VELIKI ZAHVATI

Projekti koji mijenjaju prometnu sliku Hrvatske

Krunu velikih infrastrukturnih projekata koje je ugovorilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture predstavlja gradnja Pelješkog mosta

Gradnja državne ceste DC 403 od čvora Škurinje do luke Rijeka

Nekoliko je velikih infrastrukturnih projekata koji su prometno povezali Hrvatsku obilježilo protekle godine. Krunu velikih infrastrukturnih projekata koje je ugovorilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture predstavlja gradnja Pelješkog mosta. Zahvaljujući gradnji mosta, jugoistočni dio Dubrovačko-neretvanske županije snažnije je integriran s glavninom hrvatskog teritorija. Most ukupne dužine 2404 metra, sa šest glavnih stupova i 13 raspona od čelika dužine između 72 i 285 metara, pušten je u promet 26. srpnja 2022. godine. Pelješki most postao je simbol povezane Hrvatske i dao vjetar u jedra razvoju hrvatskog juga. Ukupna vrijednost projekta cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom iznosila je 526 milijuna eura.

Razvoj prometne infrastrukture

Među ključnim projektima ističe se i gradnja državne ceste DC 403 od čvora Škurinje do luke Rijeka. Otvorena krajem 2023. godine, sagrađena dionica spojne ceste DC 403 omogućava povezivanje riječke luke s autocestom A7 kod čvora Škurinje te pruža zamah prometnom i gospodarskom razvoju Hrvatskog primorja. Preusmjeravanjem teretnog prometa smanjene su gužve u centru Rijeke te su osigurani preduvjeti povezivanja kontejnerskog terminala Zagrebačka obala s glavnim međunarodnim prometnim pravcima. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 85,76 milijuna eura, a iz OPKK je osigurano 58,66 milijuna eura.

U fokusu investicija je i modernizacija željezničke infrastrukture. Razvoj željezničkog prometa promiču realizirani projekti kao što su nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge Vinkovci - Vukovar te projekt modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge Zaprešić - Zabok, ali i aktivni projekti rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica te rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac.

image

Projekt modernizacije željezničke infrastrukture na dionici Vinkovci-Vukovar

Europski prometni koridori

Jednokolosiječna pruga Vinkovci - Vukovar dužine 18,71 kilometara obnovljena je i 2024. godine puštena u promet za vlakove brzine do 120 km/h. Projektom su obnovljeni i modernizirani željeznički kolodvori Vukovar-Borovo Naselje i Vukovar te stajališta Nuštar i Bršadin-Lipovača. Putovanje je skraćeno za 20 minuta, a teretni prijevoz za 30 minuta. Projekt vrijedan 89,95 milijuna eura ostvaren je uz 54,75 milijuna eura iz OPKK.

Rekonstrukcija postojećeg i gradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica najveće je željezničko gradilište u zemlji i infrastrukturni pothvat koji će omogućiti brzine vlakova do 160 km/h. Financiranje projekta od 350 milijuna eura omogućeno je uz 241,35 milijuna eura iz CEF-a.

Projekt rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac dio je šireg plana modernizacije željezničke infrastrukture na pravcu Zagreb - Rijeka, koji je ključan za bolju povezanost unutrašnjosti Hrvatske s lukom Rijeka i europskim prometnim koridorima. Predviđena je maksimalna brzina vlakova do 160 km/h. Projekt ostvaruje potporu od 307 milijuna eura iz KF-a.

Sadržaj nastao u suradnji s Ministarstvom prometa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
25. ožujak 2025 09:12