Pri kraju smo još jedne uspješne turističke godine: rezultati pokazuju da interes gostiju ne jenjava, čak ni nakon ljetnih mjeseci, a nagrade svjedoče kako se uloženi trud itekako isplatio pa se Hrvatska redovito nalazi među najpoželjnijim destinacijama Europe i svijeta.
Prvih jedanaest mjeseci ove godine obilježili su pozitivni pokazatelji turističkog prometa - podaci sustava eVisitor pokazuju da je ostvareno 21,4 milijuna dolazaka i 109 milijuna noćenja, što je dva posto više dolazaka i jedan posto više noćenja nego u istom razdoblju 2024. godine. Posebno je značajno to što je navedeni rast generiran isključivo u razdobljima pred i posezone, što je jasna potvrda kako se Hrvatska na globalnom tržištu sve snažnije pozicionira kao atraktivna i kvalitetna cjelogodišnja destinacija.
Održivi turizam kao prilika
Pozitivne trendove turističkog prometa prate i financijski pokazatelji. Prema podacima Hrvatske narodne banke, prihodi od stranih turista su u prvoj polovici godine bili čak 4,375 milijardi eura, što je gotovo šest posto više nego u prvih šest mjeseci lani.
Ni ove godine Hrvatsku nisu zaobišle prestižne nagrade, a posebno su se istaknule dvije bronce na dodjeli priznanja Travvy Awards, često nazivane "Oscarima turističke industrije". Hrvatska je proglašena najboljom destinacijom na Mediteranu te najboljom kruzerskom destinacijom u Europi. Osim toga, u popularnom Condé Nast Traveller izboru je Lijepa Naša uvrštena na popis top deset zemalja svijeta. Pripale su nam i prestižne nagrade Wanderlust Reader Travel Awards - Hrvatska je druga najpoželjnija europska zemlja, a naši su otoci zauzeli četvrto mjesto među najpoželjnijima u Europi.
Mnogo je razloga za optimizam kada je riječ o poslovanju u 2026. Godina pred nama donosi nove mogućnosti, ali i priliku da se iskoriste dominantni trendovi koji su već obilježili globalni sektor putovanja. Očekuje se daljnji rast interesa za destinacije koje nude više od klasičnog ljetnog odmora, odnosno bogatiju ponudu sadržaja tijekom cijele godine. Održivi turizam i odgovorno upravljanje destinacijama sve se jasnije nameću kao standard kojem će se prilagođavati i turistički sektor, a i putnici shvaćaju koliko je važno razmišljati o utjecaju vlastitih putovanja na okoliš, lokalne zajednice i dugoročnu očuvanost destinacija. Osim toga, nastavak digitalne transformacije omogućit će kvalitetnije upravljanje resursima, bolje korisničko iskustvo te učinkovitije povezivanje ponude i potražnje.
Gosti opet biraju Hrvatsku
Nekoliko je važnih čimbenika koji će u sljedećoj godini imati ključnu ulogu: cjenovna konkurentnost, kvaliteta i sigurnost destinacije. Nakon razdoblja snažnog rasta i inflacijskih pritisaka, sve je važniji omjer cijene i kvalitete pa su destinacije koje nude autentična iskustva uz konkurentne cijene u velikoj prednosti.
Istodobno, sigurnost destinacije ostaje jedan od glavnih kriterija pri donošenju odluke o putovanju, a Hrvatska u tom kontekstu ima snažnu poziciju. Prepoznata je kao sigurna, stabilna i gostoljubiva zemlja koja nudi kvalitetan doživljaj uz dobar omjer cijene i kvalitete pružene usluge. To dodatno jača povjerenje putnika i potiče ponovne dolaske i pridonosi tome da se Hrvatska sve češće bira kao destinacija ne samo za ljetne odmore, već i za kraća putovanja tijekom cijele godine.
Nadolazeća 2026. godina za Hrvatsku znači konsolidaciju dosadašnjih rezultata i trendova, ali i nove iskorake uz poseban naglasak na daljnji razvoj i promociju iskustvenog, održivog i visoko kvalitetnog turizma. Hrvatska turistička zajednica, zajedno s turističkim dionicima, nastavlja raditi na pozicioniranju zemlje kao destinacije koja spaja prirodnu ljepotu i kulturnu autentičnost s modernim standardima i odgovornim razvojem suvremene turističke industrije. Sve kako bi se postigao zajednički cilj - stvaranje doživljaja zbog kojeg će se gosti poželjeti vratiti i ponovno odabrati Hrvatsku.
Sadržaj nastao u suradnji s HTZ-om
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....