ŠIRENJE ALLEGRO GRUPE

Zaključena akvizicija prvog regionalnog online trgovca koji je postigao status jednoroga

Poljski e-trgovački div sada i formalno ulazi na hrvatsko tržište internetske trgovine

Francois Nuyts

 Wojtek Radwanski/AFP

Nakon što ga je lani Allegra grupa preuzela, sada je i službeno prvi regionalni online trgovac koji je postigao status jednoroga Mall grupa, u sklopu koje posluje i Mall.hr, postao dio te poljske grupacije. Allegra je krajem 2021. zajednički preuzela Mall grupu i logističku grupu WEDO za 881 milijun eura, što je po tadašnjem tečaju iznosilo okruglo milijardu dolara. Ukupna vrijednost transakcije očekuje se da može narasti i za dodatnih 50 milijuna eura ovisno o rezultatima za 2021. godinu.

U Hrvatskoj je ova akvizicija, koja je sad i formalno zaključena, izazvala mnogo interesa, jer su u ovom biznisu neke od najvećih kompanija u nas. Među inima, Fortenovina tvrtka A007 Plus s web trgovinom Abrakadabra, MSAN grupacija s eKupi, zatim brzorastući Bazzar.hr te Jeftinije.hr Marketplace, KupiMe, Crno jaje, Njuškalo i niz velikih stranih igrača od AliExpressa do Amazona i eBaya.

Žele biti broj 1

François Nuyts, glavni izvršni direktor Allegro grupe, kaže da zaključivanjem akvizicije Mall grupe i WEDO-a planiraju olakšati trgovcima partnerima da jednostavno internacionaliziraju svoju prodaju i u regiji dođu do 70 milijuna potencijalnih kupaca.

- Lokalni trgovci sada će imati priliku postati međunarodni, a klijenti će imati koristi od najveće moguće ponude. Grupacija nastavlja svoje širenje u Europi te zajedno s grupom Mall i tvrtkom WEDO dovršavamo potez koji će konsolidirati položaj proširene grupacije kao internetskog mjesta trgovanja koje odabiru kupci diljem regije srednje i istočne Europe i šire - kaže Nuyts.

Dodaje da im je cilj postati internetsko odredište za kupovinu broj jedan u zemljama u kojima posluju. Poljska Allegro grupa za sebe navodi da je među deset najvećih online trgovaca na svijetu po broju kupaca koji ih posjete godišnje. Samo u matičnoj Poljskoj Allegro, osnovan prije dva desetljeća, danas je najveća online trgovina i broji više od 2200 zaposlenika.

Integracijom Malla i WEDO-a, ali i drugih online trgovaca i brendova koje Allegro grupa ima u svom portfelju, među kojima su i slovenski MimoVrste, češki CZC.cz te Ceneo, eBilet i One, u poljskoj grupaciji navode da su stvorili međunarodni tim stručnjaka u e-trgovini koji broji više od 7150 ljudi.

Allegro sada posluje na najvećim tržištima srednje i istočne Europe, a kao partnere ima više od 135.000 trgovaca. Riječ je o tržištima Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske, Slovenije i Hrvatske.

Prema procjeni Allegro grupe, oni se vide kao alternativu fizičkoj maloprodaji koja na tim tržištima ukupno vrijedi 240 milijardi eura.

Nude i fintech uslugu

Usto, grupacija se razvija u sličnim smjerovima kao i njezini američki i kineski pandani, pa tako ima i fintech uslugu Allegro Pay. U tom je kontekstu posebno zanimljiva akvizicija logističara WEDO-a. On raspolaže s 300 kurirskih službi i tisuću točaka za preuzimanje robe te se može očekivati da će se s tim aktivnostima širiti u Hrvatsku, ili samostalno, na način kako to radi eKupi, ili preko partnera, kako to radi Amazon koji je suradnju dogovorio s Hrvatskom poštom.

Akvizicija Malla i WEDO-a bila je toliko velika da su na njoj kao savjetnici radili J. P. Morgan, Clifford Chance, Morgan Stanley, White & Case te Šrubař & Partners.

E-trgovina juriša prema prihodu od milijardu eura godišnje

U Hrvatskoj se u 2022. očekuje da će internetska trgovina prvi put dosegnuti volumen od milijardu eura. Jedan je to od razloga zašto su u unatrag nekoliko mjeseci igrači poput Jeftinije.hr i KupiMe pokrenuli vlastite marketplaceove, odnosno online pandane fizičkim trgovačkim centrima. Takvih trgovačkih centara u Hrvatskoj ima već desetak. Najveći je eKupi u sastavu grupacije MSAN. No, tu su i Fortenovina Abrakadabra, zatim Bazzar, koji je ove godine Financial Times postavio na popis tisuću najbržerastućih kompanija u cijeloj Europi. Tu mnogo ulažu i Crno jaje i Njuškalo.

E-trgovina toliko je postala važna domaćim kompanijama da smo lani otkrili da je u nju ušao najveći distributer i druga najveća kompanija u Hrvatskoj, Orbico grupa. Sa svojom web trgovinom parfema FABUspotom lani je osvojio treće mjesto po ocjenama korisnika na Web Retailer Award 2021. U e-trgovinu polako ulazi i INA kroz suradnju s fintechima i vlastitu INA Loyalty aplikaciju.

Poljska Allegro grupa, u pripremama za akviziciju Malla i WEDO-a, prva je tvrtka koja je objavila detaljnu statistiku o e-trgovini u Hrvatskoj. Tvrdi da je najveći domaći e-trgovac u nas, i drugi ukupno, e-Kupi s 11 posto udjela na tržištu. Ukupno prvi je, prema istraživanju Allegro grupe, AliExpress s 24 posto tržišnog udjela u Hrvatskoj. To znači da je AliExpress 2020. ovdje imao promet veći od 1,2 milijarde kuna. Amazon je na trećem mjestu s 10 posto udjela. Udruga eCommerce Hrvatska navodi da se e-trgovina unatrag pet godina utrostručila, na procijenjenih 750 milijuna eura u 2021.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 04:22