NOVI AUTOBUSI

‘Kategorički tvrdim kako je ovaj dar iz Europe zapravo dar s neba, toliku težinu za nas ima realizacija tog projekta...‘

‘Ono što Liburnija sada ima ispred je i puno većih europskih gradova‘, kaže direktor Šimunov

Liburnija Zadar

 Jure Miskovic/Cropix

Sve donedavno, u voznom parku zadarskog gradskog poduzeća Liburnija, čak 30 od ukupno 88 autobusa bilo je starije od 15 godina, pogonjeno EURO II, EURO III i EURO IV motorima. Osim što su bili nedovoljno prilagođeni potrebama putnika te otežavali pristup osjetljivim skupinama, od invalida i djece do starijih putnika, autobusi su prošli preko 25,5 milijuna kilometara.

image

Liburnija Zadar

Jure Miskovic/Cropix

Kako bi rješila problema zastarjelosti dijela flote, Liburnija se po drugi put uspješno okrenula europskim sredstvima, a nabavka novih autobusa financirana je u okviru Drugog poziva za sufinanciranje nabave autobusa za pružanje usluga javnog gradskog prijevoza. Projekt nabave 21 novog autobusa vrijedan je ukupno 49.450.000,00 kuna, od čega je 33.500.000,00 kuna bespovratnih EU sredstva iz Kohezijskog fonda. Preostali iznos od 6.060.750 kuna pokrit će se iz državnog proračuna.

image

Edvin Šimunov, direktor Liburnije

Jure Miskovic/Cropix

- Da nije prošao ovaj projekt, teško da bi u idućih 15 godina mogli samo i pomisliti na ovako veliki iskorak, a kamoli se upustiti u investiciju u ovom obimu, s ovolikim brojem autobusa. I to uključujući Grad Zadar, Zadarsku županiju i sve općina koje su naši suvlasnici. Zato kategorički tvrdim kako je ovaj dar iz Europe zapravo dar s neba, toliku težinu ima realizacija tog projekta. Pogotovo iz perspektive nekoga tko se svaki mjesec muči s održavanjem i popravcima u jednoj od najskupljih komunalnih djelatnosti kao što je javni prijevoz - govori nam direktor poduzeća Liburnija, Edvin Šimunov.

image

Liburnija Zadar

Luka Gerlanc/Cropix

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisan je u svibnju 2021. godine, a razdoblje provedbe projekta pod nazivom "Nastavak nabave novih autobusa za Liburniju d.o.o." traje od 1. travnja 2021. do 31. prosinca 2023. godine.

image

Liburnija Zadar

Jure Miskovic/Cropix

Prije ovoga projekta, uz potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te uz sredstva iz EU fondova, Liburnija je 2019. godine nabavila prvih 25 novih autobusa za gradske i prigradske linije te tako zamijenila trećinu voznog parka. Nakon što je ta priča uspješno realizirana, a Liburnija dobila pozitivnu ocjenu SAFU-a, pokrenut je ovaj novi projekt u kojemu je, zahvaljujući bespovratnim EU sredstvima, Liburnija sada nabavila i 21 novi diesel autobus. Od toga, šest je gradskih niskopodnih (12m), 12 prigradskih visokopodnih (12m), jedan prigradski visokopodni s podiznom rampom za invalide (12m) te dva prigradska visokopodna autobusa (15m) koji zadovoljavaju Euro VI normu ispušnih plinova.

image

Liburnija Zadar

Jure Miskovic/Cropix
image

Liburnija Zadar

Jure Miskovic/Cropix

- Po isporuci novih, naši najstariji autobusi bit će rashodovani, pa će na taj način prosječna starost vozila koja su u dnevnoj upotrebi biti ispod 5 godina. To ujedno znači da će Zadar imati najmlađi vozni park u Hrvatskoj, što je zaista velika stvar za bilo koji grad. Boravio sam nedavno poslovno u nekoliko europskih metropola poput Torina i Istanbula te uspoređivao javni prijevoz s našim. Vjerujte, ono što Liburnija sada ima zahvaljujući uspješnoj realizaciji europskih projekata, ispred je i puno većih europskih gradova - kaže direktor Šimunov.

Novi autobusi u Liburnijom voznom parku proizvedeni prema normi EURO VI imat će pozitivan utjecaj na okoliš smanjenjem emisije od cca. 359 tona CO2 ekvivalenta godišnje. Također, prilagođeni su osobama s invaliditetom prema najsuvremenijim standardima.

image

Autobus zadarske Liburnije

Luka Gerlanc/Cropix

Opći cilj ovog projekta je poboljšati kvalitetu usluge javnog prijevoza građanima na području grada Zadra i prigradskih jedinica lokalne samouprave, te osigurati njegovu održivost.

Specifični ciljevi projekta su povećanje udobnosti i dostupnost usluge javnog prijevoza, smanjenje štetnog utjecaj na okoliš, veća sigurnost vozača i putnika u javnom prijevozu, te manji troškovi održavanja vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2022 16:05