BORIS ŽGOMBA

Predsjednik Uprave Uniline grupe: Ključ uspjeha je cjelogodišnji turizam s naglaskom na pružanje kvalitetnog sadržaja

Turističke agencije imaju ključnu ulogu u ravnomjernoj raspodjeli turističkog prometa. Objedinjuju ponudu i plasiraju je na tržište prema interesima gostiju, promovirajući manje poznate destinacije

Predsjednik Uprave Uniline grupe Boris Žgomba

Turistička godina bliži se kraju i preostao je samo prosinac. Ako se osvrnemo na dosad ostvarene rezultate u turističkoj 2024. godini, možemo reći da su zadovoljavajući. Brojni segmenti turističkog sektora dobro su radili, no kako bi se povećala potražnja pojedinih turističkih usluga potrebno je kontinuirano pratiti turističke trendove i prilagoditi ponudu usklađenu sa željama gostiju, pri čemu se investicije i održivi rast postavljaju kao ključni čimbenici budućih pozitivnih rezultata u turizmu. Konačni je cilj pritom jasan - postati destinacija za cjelogodišnji turizam s naglaskom na pružanje kvalitetnog sadržaja i privlačenje gostiju visoke platežne moći.

Međutim, na tom putu stoje brojni izazovi, koji su itekako bili vidljivi u ovoj godini. Proteklih smo godina, naime, svjedočili velikom rastu potražnje uz slabiju konkurenciju u odnosu na prethodna razdoblja, ponajviše zbog zdravstvenih mjera i ograničenja uzrokovanih pandemijom, što je posljedično utjecalo na cijene. Taj trend nastavio se i u 2024., s izazovima poput inflacije i povećanih operativnih troškova, što potencijalno utječe na održavanje kvalitete naših turističkih usluga.

Iako su ranije godine omogućile rast, sada se suočavamo s potrebom za očuvanjem visoke kvalitete u uvjetima smanjenih marži i povećane prisutnosti konkurencije. Naime, konkurencija na mediteranskom tržištu vratila se u punoj snazi, a osjeća se i rast pritiska globalne konkurencije. Zbog toga sve više gostiju koristi digitalne kanale za planiranje putovanja, a turizam postaje globalno povezano tržište i postavlja nove uvjete za očuvanje konkurentnosti. Očekivanja gostiju pritom su sve specifičnija pa tako gosti preferiraju kraća putovanja tijekom godine, tražeći još bolju kvalitetu i veću vrijednost za svoj novac.

Uz to, i turizam je suočen s nedostatkom radne snage, a ovisnost o kvalitetom kadru posebno je izražena u našem sektoru, gdje je stručnost osoblja od iznimne važnosti za pružanje kvalitetne usluge.

S obzirom na navedene izazove, turizam mora postati fleksibilniji, brzo reagirati na nove zahtjeve i pružati iskustva koja odgovaraju novim željama gostiju. Stoga uspjeh u nadolazećoj godini ovisi o tome koliko ćemo uspješno pratiti promjene na tržištu i prilagođavati našu turističku ponudu.

Prema dosadašnjim analizama, gosti će u 2025. tražiti destinacije izvan utabanih turističkih ruta s naglaskom na manje poznata i udaljena mjesta koja nude mirniju atmosferu i očuvanu prirodu, s naglaskom na autentična iskustva, poput kušanja lokalne hrane i kupovine proizvoda koji nisu dostupni kod kuće.

Sve te trendove Hrvatska može pratiti, odnosno možemo ponuditi upravo takav sadržaj, što znači da prostor za razvoj itekako postoji. Sa svojom obalom, planinskim regijama i raznolikim krajolicima, Hrvatska može omogućiti razvoj širokog spektra turističkih aktivnosti u svim godišnjim dobima, smanjujući sezonalnost i privlačeći goste različitih interesa. Potencijal vidimo i u dodatnom ulaganju u sportske događaje, kongrese, seminare, zdravstveni turizam te zimski turizam. Presudna će biti kvaliteta, uz napomenu da ovi segmenti ne samo da stvaraju dodatne prihode nego i grade kvalitetan odnos s gostima tijekom cijele godine, motivirajući ih da se ponovno vrate u Hrvatsku.

Osim toga, moramo naučiti da je, uz ulaganja u infrastrukturu i edukaciju, potrebno i upravljati destinacijama na održiv način. Suočavanje s izazovima, poput nekontrolirane gradnje smještaja za kratkoročni najam, zahtijeva zakonska ograničenja i ulaganja u objekte s tržišnim potencijalom. Pritom je ključno razlučiti obiteljski smještaj, koji nudi osobni pristup gostima i predstavlja snagu hrvatskog turizma, od rentijerstva koje često stvara pritisak na zajednice.

S druge strane, turističke agencije imaju ključnu ulogu u ravnomjernoj raspodjeli turističkog prometa. Djelujući kao konsolidatori, one objedinjuju ponudu i plasiraju je na tržište prema interesima gostiju, promovirajući manje poznate destinacije i pridonoseći očuvanju lokalne autentičnosti. Time povećavaju konkurentnost i potiču održivost turizma, što je ujedno i prioritet hrvatske turističke strategije.

Možemo stoga zaključiti kako prostor za rast izvan ljetne sezone postoji, a dio potrebnih ulaganja već je ostvaren. Suradnja privatnog i javnog sektora ključna je za osmišljavanje atraktivnih sadržaja koji će Hrvatsku pozicionirati kao poželjnu destinaciju tijekom cijele godine. Pristup razvoju turizma treba postati ciljan, opravdan studijama o profitabilnosti i održivosti, a okosnica hrvatskog turizma u budućnosti mora biti održivost.

Uniline Grupa posluje već drugu godinu kao "one stop shop" kompanija, u kojoj je klijentima na jednome mjestu dostupna potpuna usluga u turizmu i zahvaljujući takvom obliku poslovanja bilježimo i značajan rast. Sastavnice Uniline Grupe su Uniline d.o.o. (incoming turizam i sport), E -Tours d.o.o. (avio i korporativna putovanja, outgoing i MICE), Uniline Mobility d.o.o. (iznajmljivanje vozila i prijevoz), Vetura d.d. (iznajmljivanje vozila, asistencija na cesti, prijevoz) i Amarin d.o.o. (razvoj projekata).

Sve sastavnice Grupe bilježe izvanredne rezultate, što omogućuje daljnji razvoj kroz digitalizaciju, edukaciju kadrova i jačanje specijalističkih usluga. Ovakav integrirani pristup osigurava sinergijske učinke i jačanje tržišne pozicije, čime Uniline Grupa nastavlja postavljati visoke standarde u turističkoj industriji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 14:19