SOFTVER ZA PLAĆANJE

Zagrebački Perpetuum povezao Keks Pay s platformom Magento

Njihovo rješenje drastično je pojednostavljuje postupak plaćanja te tako značajno smanjuje postotak odustajanja od kupnje, a kupcima je plaćanje umnogome lakše
Ivo Špigel
 Boris Kovacev/Cropix

Zagrebačka IT tvrtka Perpetuum Mobile razvila je, u suradnji s Erste bankom, softversko rješenje koje omogućuje plaćanje mobilnom aplikacijom Keks Pay u web shopovima koji su zasnovani na platformi Magento.

Kako nam kaže Ivo Špigel, suosnivač i član uprave Perpetuuma, ta je platforma među najjačima i najpopularnijima za srednje i veće klijente, u svijetu je koristi više od 250 tisuća web shopova, a u Hrvatskoj njih dvjestotinjak.

Programsko rješenje koje su razvili (tzv. ekstenzija koja trgovcima omogućuje prihvaćanje, a kupcima plaćanje korištenjem Keks Paya) besplatno je za sve tvrtke koje ga žele koristiti.

Na redu je tržište

Prvi web shop u kojemu je ono već u funkciji je izdavačke kuće Fraktura koja već godinama knjige prodaje online upravo preko Magento platforme. Poanta je sada u tome, objašnjava Špigel, da njihovo rješenje povezano s mobilnom aplikacijom drastično pojednostavljuje postupak plaćanja - i tako značajno smanjuje postotak odustajanja od kupnje, a kupcima je plaćanje umnogome lakše.

Naravno, sada sve ovisi o tržištu, odnosno o tome koliko će trgovaca u Hrvatskoj prihvatiti baš Magento, odnosno koliko će banka pridobiti korisnika za svoju aplikaciju za plaćanje, a trenutno ih je više od 150 tisuća.

"Iz naše perspektive kao kompanije koja se bavi e-commerceom, vidimo da interes domaćih gospodarstvenika za e-poslovanjem snažno raste u 2020. godini, i to ne samo u B2C (business-to-consumer) već i u izuzetno važnom B2B (business-to-business) segmentu", objašnjava Špigel. Dodaje kako je za trgovca vrlo važno da za svoje e-poslovanje koristi što kvalitetniji e-commerce softver, pri čemu se u stručnim krugovima on najčešće naziva "platforma".

Magento je iz portfelja Adobea, jednog od globalnih softverskih divova. Erste inače već ima jedno programsko rješenje za plaćanje, realizirano za drugu platformu, WooCommerce. Za Perpetuum je pak ovo važan korak, naglašava Špigel, u dugoročnoj strategiji povezivanja različitih novih, inovativnih sustava plaćanja s različitim e-commerce platformama, kako kroz suradnju s "fintech startup" kompanijama tako i s etabliranim kompanijama u svijetu financija.

U planu i pripremi su već tako još neka rješenja konkretno za Keks Pay platformu. Tvrtka je jedna od najstarijih u IT sektoru u zemlji, danas s 40-ak zaposlenih, a lani je imala prihod od 30,4 milijuna kuna, koji većinom ostvaruje od usluga licencnog softvera, kao partner Microsofta i drugih.

Rezultat

Perpetuum je prije razvio i integraciju "nezavisne" aplikacije za mobilno plaćanje Settle i Magento platforme. Rezultati toga se još čekaju.

"Settle zasad još nije zaživio na tržištu, ali nadamo se da će se razviti, jer kompanija planira raspoloživost Settle aplikacije na svim tržištima EU", kaže nam Špigel. Settle je prije nekoliko godina pokrenuo startup Auka, čije je sjedište u Oslu, a u ožujku je dobila novu, tvrde, znatno poboljšanu verziju za Android i iOS. Osim Keks Paya i Settlea, na domaćem tržištu se afirmira i Aircash aplikacija za mobilno plaćanje.


Web kupnja u šest mjeseci 2020. u Hrvatskoj rasla gotovo 14 posto

Jedan od izazova s kojima se susreću online kupci u čitavom svijetu je plaćanje, a postotak kupaca koji odustaju od plaćanja nakon što su već odabrali proizvode (tzv. cart abandonment rate), vrlo je visok i ovisno o tržištu i industriji kreće se, prema nekim izvorima, od 65 posto pa do više od 80 posto.

"Značajan uzrok odustajanja je i kompliciranost unošenja podataka o kreditnim karticama, osobito nakon uvođenja strogih mjera sigurnosti i zaštite poznatih kao '2FA' (Two Factor Authentication) i '3DS' (3D Secure). Svim online kupcima dobro je poznata situacija kada žele platiti, a web trgovina nas 'prebaci' na web stranice banke koja pita za dodatnu šifru, PIN ili šalje SMS poruku za provjeru. Sve su to razlozi zbog kojih nastaju novi, različiti oblici plaćanja koji pojednostavljuju poslovanje trgovcima, kupovinu kupcima, ali zadržavaju najvišu razinu sigurnosti. Neke od takvih inovacija uvode startupovi dok druge razvijaju same banke", objašnjava Ivo Špigel.

Izvještaj "Europe 2020 - Ecommerce Region Report" inače pokazuje da 67 posto građana EU ima iskustvo povremene ili redovite online kupnje, a procjenjuje se da će u ovoj godini ukupni online promet iznositi 717 milijardi eura. Za Hrvatsku Špigel izdvaja sljedeće podatke: 57 posto građana kupuje online, a lani su ostvarili 400 milijuna eura prometa. Prema podacima DZS-a, u prvih šest mjeseci 2020. ostvaren je rast online trgovine od 13,9 posto, što je dijelom "zasluga" pandemije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. kolovoz 2022 14:37