REZULTATI ANKETE

Građane zanima budućnost Hrvatske, ali samo 23 posto njih vjeruje u optimističan scenarij

Multimedijski paviljon ‘Hrvatska 2074. – pogled u budućnost‘ otvoren je na Rooseveltovom trgu u Zagrebu

Paviljon busućnosti, interijer

Multimedijski paviljon "Hrvatska 2074. – pogled u budućnost“ otvoren je prije tri tjedna na Rooseveltovom trgu u Zagrebu. Do sada ga je posjetilo gotovo osam tisuća građana, koji su imali priliku vidjeti optimističnu, realističnu i pesimističnu verziju hrvatske budućnosti. Za sve građane koje zanima budućnost naše zemlje, Paviljon je otvoren do 10.10., svaki dan od 10 sati do 21 sat.

Među doista mnogobrojnim posjetiteljima Paviljona, uz pojedince i obitelji, često su i školske te fakultetske grupe, a jedan od ključnih ciljeva projekta bio je upravo da se mlade upozna s potencijalnim scenarijima budućnosti Hrvatske, odnosno kako bi za 50 godina moglo izgledati njihovo životno i radno okruženje.

image

Paviljon budućnosti

"Izuzetno nas veseli veliki odaziv posjetitelja, posebice mladih. Ovaj Paviljon ne pruža samo priliku da pogledamo u budućnost, on također poziva na promišljanje o koracima koje moramo poduzeti kako bismo stvarali optimističniju verziju budućnosti i bolju Hrvatsku. Croatia osiguranje uvijek je gledalo naprijed i stremilo inovacijama, a ova inicijativa naš je doprinos jačanju svijesti o individualnoj i zajedničkoj odgovornosti za zajedničku budućnost“, izjavio je Davor Tomašković, predsjednik Uprave Croatia osiguranja, koje je ovaj projekt pokrenulo povodom svoje 140. obljetnice poslovanja.

U multimedijski paviljon hrvatske budućnosti ugrađene su vizije i promišljanja tridesetak hrvatskih znanstvenika, stručnjaka i umjetnika, te umjetnička vizija budućnosti u pet područja: Međunarodni odnosi, Demografija, Ekosustav, Gospodarski razvoj te Kultura, sport i zabava.

Kako ističu znanstvenici i stručnjaci koji su sudjelovali u kreiranju sadržaja Paviljona, on ne prezentira samo potencijalne verzije naše budućnosti, nego nas također podsjeća i upozorava da budućnost nije nešto što se događa bez nas, već je direktna posljedica naših današnjih odluka i postupaka. Upravo zbog toga ona može biti optimističnija ili pesimističnija, ovisno o tome u kojoj mjeri ćemo iskoristi vlastite potencijale i mogućnosti.

Posjetitelji su na izlazu iz paviljona ispunjavali i anketu kako bi dali vlastito viđenje budućnosti, odnosno pokazali optimizam ili pesimizam u tom pogledu. Prema privremenim rezultatima ankete, čini se da su hrvatski građani prilično realistični. Naime, najveći broj posjetitelja, njih više od 40 posto, budućnost vidi kao u realističnim scenarijima koji su prezentirani u Paviljonu. Najmanji broj posjetitelja, njih svega 23,3 posto, najizglednijim smatraju optimistične scenarije, dok se 36 posto građana slaže s pesimističnom vizijom hrvatske budućnosti.

Dok znanstvenici ukazuju da budućnost ovisi o svakome od nas i da promjene počinju od pojedinca, posjetitelji paviljona "Hrvatska 2074. – pogled u budućnost“ nešto su oprezniji, pa tako više od polovice građana smatra da tek djelomično možemo utjecati na budućnost, 26 posto građana smatra da možemo prilično utjecati na budućnost, a samo oko 6 posto smatra da možemo značajno utjecati na oblikovanje budućnosti.

"Porazna je činjenica da naši sugrađani u tako maloj mjeri vjeruju da mogu utjecati na oblikovanje svoje budućnosti i budućnosti svoje zemlje. S jedne strane se osjećaju isključenima iz procesa, minimaliziraju vlastitu ulogu u odnosu na zbivanja oko nas i odgovornost prebacuju na institucije, a s druge strane nedostaje nam optimizma kao društvu, što je dugogodišnji problem. A upravo optimizam nacije pokreće promjene, kreira gospodarski razvoj i utječe na pozitivne društvene procese… Dok se suočavamo sa složenim globalnim izazovima i definiramo poziciju Hrvatske u Europskoj uniji, upravo njegovanje optimizma, kreiranje zajedničke vizije budućnosti i uključenost svih građana, kao i poticanje osobne odgovornosti mogu biti presudni u usmjeravanju Hrvatske prema sretnijoj, održivijoj i perspektivnijoj budućnosti“, rekao je jedan od autora sadržajnog koncepta prof. dr. sc. Božo Skoko, sveučilišni profesor na Fakultetu političkih znanosti i stručnjak za brendiranje.

image

Isječci iz scenarija budućnosti

image

Isječci iz scenarija budućnosti

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 10:35