KONTINUITET RASTA

Krešimir Bubalo, predsjednik Uprave Pevexa: Budućnost su personalizirane usluge

Želimo zadovoljnog kupca i nakon kupnje. Sinergija naprednih rješenja, pametne upotrebe podataka i i potpuna posvećenost kupcu budućnost je maloprodaje

Krešimir Bubalo

Dinamična i uspješna godina je iza nas gledamo li ostvarene prihode i započete projekte. Pamtit ćemo je po početku značajnog investicijskog ciklusa kojem je cilj daljnje jačanje tržišne pozicije te širenje prodajne mreže Pevexa. Velika ulaganja u 2023. godini započeli smo modernizacijom i proširenjem prodajnih kapaciteta naše trgovine u Virovitici, nastavili najznačajnijom ovogodišnjom investicijom, gradnjom Centralnog skladišta, odnosno logističko-distributivnog centra na zagrebačkom Jankomiru. Uz to, nastavili smo širenje prodajne mreže i početkom prosinca otvorili 29. prodajni centar, u Vrbovcu. Počinju nam radovi na gradnji prodajnih centara u Poreču i Zaboku, koje otvaramo 2024. godine. Daljnjom ekspanzijom približavamo se svakom kupcu u Republici Hrvatskoj, čime dodatno učvršćujemo poziciju tržišnog lidera.

Nastavili smo kontinuitet rasta i razvoja kompanije i to na svim prodajnim kanalima, maloprodaji, veleprodaji te mrežnoj trgovini. Unatoč dobrim rezultatima kojima ispraćamo ovu godinu, nije sve bilo jednostavno ni lagano, a zasigurno neće biti tako ni iduće godine jer svjesni smo svih izazova koji nas očekuju.

Godina 2023. bila je, posebno za trgovački sektor, iznimno turbulentna počevši s uvođenjem eura i nastavljajući se regulacijom rada trgovina nedjeljom, rastom i padom cijena, pitanjima radne snage, ali i daljnjim utjecajima globalnih kretanja. Očekujem da će nas slični izazovi pratiti i 2024. godine, s tim da će na poslovne rezultate utjecaj imati i veći troškovi rada s jedne strane te veće cijene najmova i skuplji "novac", odnosno pooštreni uvjeti financiranja s druge strane. Važno je reći da smo ove godine povećavali svim našim zaposlenicima i plaće i primanja, a svjesni važnosti kvalitetne radne snage, nastavit ćemo to činiti u kontinuitetu. S druge strane, veće kamatne stope imat će utjecaj na nova moguća zaduženja, pa će izostati rast posebno značajnih poslovnih ulaganja.

Makroekonomsko okruženje ove je godine utjecalo na rast nabavnih cijena te daljnji pad naše marže, koje se smanjuje iz godine u godinu. Promjene poput onih klimatskih i financijskih, pitanja radne snage, ali i očekivanja kupaca i dalje će utjecati na poslovanje. Moram napomenuti da Pevex nije uvozio radnu snagu te da smo odgovornim radom i brigom za ljude uspjeli zadržati poziciju poželjnog poslodavca. Lojalnost vlastitih zaposlenika pokazala nam se važnom u proteklom razdoblju. Iduće godine, zahvaljujući daljnjoj ekspanziji, otvorit ćemo još radnih mjesta.

Godina 2024. bit će godina prilika, ali i izazovna s više aspekata. Sve aktivnosti koje ćemo poduzimati imat će održive i etičke učinke. To znači da ćemo još odgovornije i svjesnije morati optimizirati poslovanje. U proteklom razdoblju digitalizirali smo i poboljšavali kompanijske procese s ciljem smanjenja negativnog utjecaja na okoliš. Racionalizirali smo potrošnju električne energije u svim našim prodajnim centrima. Kako bismo povećali udio obnovljivih izvora energije u našoj ukupnoj potrošnji te bili energetski samodostatni na svim objektima koji su u kompanijskom vlasništvu, postavili smo solarne panele. Oni će biti i sastavni dio svih naših budućih projekata jer cilj nam je imati prodajne centre koji će biti energetski samodostatni. Prilagođavamo se klimatskim promjenama nastojanjima da imamo održivu infrastrukturu, prije svega kroz aktivnosti na smanjenju ugljičnog otiska. Najveći naglasak u budućem razdoblju stavljamo na ono što nam je najvažnije, a to su ljudi, naši zaposlenici, kupci i dobavljači. Uvodimo petodnevni radni tjedan.

Povjerenje kupaca ključno, a budućnost su personalizirane usluge

Svakodnevno nam kupci potvrđuju veliko povjerenje, kako članstvima u našem Pevex klubu i Pevex partneru tako i činjenicom da smo im prvi izbor trgovine u gradnji i opremanju. Očekujemo njihovo sve veće povjerenje i u internetsku kupnju, koja nam svakodnevno raste, te da im taj prodajni kanal postane jednako pouzdan kao što su im i fizičke trgovine. U svakodnevnoj smo interakciji s tisućama kupaca, pa se trudimo odgovoriti na njihove želje i potrebe kvalitetnim upravljanjem asortimanom, ali i jačanjem postprodaje. Upravo u kupovnom iskustvu i naglascima na novim trendovima vidimo daljnji razvoj maloprodaje. Budućnost Pevexa je u personaliziranim uslugama kupnje, gdje ćemo poboljšavati korisničko iskustvo i nadograđivati procese koji olakšavaju komunikaciju s kupcem. Želimo zadovoljnog kupca i nakon kupnje. Tehnološka dostignuća koja će se moći na najbolji način iskoristiti, Pevex će sigurno implementirati kako bi dodatno unaprijedio iskustvo kupovine. Sinergija naprednih rješenja, pametnih upotreba podataka i potpuna posvećenost kupcu budućnost je maloprodaje.

Najavili smo kako nam je u srednjoročnom razdoblju plan imati 40 prodajnih centara u Hrvatskoj, a onda nas vjerojatno očekuje iskorak na inozemna tržišta. Iduće godine fokus će nam ostati na zadovoljnim kupcima koji žele da ostanemo trgovina koja nudi najbolji omjer cijene i kvalitete, zaposlenicima koji očekuju veće plaće i primanja te dobavljačima kojima je bitna stabilnost i da im ostanemo pouzdan partner. Uz to, vlasnicima je važno da ostanemo efikasna i uspješna kompanija.

U idućoj godini ponovno će ključ za uspjeh biti prilagodba i brzo rješavanje mogućih rizika koji utječu na poslovanje. Zadržavanje liderske pozicije na tržištu Republike Hrvatske ostaje nam imperativ, a ono što želimo je rad u boljem poslovnom okruženju koje će biti stimulativno i ohrabrivati nas na daljnje razvojne iskorake.

I ono najvažnije: spremni smo za sve nadolazeće rizike jer imamo stabilnost i kontinuitet.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 16:25