business outlook partner

Poslovni rezultati pod snažnim utjecajem segmenta bezdimnih proizvoda

Povijesna transformacija Philip Morris Internationala rezultat je strateških ulaganja od 12,5 milijardi dolara u istraživanje i razvoj

Zakonski okvir trebao bi podržavati ne samo potrošače nego i poticati daljnja ulaganja u istraživanje i razvoj, osiguravajući kontinuirani napredak i još učinkovitija rješenja za smanjenje štete-

Na fotografiji: PMI-jev R&D centar u Neuchatelu, Švicarska

Philip Morris International (PMI) nalazi se usred najveće transformacije u povijesti duhanske industrije. Uz jasno postavljen cilj - budućnost bez duhanskog dima - kompanija ulaže značajne resurse u razvoj bezdimnih proizvoda koji iz godine u godinu sve više doprinose poslovnom rastu. Ove godine, kada PMI obilježava desetu obljetnicu lansiranja IQOS-a, svojeg uređaja za grijanje duhana, bezdimni proizvodi već su postali ključan segment poslovanja, s 38% udjela u ukupnom prihodu. Dostupni su na 92 tržišta diljem svijeta, a procjenjuje se da ih koristi 36,5 milijuna punoljetnih korisnika.

Ova povijesna transformacija rezultat je strateških ulaganja većih od 12,5 milijardi dolara u istraživanje i razvoj bezdimnih tehnologija. Tim s više od 1500 znanstvenika, inženjera i stručnjaka kontinuirano radi na unapređenju proizvoda koji, iako nisu bez rizika, pušačima nude manje štetnu alternativu cigaretama. Cilj je da do 2030. godine bezdimni proizvodi čine više od dvije trećine prihoda kompanije.

Pokretač poslovnog uspjeha

Rast prihoda i tržišna ekspanzija bezdimnih proizvoda dokaz su uspješnosti PMI-jeve transformacije. U Europi, proizvodi bez dima zauzimaju sve značajniji udio na tržištu, a korisnici sve više prepoznaju prednosti manje štetnih alternativa. ILUMA, napredna verzija IQOS sustava, dostupna je od 2023. u Hrvatskoj, dodatno naglašavajući fokus kompanije na inovacije i unapređenje bezdimnih proizvoda.

“Disrupcija koju smo postigli inovacijama i strateškim ulaganjima u razvoj bezdimnih proizvoda kao manje štetnih alternativa cigaretama već danas donosi konkretne rezultate i ima pozitivan utjecaj na naše poslovanje. U Hrvatskoj, kao i na drugim tržištima u Europi, potrošači sve više prepoznaju i biraju bolje alternative pušenju cigareta poput IQOS-a, najpoznatijeg uređaja za grijanje duhana na svijetu. To potvrđuje da je naš smjer ispravan i da naša vizija budućnosti bez dima odgovara potrebama i očekivanjima potrošača i društva u kojem živimo”, izjavila je Anita Letica, predsjednica Uprave tvrtke Philip Morris Zagreb (PMZ).

Znanost iza bezdimnih proizvoda

PMI koristi napredne znanstvene metode, uključujući toksikološke testove, klinička ispitivanja i sofisticirane modele za procjenu rizika, kako bi osigurao da bezdimni proizvodi predstavljaju manji rizik od nastavka pušenja cigareta. Sve faze istraživanja i razvoja su transparentne i otvorene za provjeru od neovisnih znanstvenika i regulatornih tijela. Međutim, kako bi ove znanstveno utemeljene inovacije imale stvarni učinak na javno zdravstvo, nužno je da ih prati odgovarajući zakonski okvir. PMI stoga zagovara regulatorni pristup temeljen na znanstvenim dokazima koji omogućava diferencijaciju proizvoda prema njihovoj razini štetnosti. Takva regulativa omogućila bi punoljetnim pušačima informirani izbor i olakšala prelazak s cigareta na manje štetne alternative, čime bi se brže smanjila šteta za pojedinca i njegovu okolinu te javnozdravstveni sustav uzrokovana pušenjem. Zakonski okvir trebao bi podržavati ne samo potrošače nego i poticati daljnja ulaganja u istraživanje i razvoj, osiguravajući tako kontinuirani napredak i dostupnost još učinkovitijih rješenja za smanjenje štete.

“Uravnoteženi propisi mogu istovremeno zaštititi nepušače i posebno maloljetnike, a punoljetnim pušačima omogućavaju pristup manje štetnim alternativama cigaretama i pružaju točne, znanstveno utemeljene informacije o tim proizvodima. Mi snažno zagovaramo nultu stopu tolerancije za korištenje bilo kakvih duhanskih i nikotinskih proizvoda među maloljetnicima, što se reflektira i u našim strogim internim pravilima i procedurama usmjerenim na sprečavanje pristupa maloljetnih osoba ovim proizvodima”, ističe Letica.

Održivi rast i doprinos društvu

PMI-jeva strategija transformacije obuhvaća više od poslovnog uspjeha - temelji se na fokusu prema održivosti i odgovornosti prema okolišu i zajednici. Kompanija je prepoznata kao lider u održivom poslovanju, s brojnim međunarodnim priznanjima poput uključenja u Dow Jones Sustainability World Index i prestižnu Forbesovu listu posvećenu kompanijama koje su se obvezale na ostvarenje neto nula emisija. PMI je također četiri godine zaredom od CDP-ja (Carbon Disclosure Project) dobio ocjenu “Triple-A” za transparentnost u klimatskim akcijama, šumama i sigurnosti vode. U Hrvatskoj, PMZ je ove godine pokrenuo Kružni program upravljanja otpadom, fokusiran na recikliranje i energetsku oporabu otpada povezanog s bezdimnim proizvodima, koji uključuje prikupljanje jednokratnih e-cigareta, uređaja za grijanje duhana i duhanskih umetaka PMI-jevih brendova u 13 hrvatskih gradova na 20 prodajno-servisnih mjesta.

image

Anita Letica, predsjednica Uprave tvrtke Philip Morris Zagreb

Foto: Tatjana Bukvić/

“Već u samom procesu dizajna bezdimnih proizvoda, PMI-jevi znanstvenici i dizajneri vode računa o tome kako minimizirati utjecaj otpada koji nastaje korištenjem naših proizvoda. Ova promišljenost odražava naše šire strateško opredjeljenje u kojem bezdimni proizvodi nisu samo ključ našeg poslovnog rasta nego i jedina budućnost industrije. Promjena se događa sada, a mi smo ponosni što predvodimo ovu transformaciju, postavljajući standarde inovacija, održivosti i odgovornosti na globalnom tržištu”, zaključila je Letica.

Sadržaj nastao u suradnji s PMI-em

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
30. svibanj 2025 22:26