DIGITALNE INOVACIJE

Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave A1 Hrvatska: Rekordna ulaganja temelj su digitalne budućnosti

Ulažemo u gradnju gigabitne fiksne mreže koja će uskoro biti dostupna u 800 tisuća kućanstava te u modernizaciju i izgradnju mobilne mreže, pa s 5G-om sada pokrivamo 90 posto populacije

Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave A1 Hrvatska

U 2024. godini nastavljamo s investicijskim ciklusom u izgradnju i implementaciju najnovijih tehnologija u fiksnu i mobilnu mrežu kao preduvjete za stvaranje modernog gospodarstva i društva u Hrvatskoj koji će biti regionalno konkurentni.

Razvoj i primjena umjetne inteligencije u poslovanju i svakodnevnom životu te ubrzanje poslovnih procesa njihovim preseljenjem u Cloud strelovito mijenjaju poslovne ekosustave. Da stvari i lokalno idu nabolje, potvrđuje procjena rasta BDP-a u trećem kvartalu ove godine. Prema Državnom zavodu za statistiku, BDP nastavlja rasti već 11. kvartal zaredom. Međutim, godinu pred nama i dalje će obilježiti nastavak geopolitičkih nestabilnosti te rizik od recesije zbog pritisaka u ključnim gospodarstvima unutar Europske unije. Ne zaboravimo ni inflatorni učinak na poslovanje koji je povezan i s izdvajanjima za zaposlenike. Sve će to imati utjecaj na financijska tržišta i cijenu kapitala. S druge strane, ono što je dobro je normalizacija lanaca opskrbe nakon nekoliko godina nestabilnosti, koji su itekako utjecali na troškove.

Pogledamo li unatrag na godinu iza nas, telekomunikacijsko tržište bilo je izrazito konkurentno i dinamično. Da bi ono i dalje bilo konkurentno i zdravo, neophodna je potpora HAKOM-a u vidu adekvatnih rješenja za zaštitu tržišnog natjecanja i investicija s ciljem sprječavanja diskriminacije, pogotovo u kontekstu zbrinjavanja posljedica preuranjene deregulacije HT-a. Zahvaljujući značajnim investicijama proteklih godina i digitalnoj transformaciji poslovanja, s naglaskom na korisničko iskustvo i zelenu tranziciju, A1 Hrvatska bilježi rast. Naši poslovni rezultati i tržišni udio potvrđuju poziciju snažnog igrača i jednog od najvećih investitora. Ove se godine rast odražava prije svega u tradicionalnim telekomunikacijskim uslugama povezivosti, ali i u segmentima ICT usluga koje rastu gotovo 60 posto te 50 posto u dodatnim uslugama poput A1 SafeNeta, osiguranja ekrana ili osiguranja doma.

Unatoč i dalje značajnom inflatornom pritisku, ovu ćemo godinu završiti s rekordnim investicijama u Hrvatskoj, premašit ćemo 200 milijuna eura. Ulažemo u gradnju gigabitne fiksne mreže koja će uskoro biti dostupna u 800 tisuća kućanstava te u modernizaciju i izgradnju mobilne mreže, pa s 5G-om sada pokrivamo 90 posto populacije. Uz nastavak gradnje po 150 tisuća optičkih priključaka, 2025. godine A1 gigabitni internet bit će dostupan u više od milijun kućanstava, što je 70 posto svih kućanstava u Hrvatskoj. Osim vlastitim sredstvima, optičku gigabitnu mrežu gradimo i uz pomoć fondova EU za 45.000 kućanstava na širem području Kaštela, Ivanić-Grada i Solina. Upravo za projekt razvoja širokopojasnog pristupa internetu u Solinu Europska komisija nam je nedavno dodijelila prestižni European Broadband Award. Drago nam je da je to što i kako gradimo prepoznato na razini Europske unije. Osim u tehnologiju, uložili smo i u primanja zaposlenika koja su u posljednje dvije godine porasla 29 posto što je značajno više od stope inflacije koja u istom razdoblju iznosi 21 posto. Konkretno, kompanija je uložila dodatnih sedam milijuna eura u primanja, što je najviše po zaposleniku u sektoru telekomunikacija. Za privatne i male poslovne korisnike kreirali smo nove portfelje prema njihovim potrebama i navikama koji im daju još više fleksibilnosti, ali i sve za jednostavno funkcioniranje u digitalno doba.

Želimo da naši korisnici do 2030. surfaju na potpuno zelenoj mreži. Zato neprestano razvijamo i primjenjujemo digitalne inovacije koje smanjuju ugljični otisak u svakoj fazi našeg poslovanja. Imamo ambiciozan cilj na razini A1 Telekom Austrija grupe - nulta neto emisija CO2 do 2030. godine. U Hrvatskoj smo do sada smanjili vlastite emisije u odnosu na 2019. godinu za čak 76 posto, što smo postigli kroz razne inicijative modernizacije infrastrukture i ozelenjivanja mreže. Na 10 posto naših baznih stanica postavili smo solarne panele, a do 2025. bit će na njih 20 posto. Također, želimo potaknuti i naše dobavljače da rade na smanjenju CO2 emisija.

Dio našeg poslovanja je cirkularna ekonomija. Tako smo od 2015. produljili vijek više od 420.000 elektroničkih uređaja. I korisnike potičemo da vraćaju svoje stare uređaje, a u ponudi imamo provjerene, obnovljene uređaje po atraktivnim cijenama.

Jedan od naših ciljeva održivog razvoja su učenje i stjecanje digitalnih vještina pa smo u sklopu naše Škole budućnosti educirali u 2023. čak 4000 učenika. Naglasak stavljamo na djevojčice i djevojke te ih nastojimo potaknuti na jače uključivanje u STEM zanimanja. Kroz projekte STEMFemme i STEMFemme Junior ohrabrujemo ih da razvijaju interes za STEM područje već od školske dobi i ukazujemo im na mogućnosti koje im se pružaju odaberu li jednoga dana karijeru u STEM-u. Studentice završnih godina STEM fakulteta su kroz plaćenu stručnu praksu dobile priliku raditi u međunarodnom okruženju na inovativnim projektima, uz primjenu najnovijih tehnologija. Neke od njih su ostale i započele poslovnu karijeru u A1. Tako su pridonijele povećanju udjela žena u kompaniji na 46 posto. Trudimo se i korisnicima smo omogućili #BoljiOnline svijet u kojem zajedno brinemo o sigurnosti na mreži, preveniramo cyberbullying i uspješno se nosimo s njim, ne vjerujemo neistinitim vijestima i trudimo se manje gledati u svoje ekrane, a više u ljude i svijet oko sebe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 16:48