BUSINESS OUTLOOK PARTNER

AKD nastavlja svoj put kao moderna IT kompanija

Agencija za komercijalnu djelatnost razvija suvremena informatička rješenja u području identiteta i sigurnosti

Kartica od biorazgradivog materijala

 AKD

Kad se prije trideset godina pojavila potreba za proizvodnjom nacionalnih dokumenata Republike Hrvatske, osnovana je Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD). Danas ona s 395 zaposlenih razvija suvremena IT rješenja u području identiteta i sigurnosti, sustave sljedivosti te pruža usluge bankarskom sektoru i fintech industriji. AKD stoji iza nekoliko nacionalnih projekata, poput nove generacije osobne iskaznice i prateće mobilne aplikacije Certilia za pravovaljano elektroničko potpisivanje građana pomoću mobilnih telefona i tableta. Razvio je i prvi u Europskoj uniji uspješno primijenio sustav digitalnih covid-potvrda te je na popisu usluga povjerenja Europske komisije. U slavljeničku godinu ušao je i s ostvarenim projektima sljedivosti u duhanskoj industriji, kao prvi prema direktivi TPD Europske unije, i ribarstvu te pametnim rješenjima u integriranom transportu - pametnom tahografu Gen2, kojim su se koristile Nizozemska i Mađarska.

Sudjelovao je u projektu prve hrvatske kriptomarke, izrađeni su mobilna aplikacija HRana s pravodobnim podacima o povlačenju prehrambenih proizvoda s tržišta te nove boravišne iskaznice. Pametna rješenja koja AKD nudi tijelima javne vlasti i komercijalnom tržištu upotrebljavaju se na sedamnaest stranih tržišta.

Certilia

Uvođenjem nove generacije digitalne osobne iskaznice Hrvatska postaje najnaprednija država u Europi u digitalizaciji i multifunkcionalnosti osobnih identifikacijskih dokumenata, smatraju u AKD-u, koji je zaslužan za cjelokupni razvoj elektroničkog dijela, kao i izradu ovog dokumenta. Od kolovoza ove godine izdaju se nove elektroničke osobne iskaznice (eOI Gen2), odnosno iskaznice tzv. druge generacije, s čak šest novih značajki kojima se uvelike digitalizira javna uprava, smanjuje nepotrebna administracija i građanima olakšava svakodnevica. Najvažnija je novost kod osobnih iskaznica korištenje mobilnog identiteta besplatnim preuzimanjem, aktivacijom i korištenjem AKD-ove mobilne aplikacije Certilia. Ona služi za osiguravanje elektroničke potvrde identiteta osobe i autentifikaciju za pristup elektroničkim uslugama te omogućuje udaljeno potpisivanje. Pomoću AKD-ove potpisne platforme moguće je online potpisivati dokumente, zatražiti nekoga drugoga da potpiše poslane dokumente, ali i pristupiti bilo kojem sustavu e-Građani država članica EU. Hrvatski brend mobilnog identiteta Certilia, uz naknadu, mogu preuzeti i državljani članica EU.

image

Jure Sertić, glavni direktor AKD-a

Ranko Suvar/Cropix

Covid-potvrde

Hrvatski nacionalni sustav za izdavanje EU digitalne covid-potvrde počeo je s radom 1. lipnja, prvi u EU. Tehničko rješenje sustava također je razvio AKD i do sada je u njemu izdano više od 3,5 milijuna potvrda. AKD je razvio i mobilnu aplikaciju covidGO koja omogućava validaciju QR kodova na EU digitalnim covid-potvrdama izdanim u Hrvatskoj i članicama EU te pohranu potvrda u digitalni novčanik. Korisnici su aplikaciju preuzeli više od 500.000 puta.

Bankarski sektor i fintech

AKD je prisutan sa svojim sigurnim uslugama i rješenjima i u bankarskom i financijskom sektoru, a svojim klijentima osigurava kompetitivnu prednost na tržištu u razvojnim IT projektima uz siguran, fleksibilan i strateški pristup. Pružanje ovih usluga podrazumijeva poslove u području PKI upravljanja, upravljanja specijaliziranim HSM uređajima te suradnju s najpoznatijim proizvođačima čipova u području programiranja softverskih komponenti za personalizaciju. AKD je jedinstvena tvrtka na tržištu Republike Hrvatske, ali i u okruženju - jedina tvrtka neovisna o bankarskim institucijama u ovom sektoru uske IT uslužne specijaliziranosti.

Ove godine AKD je sudjelovao i u projektu izrade kartice Aircash Mastercard, prve Mastercard kartice koju ne izdaju banke.

30 godina AKD-a

Obilježavajući svojih trideset godina rada, AKD je darovao i 3000 autohtonih stabala za sadnju na dalmatinskim požarištima, uključivši se tako u akciju Boranka - najveću europsku volontersku akciju pošumljavanja požarišta. Njegovi su djelatnici volontirali sadeći stabla u splitskom naselju Donje Sitno. Želeći odgovoriti na sve višu ekološku svijest, u svojem portfelju AKD nudi i karticu Prijateljica prirode od biorazgradivog, ekološkog materijala za čiji se tisak i personalizaciju upotrebljavaju isključivo prirodne boje. Ekološke kartice su prvi izbor AKD-ovih klijenata kojima su briga za okoliš i održivost u središtu poslovanja.

Kruna obilježavanja tridesete obljetnice bila je multimedijska izložba u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, kojom je AKD želio približiti poslovnim partnerima, ali i široj javnosti, svoje poslovanje u proteklom razdoblju. U dva tjedna izložbe posjetitelji su mogli vidjeti brojne zanimljivosti i upoznati se s povijesti stvaranja te tehnološkim razvojem hrvatskih dokumenata, kao i nizom rješenja, usluga i tehnologija koje AKD pruža različitim sektorima na međunarodnom i domaćem tržištu. Za vrijeme izložbe posjetitelji su mogli čuti i zanimljiva predavanja, ali i aktivirati elektroničku iskaznicu i mobilnu aplikaciju Certilia.

Pogled u budućnost

U skladu sa zahtjevima tržišta i poslovnoj strategiji, AKD kontinuirano prilagođava svoju organizacijsku strukturu. Unapređivanjem edukacijskih praksi potiče razvoj organizacijske klime i kulture. Bez jasne strategije upravljanja ljudskim resursima kroz zapošljavanje, razvoj, promoviranje i zadržavanje visokomotiviranih i izvrsnih radnika neće biti niti razvoja niti ispunjenja poslovnih ciljeva, naglašavaju u AKD-u.

image
Akd

Poslovni rezultati i relevantni kadrovski pokazatelji jasno potvrđuju navedene smjernice: u AKD-u je u 2021. godini zaposlen 181 radnik, od kojih 91 mladi s visokim udjelom obrazovanja iz STEM područja. Svim radnicima je osigurana iznimna radna sredina, a procesi upravljanja ljudskim resursima u AKD-u podvrgnuti su kontinuiranoj procjeni i vrednovanju vanjskih revizorskih kuća, koje potvrđuju visok stupanj uređenosti procesa, kao i praksu poštovanja relevantnih međunarodnih konvencija, preporuka i direktiva Europske komisije te hrvatskog zakonodavstva na području radnih i ljudskih prava.

Uobičajena su praksa i različiti oblici potpore kvaliteti života i standarda zaposlenika.

AKD i u nadolazećem razdoblju nastavlja svoj put kao moderna IT tvrtka. Primjenom trendova u ICT-u i grafičkoj industriji stvarat će platforme za daljnje unapređenje poslovanja i tržišne iskorake. Projekcija budućeg razvoja društva orijentirana je na širenje poslovanja, povećanje ekonomske uspješnosti na tržištu, gospodarski razvoj društva, ali i dobrobit šire društvene zajednice.

Usvajanjem novih informacijsko-komunikacijskih tehnologija, sigurnosnih i regulatornih zahtjeva AKD će nastaviti tržištu nuditi proizvode i usluge koji se temelje na high tech ICT i smart card tehnologiji, s ciljem zadržavanja vodeće pozicije u specifičnoj niši identiteta i sigurnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. kolovoz 2022 01:48