo u skladu s normama ISO 9000. Kao tvrtka koja neprekidno poboljšava vlastiti sustav upravljanja energetskom učinkovitošću, Saponia je pristupila i certificiranju prema normi ISO 50001:2018. Provedba tog projekta ima za cilj operativno uspostaviti i provoditi suvremeni sustav upravljanja energetskom učinkovitošću.

Ovakvim pristupom Saponia nastoji biti trajno svjestan i odgovoran član okruženja u kojem djeluje te sustavno unapređivati kakvoću života u neposrednom okruženju te na globalnoj razini.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 17:39