Bikini statistika

Zašto su ukus i interesi društvene elite postali sasvim obični

Visoka društvena klasa prigrlila je svakodnevne aktivnosti i počela je držati do javnog mišljenja, a taj je trend postao mnogo izraženiji od 90-ih
Ilustracija: Točenje šampanjca
 Profimedia, Alamy
Visoka društvena klasa prigrlila je svakodnevne aktivnosti i počela je držati do javnog mišljenja, a taj je trend postao mnogo izraženiji od 90-ih

Još od sredine prošlog stoljeća ukus društvene elite mijenjao se tako da je postajao prosječan i bliži običnim ljudima. Visoka društvena klasa prigrlila je svakodnevne aktivnosti i počela je držati do javnog mišljenja, a taj je trend postao mnogo izraženiji od 90-ih. Tako pokazuje novo istraživanje Od Aristokracije do prosječnosti - promjena odlika elite, koje su proveli sociolozi Sam Friedman s britanskog LSE-a i Aaron Reeves sa Sveučilišta u Oxfordu. Analizirali su rekreaciju više od 70.000 ljudi koji su se od 1897. godine našli u “Who’s Who”, bibliji britanskog establišmenta koji čini 0,05 posto populacije.

To su ljudi na važnim pozicijama, oni koji su ostvarili profesionalna postignuća, prestižni su, bogati, utjecajni i slavni. Kriterij u istraživanju bio j...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2025 09:59