
Nekoliko je velikih infrastrukturnih projekata koji su prometno povezali Hrvatsku obilježilo protekle godine. Krunu velikih infrastrukturnih projekata koje je ugovorilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture predstavlja gradnja Pelješkog mosta. Zahvaljujući gradnji mosta, jugoistočni dio Dubrovačko-neretvanske županije snažnije je integriran s glavninom hrvatskog teritorija. Most ukupne dužine 2404 metra, sa šest glavnih stupova i 13 raspona od čelika dužine između 72 i 285 metara, pušten je u promet 26. srpnja 2022. godine. Pelješki most postao je simbol povezane Hrvatske i dao vjetar u jedra razvoju hrvatskog juga. Ukupna vrijednost projekta cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom iznosila je 526 milijuna eura.
Razvoj prometne infrastrukture
Među ključnim projektima ističe se i gradnja državne ceste DC 403 od čvora Škurinje do luke Rijeka. Otvorena krajem 2023. godine, sagrađena dionica spojne ceste DC 403 omogućava povezivanje riječke luke s autocestom A7 kod čvora Škurinje te pruža zamah prometnom i gospodarskom razvoju Hrvatskog primorja. Preusmjeravanjem teretnog prometa smanjene su gužve u centru Rijeke te su osigurani preduvjeti povezivanja kontejnerskog terminala Zagrebačka obala s glavnim međunarodnim prometnim pravcima. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 85,76 milijuna eura, a iz OPKK je osigurano 58,66 milijuna eura.
U fokusu investicija je i modernizacija željezničke infrastrukture. Razvoj željezničkog prometa promiču realizirani projekti kao što su nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge Vinkovci - Vukovar te projekt modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge Zaprešić - Zabok, ali i aktivni projekti rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica te rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac.
Europski prometni koridori
Jednokolosiječna pruga Vinkovci - Vukovar dužine 18,71 kilometara obnovljena je i 2024. godine puštena u promet za vlakove brzine do 120 km/h. Projektom su obnovljeni i modernizirani željeznički kolodvori Vukovar-Borovo Naselje i Vukovar te stajališta Nuštar i Bršadin-Lipovača. Putovanje je skraćeno za 20 minuta, a teretni prijevoz za 30 minuta. Projekt vrijedan 89,95 milijuna eura ostvaren je uz 54,75 milijuna eura iz OPKK.
Rekonstrukcija postojećeg i gradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica najveće je željezničko gradilište u zemlji i infrastrukturni pothvat koji će omogućiti brzine vlakova do 160 km/h. Financiranje projekta od 350 milijuna eura omogućeno je uz 241,35 milijuna eura iz CEF-a.
Projekt rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac dio je šireg plana modernizacije željezničke infrastrukture na pravcu Zagreb - Rijeka, koji je ključan za bolju povezanost unutrašnjosti Hrvatske s lukom Rijeka i europskim prometnim koridorima. Predviđena je maksimalna brzina vlakova do 160 km/h. Projekt ostvaruje potporu od 307 milijuna eura iz KF-a.
Sadržaj nastao u suradnji s Ministarstvom prometa
Komentari (0)
Komentiraj