Nakon što je Fortenova grupa u prvih devet mjeseci 2021. imala najbolje poslovne rezultate u povijesti, ostvarivši 22 milijarde kuna prihoda te povećavši EBITDA-u za 29 posto, uslijedio je investicijski val. Ove je godine Grupa realizirala investicije od 125 milijuna eura, a u idućem će razdoblju uložiti još 130 milijuna eura.
- Fortenova grupa u dvije je godine u gospodarstva regije ukupno investirala više od 255 milijuna eura. Upravo je podizanje naše investicijske snage bio jedan od najvažnijih ciljeva cijelog lanca aktivnosti koje je smo odradili u posljednje dvije i pol godine. Doveli smo kompaniju do prihvatljive razine zaduženosti i omogućili joj ulaganje u razvoj temeljnih biznisa, a ujedno smo ostvarili izvrsne poslovne rezultate - istaknuo je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, na predstavljanju rezultata i investicija koje je bilo upriličeno u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj pokraj Jastrebarskog.
Daljnje razduživanje
Planiranim daljnjim razduživanjem već u idućoj godini investicijski potencijal Fortenova grupe trebao bi se podići na razinu do 200 milijuna eura.
- Razrađen je inovativni poslovni plan koji će, primjerice, našoj maloprodaji donijeti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih mjesta u cijeloj regiji, nove distribucijske centre, od kojih je najveći distribucijsko-logistički centar Mercatora u Ljubljani, novu platformu e-trgovine, kao i lansiranje cijelog niza novih i inovativnih prehrambenih proizvoda - najavio je Fabris Peruško.
Najveća kapitalna ulaganja Fortenova grupe u proizvodnom segmentu su ona u novu, tehnološki najsuvremeniju aseptičku liniju na kojoj će se u Jani puniti osvježavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi, vrijednu 11,5 milijuna eura, te u novi pogon za prešanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1200 tona na dan i u novu klaonicu PIK-a Vrbovec.
Novi pogon u Dijamantu vrijedan je 29,3 milijuna eura i pojedinačno je najveća investicija Grupe. Novi pogon zamijenit će zastarjelu tehnologiju, povećati asortiman proizvoda i kompaniji omogućiti regionalnu ekspanziju. Također, novi pogon generirat će dovoljno biomase - suncokretove ljuske za pokrivanje do 90 posto potreba za toplinskom energijom, proizvedenom u vlastitom pogonu.
Ulaganje u novu klaonicu u PIK-u Vrbovec starta s razine od 8,2 milijuna eura i omogućit će kompaniji dodatni rast jer će udvostručiti kapacitete i značajno smanjiti potrošnju vode. Također, krajnjim potrošačima otvorit će mogućnost dodatnog izbora - svinjetine hrvatskog podrijetla.
U Dijamantu i PIK-u Vrbovec pripreme su u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju.
Najnaprednija tehnologija
Kad je riječ o ulaganjima u maloprodaju, uz Konzumovo preuzimanje istarskog trgovca Miracolo kojim je s 15 novih prodavaonica Konzum povećao prisutnost u regiji, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mjesta te je realiziran cijeli niz projekata digitalizacije. Konzum je omogućio i plaćanje kriptovalutama, što ne nudi niti jedan drugi trgovački lanac robe široke potrošnje.
Ujedno je tijekom 2021. u Fortenova grupi realizirano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju kečapa u Zvijezdi na 10.000 tona, kao i preuzimanje osječke mljekare i lansiranje nove linije mlijeka i mliječnih proizvoda pod brendom Kravica Kraljica, dok su u prehrambenom segmentu na tržište lansirane dvije ključne inovacije Grupe - Planet of Plants, proizvodi na biljnoj bazi koji ne uključuju sastojke životinjskog porijekla, te mesne grickalice Pik&Go.
Što se tiče Jamnice Plus i pogona Jane, uloženo je 11,5 milijuna eura u novu aseptičnu liniju koja je potpuno automatizirana. Kompanija Krones liniju je projektirala posebno za Janin pogon i to je trenutno najnaprednija tehnologija, jedinstvena u jugoistočnoj Europi. Svakodnevno u Jani mogu proizvesti 700.000 bočica pića koja su mikrobiološki sto posto sigurna jer su boce sterilne. Ta tehnologija omogućit će Jamnici širenje asortimana.
Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za prehranu, precizirao je da su investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 milijuna eura, usmjereni na dodatno jačanje liderske pozicije njihovih brendova te istodobno proširenje portfelja proizvoda Grupe kako bi odgovorili na nove trendove i potrošačke preferencije.
- Ta ulaganja također na opipljiv način pokazuju novu usmjerenost naših kompanija prema održivijem i efikasnijem poslovanju. Naposljetku, ali nipošto manje važno, povećanje proizvodnih kapaciteta predstavlja osnovu za širenje naše regionalne prisutnosti ulaskom na nova tržišta i u nove kategorije, čime se iz temelja poboljšavaju konkurentske prednosti svih naših kompanija - pojasnio je Yannopoulos.
Fortenova djeluje na tržištima pet zemalja, a tri su joj temeljne djelatnosti maloprodaja, proizvodnja hrane i poljoprivreda. S oko 50.000 zaposlenika, najveći je poslodavac u regiji, ima više od 100 brendova i oko 3000 različitih proizvoda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....