Surf'n'Fries

Automatima za pržene krumpiriće opremit će i slavni Old Trafford

Radimo i na ulasku u Ameriku, koja je kolijevka franšiza. Temeljito se pripremamo, kaže Denis Polić Trenutno imaju 55 franšiznih objekata u 16 zemalja svijeta. Prisutni su u Čileu, Irskoj, Vijetnamu...
Andrija Čolak (lijevo) i Denis Polić (desno)
 Tea Cimaš / CROPIX

Riječki Surf'n'Fries, brend koji je na hrvatsko i inozemno tržište uspješno plasirao franšizu prženih krumpirića u vrlo praktičnom pakiranju za konzumaciju "u hodu", bilježi još jedan veliki međunarodni uspjeh - njihovi kiosci uskoro će se naći na velikim engleskim i francuskim stadionima kao što su Old Trafford i Stade de France. Rezultat je to partnerstva s britanskom tvrtkom Rapid Retail, specijaliziranom za pop up trgovine i kioske s hranom i pićima na stadionima i u sportskim dvoranama, a prema riječima Denisa Polića, osnivača franšize Surf'n' Fries, sam datum lansiranja ovisi, dakako, o odluci britanskih i francuskih vlasti o povratku publike na sportske događaje.

S tvrtkom Rapid Retail u kontaktu smo preko našeg brokera u Engleskoj oko godinu dana. Ona zastupa različite brendove, a kioske oprema i postavlja na stadione u Engleskoj i Francuskoj po sistemu ključ u ruke, kao gotov proizvod ili poslovni format. Ponekad ih nudi u franšizu, a ponekad ih radi "in house". Lansiranje Surf'n'Friesa već se trebalo dogoditi na Stade de Franceu za Tour de France, ali s obzirom na situaciju s covidom-19, to se nije moglo realizirati. Dva kompletna modela, dvije kuhinjske linije, već su isporučena prije malo više od dva mjeseca u Englesku i čeka se povratak navijača, a sve ostalo je manje-više spremno, kaže Polić.

Old Trafford i Stade de France su "pilot-objekti", nakon kojih slijedi širenje na ostale stadione. Objekti su kompletno brendirani kao Surf'n'Fries, što je uobičajen poslovni model Rapid Retaila koji na stadionima zastupa različite brendove, od Heinekena do Nikea.

Prema Polićevim riječima, njihov broker u Engleskoj poslao je Rapid Retailu brošure, nakon čega su počeli pregovori, upoznavanje s knjigama standarda i paletom proizvoda Surf'n'Friesa.

Privatni arhiv

- Nakon toga ugostili smo ih u Njemačkoj, s obzirom na to da već više od godinu dana radimo na Mercedes Benz Areni, stadionu u Stuttgartu koji ima 60.000 gledatelja po utakmici. Partneri su došli tamo, pogledali kako izgleda naš format, kako je posložena kuhinja i, naravno, porazgovarali s našim franšizerom. Vidjeli su da su outputi jako dobri, da se može izbaciti 3500 do 4000 porcija po utakmici, da smo dosta privlačni s pakiranjem i cijelim formatom koji je jako dobar za konzumaciju u hodu, u pokretu - priča osnivač Surf'n'Friesa.

Pilot -objekti

Denis Polić osnovao je Surf'n'Fries s partnerom Andrijom Čolakom. Koncept su plasirali u vlastitom fast food restoranu u Rijeci, koji su u međuvremenu zatvorili jer su se prebacili na sustav franšiza. Svi, pa i najsitniji detalji, od dizajna do kvalitete proizvoda, razrađeni su u knjizi standarda koje mora poštovati svaki franšizer koji želi otvoriti Surf'n'Fries objekt. Trenutno imaju 55 franšiznih objekata u 16 zemalja diljem svijeta, pa su tako prisutni u Čileu, Irskoj, Engleskoj, Njemačkoj, Sloveniji, Gruziji, Kuvajtu, Egiptu, Južnoafričkoj Republici, Rusiji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Vijetnamu i Indiji.

U Hrvatskoj, Surf'n'fries ima 25 objekata, a njihovi su se mobilni objekti za plaže pokazali kao sjajan poslovni model i za vlasnike brenda i za franšizere.

Prostora za rast itekako ima, moglo bi ih biti barem deset puta više. Pokazalo se da su objekti za plaže sjajna investicija koja se vrlo brzo isplaćuje, već u prvoj sezoni. Početno ulaganje može krenuti od 15-ak tisuća eura, što se ulagačima vraća već istog ljeta, a u istoj sezoni mnogi mogu početi ostvarivati i zaradu, priča Denis Polić.

Umaci, meso, riba

Pakiranje, odnosno prepoznatljiva ambalaža, nositelj je, prema njegovim riječima, cijele priče.

- Tu je mogućnost slaganja po sistemu Lego kockica - možeš imati samo pržene krumpiriće, možeš imati dva umaka, možeš imati i dodatke, meso, ribu, kao i piće, i to sve u jednoj ruci. To je odlično izbalansirano i marketinški i vizualno jako je prepoznatljivo - govori.

Surf'n'Fries odnedavno surađuje s varaždinskom tvrtkom Integra koja se bavi proizvodnjom "vending automata", s kojom već skoro tri godine radi na razvoju takvog prodajnog formata.

- Ovog ljeta bio je i postavljen na plažu u Crikvenici, kako bismo ga testirali u realnom okruženju. Plan nam je daljnji razvoj i franšiziranje takvog aparata. Ljudi jako dobro reagiraju. Napravljen je fantastično, najbrži je na svijetu, može izbaciti krumpiriće u 35 sekundi, što je jako dobro. Naravno, kao i sve što se počinje razvijati od nule, taj proces dovođenja do savršenstva traje. Ima još nekih malih boljki koje se polako uklanjaju i vjerujem da bi to uskoro moglo biti spremno za izbacivanje na tržište kao još jedan naš format. U ovom trenutku imamo jako puno upita za te aparate, ljude koji, takoreći, čekaju za njih u redu- kaže Polić.

U planu Surf'n'Friesa je usavršavanje drugih mobilnih formata, a kako ističe Polić, polako rade na ulasku na tržište SAD-a. - Tu idemo vrlo oprezno i temeljito se pripremamo jer je Amerika ipak kolijevka franšize i uvjeti su prilično drugačiji nego u Europi - kaže.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 07:54