U godini koju su obilježile tehnološke promjene, tržišna dinamika i sve veća očekivanja u području sigurnosti, digitalne infrastrukture i transformacije, AKD je ostvario snažan rast uz stabilne financijske pokazatelje i dovršen niz uspješnih kapitalnih projekata.
Tvrtka je pokazala sposobnost prilagodbe, učenja i strateškog usmjeravanja prema prioritetima koji stvaraju dugoročnu vrijednost, jer to i jest naša misija: "biti arhitekt digitalizacije koja pruža besprijekorno iskustvo za svakog pojedinca kroz nove usluge i sigurnost u digitalnom dobu".
Najznačajnija tehnološka unapređenja u proteklom razdoblju ostvarena su u područjima digitalnog identiteta, kritične infrastrukture, kibernetičke sigurnosti, primijenjene kriptografije, analitike velikih podataka u cestovnom prometu i modernizacije poslovnih procesa. Jedno od najvažnijih unapređenja je izgradnja novog podatkovnog centra, koji će udomiti usluge koje AKD pruža svojim korisnicima i Republici Hrvatskoj. AKD Data Center u Svetoj Nedelji iznimno je moderan podatkovni centar, certificiran najprestižnijom potvrdom dostupnosti i otpornosti: Tier III Certification of Constructed Facility Uptime Instituta. AKD time postaje prva tvrtka u državnom vlasništvu koja je postigla ovu razinu međunarodno priznate infrastrukturne pouzdanosti.
Fokus će u 2026. biti usmjeren na implementaciju novih sustava NSCP, eADR, razvoj nacionalne europske lisnice za digitalni identitet, dodatno jačanje kibernetičke sigurnosti kroz uspostavu SOC, NOC i CSIRT centara, modernizaciju proizvodnih kapaciteta, razvoj naprednih kriptografskih sustava, poboljšanje energetske učinkovitosti, sudjelovanje u pilot-projektima radnih skupina Europske komisije te suradnju s dionicima i radnim skupinama CORTE-a.
Uspostavom SOC-a kao usluge AKD unapređuje i proširuje sposobnosti i kapacitete organizacije u ranom otkrivanju kibernetičkih napada i odgovoru na njih te osigurava otporniju ICT infrastrukturu u skladu sa Zakonom o kibernetičkoj sigurnosti i smjernicama EU. Centar za sigurnosne operacije pružat će usluge otkrivanja incidenata i klijentima AKD-a, prateći sigurnosna upozorenja u mrežama i sustavima, te će biti odgovoran i za upravljanje i rješavanje incidenata, prikupljanje obavještajnih podataka o prijetnjama u svrhu proaktivnog praćenja i rješavanja sve većih kibernetičkih prijetnji.
Izuzetnu važnost za digitalnu budućnost Republike Hrvatske ima i odluka Vlade kojom je AKD zadužen za izradu nacionalne Europske lisnice za digitalni identitet. Temelj za razvoj lisnice već je uspostavljen kroz Certiliju - AKD-ovu platformu za digitalni identitet i usluge povjerenja, unutar koje su razvijeni: kvalificirani certifikati, elektronički potpis i pečat, sustav identifikacije visoke razine sigurnosti (eID), sustavi za upravljanje vjerodajnicama, server za udaljeni potpis, rješenja za elektroničku evidenciju, digitalne vjerodajnice i moduli za integraciju s državnim sustavima i poslovnim korisnicima.
U razvoju naprednih sustava za cestovni promet uspostavljena je strateška arhitektura koja uključuje sustav tahografa, kvalifikacijskih kartica, SOTAH-a i AKD Affinis. U jedinstvenoj analitičkoj i nadzornoj platformi objedinjeni su podaci iz različitih registara i evidencija, a istom su osigurani preduvjeti za napredno praćenje performansi i optimizaciju korištenja resursa, ali i regulatornog usklađenja. Ovakav pristup omogućava tržištu i nadzornim tijelima transformacijski kapacitet, otvarajući prostor za prediktivnu analitiku i donošenje odluka temeljem podataka. U idućem razdoblju kroz nove projekte bit će integrirana eFTI uredba i nadograđen AKD Affinis.
Nacionalni sustav elektroničke pohrane i razmjene podataka u cestovnom prijevozu (NSCP) provodit će se u skladu s Uredbom (EU) 2020/1056 o elektroničkim informacijama o prijevozu tereta. NSCP predstavlja temelj digitalne transformacije prijevozne industrije: omogućit će interoperabilnu razmjenu podataka između prijevoznika, nadzornih tijela i drugih dionika te smanjiti administrativna opterećenja i troškove.
Trenutačno ne postoji elektronički sustav koji bi povezivao informacije o prijevozu opasnih i otpadnih tvari, ni sustav koji bi omogućio njihovo elektroničko praćenje. Uvođenjem sustava eADR-a obuhvatit će se unapređenje i razvoj kroz digitalizaciju cjelokupnog procesa i uspostavu potpuno funkcionalnog IT rješenja za sve izvršne dionike te osiguravanje učinkovitije regulacije i nadzora.
U vremenu u kojem se tehnologija razvija većom brzinom nego ikada, ostaje jedna konstanta: ljudi. Na tome temeljimo i daljnji razvoj: na ljudima koji su pokazali operativnu elastičnost, na timovima koji su u najdinamičnijim trenucima zadržali jasnu viziju i na organizaciji koja je dokazala da može rasti, prilagoditi se novim izazovima i ostati usklađena s međunarodnim standardima bez gubitka svoje autentičnosti.
U narednom razdoblju AKD nastavlja svoj razvojni smjer.Nastavit ćemo unaprjeđivati sustav upravljanja kroz jasno postavljene strateške i operativne ciljeve, u potpunosti usklađene s nacionalnim prioritetima te aktualnim potrebama tržišta i društvene zajednice, a vizija daljnjeg razvoja temelji se na održivom širenju poslovanja, jačanju tržišne konkurentnosti i doprinosu gospodarskom rastu, pri čemu se posebna pažnja posvećuje stvaranju dodatne vrijednosti za društvo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....