Kad danas, gotovo trideset godina od otvaranja prve dm trgovine u Hrvatskoj, pogledam na put koji smo prešli, jedna je konstanta jasna: povjerenje kupaca nikad se ne podrazumijeva - ono se gradi iz dana u dan. Upravo zato poslovnu godinu 2024./2025. ne promatramo samo kroz poslovne pokazatelje, nego prije svega kroz činjenicu da nam sve veći broj kupaca daje priliku da ne samo opravdamo već i nadmašimo njihova očekivanja.
U dm trgovinama u prošloj poslovnoj godini svaki dan kupovalo je više od 106.000 kupaca, što znači da nam je gotovo 4 posto više kupaca ukazalo povjerenje. Ulaganja, kako u razvoj usluga i asortimana tako i u cijene te u program lojalnosti dm active beauty, omogućila su dm-u da nastavi rasti. U cijene smo uložili više od 2,5 milijuna eura, a u sklopu programa lojalnosti odobrili više od 15,8 milijuna eura. Konceptom dm Dobre cijene u svako vrijeme nastavili smo jamčiti stabilnost naših cijena, što potvrđuje činjenica da se cijene u dm-u u prosjeku ne mijenjaju više od 20 mjeseci.
Protekla godina, koja je donijela nastavak inflatornih pritisaka i tržišnih neizvjesnosti, još je jednom potvrdila važnost stabilnog i odgovornog poslovanja. Pri tome stabilnost ne proizlazi iz izostanka promjena, već iz njihove promišljene i odmjerene implementacije. Ulaganja su zato pomno pratila potrebe naših kupaca, trendove na maloprodajnom tržištu, a opet su u obzir uzela kontekst i okruženje koji su na poslovanje cijelog sektora stavili dodatan pritisak.
Odnos povjerenja s kupcima nastavili smo graditi na transparentnoj komunikaciji, uvijek radeći korak više kako bismo osigurali da se prilagodimo onome što trebaju i očekuju od vodeće drogerije u Hrvatskoj. Tako, usprkos tome što to nismo obvezni, svaki dan na našoj internetskoj stranici objavljujemo cjenik svih proizvoda koje nudimo u dm trgovinama i u dm online shopu.
Zahvaljujući takvom pristupu, opravdali smo povjerenje naših kupaca te smo ostvarili rast prometa od 10,4 posto koji je dosegnuo 571 milijun eura. Rast u segmentu bezreceptnih medicinskih proizvoda također je nadmašio 10 posto. Pri tome je digitalni segment našeg poslovanja postao izrazito važan, jer nam omogućava da brzo odgovorimo na navike i potrebe kupaca, koje se danas mijenjaju sve brže i češće. Naša ulaganja u ovom segmentu rezultirala su rastom online kupnji od gotovo 45 posto, i daljnjim rastom aplikacije ‘Moj dm‘ koju danas u Hrvatskoj aktivno koristi više od 407.000 ljudi. Te su brojke jasan pokazatelj da će u godini pred nama ulaganje u daljnju digitalizaciju poslovanja i dalje biti pokretač rasta, ali i jedan od najvažnijih načina da poslovanje prilagodimo životnim i kupovnim navikama kupaca.
Kupcima želimo biti na raspolaganju kada smo im potrebni, gdje god se oni nalazili - bilo da se radi o 68 gradova u kojima danas imamo trgovine ili aplikaciji koja dm svijet stavlja na dlan svakog korisnika pametnog telefona. Na putu do ostvarenja tog cilja, trgovine i osobni kontakt s kupcima ostat će srce poslovanja dm-a. Trgovine i djelatnici koji u njima rade oduvijek su bili temelj našeg odnosa s kupcima i ugleda dm-a u Hrvatskoj. Zato smo investirali u otvorenje dviju novih trgovina - u Vodicama i Ivancu, te smo modernizirali 14 postojećih prodavaonica. Uvođenjem dm paketomata za preuzimanje online narudžbi u trgovinama dodatno smo povezali naše online poslovanje s poslovanjem u trgovinama, a uvođenjem samonaplatnih blagajni omogućili smo bržu i jednostavniju kupnju.
Logično je, stoga, da su odnos prema djelatnicima i ulaganja u njihov profesionalni razvoj dm-ov prioritet. U prošloj smo godini zaposlili 131 novu kolegicu i kolegu, a danas dm ima više od 2300 djelatnica i djelatnika. Svakome od njih želimo osigurati okruženje u kojem može napredovati, učiti i graditi karijeru, a takav se pristup odražava i u percepciji naših kupaca i zajednice.
Naime, odluka o kupnji nadilazi proizvode koje trgovac nudi na policama. Uz omjer cijene i kvalitete, raznolikost ponude i usluga, na nju utječe i odnos koji tvrtka ima prema djelatnicima, zajednici i kupcima. Istraživanje agencije Hendal pokazalo je da su to područja u kojima dm prednjači - ispitanici smatraju da najviše brinemo o potrebama djelatnika i kupaca te da najviše ulažemo u lokalnu zajednicu i zaštitu okoliša.
Objavom prvog izvještaja o održivosti potvrdili smo da je naše poslovanje utemeljeno na ESG principima i još smo jednom pokazali da je dobrobit zajednice u kojoj poslujemo nerazdvojiva od našeg poslovanja. Tijekom protekle poslovne godine u zajednicu smo uložili više od 414 tisuća eura, te smo zdrastvene, obrazovne ustanove i udruge podržali s ukupno 128 donacija. Omogućili smo besplatne dermatološke preglede za više od 2200 građana u 16 hrvatskih gradova, podržali smo realizaciju 18 održivih projekata te smo osigurali donaciju higijenskih uložaka za korisnice 32 učenička doma.
Nakon 30 godina u Hrvatskoj, vjerujem da je dm danas vodeća drogerija u Hrvatskoj ne zato što smo najveći, nego zato što su naše vrijednosti i filozofija, koja ljude stavlja u središte poslovanja, utkani u svaku odluku koju donosimo. To ćemo potvrditi i u ovoj poslovnoj godini u kojoj ćemo uložiti više od 14 milijuna eura. Nastavit ćemo s kvalitativnim širenjem, unaprijedit ćemo ponudu i usluge te ćemo još bolje povezati online i offline iskustvo kupnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....