Ulazak u 2026. godinu za Hrvatski nogometni savez znači ulazak u još jedno izazovno, ali i iznimno važno razdoblje. Nogomet je davno prerastao rubrike sporta - on je društveni i ekonomski fenomen, a hrvatski je nogomet pritom vjerojatno najprepoznatljiviji nacionalni brend. Kontinuitet rezultata hrvatske reprezentacije nije samo sportska statistika, nego i dokaz stabilnog sustava, posvećenosti, rada i jasne strategije. Hrvatska je izborila svoj sedmi nastup na Svjetskom prvenstvu, ukupno 14. veliko natjecanje u 16 kvalifikacijskih ciklusa. Malo se koji savez u svijetu može pohvaliti takvom konstantnošću na najvišoj razini. Pritom su osvojene tri svjetske medalje od 1998. godine, više od svih zemalja na svijetu, osim Njemačke i Francuske!
Svjetsko prvenstvo 2026. u SAD-u, Kanadi i Meksiku za nas ima poseban značaj. Bit će to prvo Svjetsko prvenstvo s 48 reprezentacija, s rekordnim brojem utakmica i dosad najvećim nagradnim fondom. Iako Fifa još nije objavila konačne iznose, očekujemo da će fiksna nagrada za sudjelovanje iznositi oko 13 milijuna eura za svaku reprezentaciju, a potom slijede bonusi za ostvarene rezultate - nadajmo se da "vatreni" opet mogu zablistati na najvećoj sceni i razveseliti hrvatski narod velikim uspjesima, što bi, naravno, bilo značajno i za blagajnu HNS-a. Važno je naglasiti da samo A reprezentacija ostvaruje prihode Savezu, dok su sve ostale selekcije - ženske, mlađe dobne i futsal - ulaganje u razvoj, a ne izvor zarade. Zato prihode koje ostvarimo na međunarodnim natjecanjima s A reprezentacijom promatramo kao priliku za daljnje jačanje ukupnog sustava hrvatskog nogometa.
Zahvaljujući imidžu najjačeg sportskog brenda u Hrvatskoj, HNS ostvaruje i iznimno stabilne komercijalne prihode. Uz hrvatsku reprezentaciju vežu se najvažnije domaće kompanije, predvodnici svojih sektora i ključni dionici hrvatskoga gospodarstva. Njihovo povjerenje nije samo sponzorski odnos, nego potvrda da hrvatski nogomet generira vrijednost, inspiraciju i vidljivost koju poslovna zajednica prepoznaje. Važnu ulogu u tome uvijek ima tehnički partner, tvrtka koja ima čast kreirati i proizvoditi najljepši dres na svijetu. Postojeći ugovor s aktualnim tehničkim partnerom, Nikeom, završava sa Svjetskim prvenstvom 2026. godine te će novi ugovor sigurno biti najvažniji i najvredniji koji potpisujemo iduće godine. Naravno, nakon izuzetnih rezultata reprezentacije u posljednjem desetljeću HNS ima snažne argumente u pregovorima s potencijalnim partnerima te smo uvjereni da će novi ugovor biti komercijalno najvredniji u povijesti HNS-a kada je u pitanju tehnički partner Saveza.
Nadolazeća sezona 2026./2027. donosi i novi ciklus televizijskih prava za klupska natjecanja. U okruženju u kojem vrijednosti TV prava u brojnim europskim ligama stagniraju ili padaju, Hrvatski nogometni savez potpisao je rekordni ugovor ukupne vrijednosti 59,2 milijuna eura. Hrvatski Telekom ponudio je 49,2 milijuna eura za petogodišnje razdoblje, a SuperSport je osigurao paket marketinških, podatkovnih i prava na klađenje vrijedan deset milijuna eura na četiri godine. Ovaj ugovor predstavlja povijesni iskorak za HNL i ključan je za financijsku stabilnost klubova jer se cjelokupni prihod preraspodjeljuje isključivo njima. Osim financijskog okvira, ponosni smo što su u ugovoru predviđena značajna i namjenska ulaganja u travnjake i infrastrukturu, segment u kojem hrvatski nogomet vidi najveći potencijal za daljnji rast.
Uz sve sportske i poslovne planove, 2026. bit će i godina najvećih infrastrukturnih ulaganja u povijesti Saveza. Gradnja nacionalnog kampa HNS-a ulazi u svoju najintenzivniju fazu. Očekujemo da će najveći dio radova biti dovršen upravo 2026. kako bismo se 2027. mogli useliti u objekt koji će objediniti sjedište Saveza, četiri vrhunska igrališta i mali stadion. To je projekt generacijske vrijednosti. Zahvalni smo Vladi Republike Hrvatske i premijeru Andreju Plenkoviću na potpori od 15 milijuna eura, a preostalu financijsku konstrukciju zatvorit ćemo vlastitim sredstvima, uključujući i fondove Uefina HatTrick programa.
Istodobno ćemo nastaviti s ulaganjem u infrastrukturu diljem Hrvatske kao što to činimo već osam godina - u tom smo razdoblju sagradili više od 40 umjetnih travnjaka i osam hibridnih travnjaka na prvoligaškim stadionima. Isto vrijedi i za razvojne programe, edukaciju, rad struke, organizaciju kampova u dijaspori te unapređenje uvjeta rada za sve selekcije. U svim tim područjima naš pristup ostaje jednak: ulagati mudro, dugoročno i u skladu s interesima hrvatskog nogometa u cjelini.
Naša je filozofija jednostavna. Kada je riječ o A reprezentaciji, ne štedimo kada govorimo o kampu reprezentacije - uvijek biramo najbolju raspoloživu opciju jer naši igrači zaslužuju maksimalne uvjete za pripremu kada su na velikom natjecanju i taj su status zaslužili svojim rezultatima. Kada je riječ o razvoju, ulažemo održivo, sustavno i odgovorno. Takav pristup osigurao nam je kontinuitet sportskih uspjeha, stabilnost poslovanja i povjerenje partnera i navijača.
U 2026. ulazimo s ambicijom, ali i s poniznošću prema poslu koji radimo. Hrvatski nogomet svoj je renome izgradio rezultatima, radom i zajedništvom. Na nama je da tu vrijednost čuvamo, razvijamo i prenosimo novim generacijama - na terenu, u infrastrukturi, struci i poslovnom segmentu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....