
U svijetu brze mode, gdje se trendovi mijenjaju iz dana u dan, novi igrač iz Kine odlučio je zakoračiti na teren najvećih. Kineski trgovac Urban Revivo ima ambiciozan plan natjecati se s brendovima poput Zare i H&M-a i dokazati da kineski brendovi više nisu samo imitatori, nego i trendseteri.
Financial Times piše kako je ovaj potez dio šireg vala kineskih tvrtki koje žele „izaći vani”. Od Pop Marta, proizvođača popularnih Labubua, do automobilskog giganta BYD-a, sve više kineskih kompanija traži prostor izvan domovine prvenstveno zbog vrlo zasićenog domaćeg tržišta.
- Naša je strategija koristiti London i New York kao uporišne točke globalizacije i iskorištavanja inozemnih tržišta. Kada smo počeli u Kini, naš brend nije imao nikakvu prepoznatljivost. Isto tako i u Londonu i New Yorku krećemo od nule - objasnio je Li Mingguang, osnivač i predsjednik Fashion Momentum Groupa, matične kompanije Urban Reviva.
Tvrtka je nedavno otvorila trgovinu od 2800 kvadrata u londonskom Westfieldu, a u planu su i nove lokacije u Covent Gardenu te u njujorškom Soho. Urban Revivo je već pokušao osvojiti britansko tržište kada je 2018. otvorila outlet u Londonu, ali ga je ubrzo zatvorila zbog pandemije. Ovoga puta, plan je dugoročniji i ozbiljniji. Trenutačno ima oko 400 trgovina u Kini i 23 u inozemstvu.
Trgovina otvorena u šangajskoj Nanjing Road, poznatoj po luksuznim izlozima, jako podsjeća na Zaru, a vlasnici kompanije ne kriju da je to baš zbog toga što su “učili iz njihova primjena, baš kao što su Huawei i Xiaomi učili od Applea.”
Urban Revivo želi ići korak dalje. Njihovi proizvodi, kaže Li Mingguang, nisu samo kopije, već su „lokalizirani“, odnosno prilagođeni različitim kulturama, modnim ukusima i tipovima tijela u pojedinim gradovima.
- Kinesko tržište je nevjerojatno zahtjevno: naučilo nas je brzini, prilagodbi i važnosti kvalitete. Nekad je pojam ‘brza moda‘ u Kini značio lošu kvalitetu. Mi smo to odlučili promijeniti - govori Mingguang.
Cjenovno, brend se pozicionira iznad najjeftinijih internetskih opcija, ali i dalje unutar dosega mlađih potrošača. Bijele majice prodaju se po 99 juana (12 eura), a hlače po 199 juana (24 eura), kupci komentiraju kako je njihova odjeća “urednija, kvalitetnija i dugotrajnija.“
Iako je Urban Revivo manjih razmjera od konkurenta, već ostvaruje značajne rezultate. U 2022. godini prijavila je prihod od 6 milijardi juana (oko 722 milijuna eura), a cilj je do 2030. dostići 5 milijardi juana prihoda izvan Kine. Doduše, taj je iznos tek mali dio Zarinih 28 milijardi eura globalne prodaje, ali dobro pokazuje kako tvrtka ne cilja samo na kratkoročne dobitke.
Urban Revivo širi i domaću mrežu. Nedavno su otvorene trgovine u Nanjingu (2023.) i Pekingu (2024.), a planira se i daljnje jačanje prisutnosti u ključnim kineskim trgovačkim zonama. Svi su njihovi dobavljači zasad iz Kine, no predsjednik Fashion Momentum Groupa otkriva da tvrtka razmatra i proizvodnju u Turskoj, Maroku i Vijetnamu, što bi moglo dodatno ojačati međunarodnu prisutnost i smanjiti troškove izvoza.
- Moramo se što prije proširiti na međunarodno tržište. Otvaranje trgovina u Europi prisilit će nas da internacionaliziramo svoje proizvode i pripremimo se za potrošačke promjene koje će doći za 20 ili 30 godina. Ne idemo u inozemstvo zbog trenutačnih ekonomskih uvjeta, naše strategije su 30 do 50-godišnje putovanje - ističe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....