Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke

Vjerujem da će Podravka Agri postati snažan pokretač održivosti i konkurentnosti hrvatske poljoprivrede

Strateški iskorak koji je obilježio 2024. godinu svakako je preuzimanje poljoprivrednih kompanija - Belja, Vupika i PIK-a Vinkovci

Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke

 IGOR KRALJ/PIXSELL

Kada danas, s odmakom i ponosom, pogledam na prošlu godinu, mogu reći da to nije bila samo godina dobrih poslovnih rezultata, nego i godina povijesnih iskoraka koji će oblikovati budućnost Grupe Podravka. U proteklom razdoblju ostvarili smo snažan rast u oba ključna segmenta poslovanja, Prehrani i Farmaceutici, što nas dodatno motivira i potvrđuje da smo na pravom putu. U 2024. godini Grupa Podravka ostvarila je neto dobit od 73,9 milijuna eura, što je rast od 11,3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prihodi od prodaje dosegnuli su 766,5 milijuna eura, što je povećanje od 7,4 posto. Ovi rezultati rezultat su predanog rada svih naših zaposlenika, ali i jasne strategije usmjerene na rast i jačanje tržišnih pozicija. Posebno sam ponosna na rast segmenta Prehrane gdje su prihodi porasli gotovo sedam posto, a gotovo 70 posto prihoda ostvarujemo na međunarodnim tržištima. Izvoz je porastao za 7,4 posto, s izvanrednim rezultatima na tržištima zapadne Europe, SAD-a i Australije. Istodobno su prihodi na domaćem tržištu porasli za 5,6 posto, što pokazuje da smo i na domaćem terenu ojačali svoju poziciju. U farmaceutskom segmentu, Belupo je ostvario rast prihoda od 9,2 posto, s povećanjem prodaje na inozemnim tržištima za osam posto i na domaćem za 11 posto.

Ovi rezultati nisu samo brojke. Oni su potvrda da naši proizvodi i brendovi imaju snažnu prepoznatljivost i povjerenje potrošača diljem svijeta. Rast prodaje na inozemnim tržištima ključan je za naš ukupni razvoj jer nam daje dodatnu stabilnost i perspektivu za daljnji rast izvoza. U Podravki kontinuirano radimo na tome da naši proizvodi budu dostupniji i prepoznatljiviji na globalnoj razini, a istodobno ulažemo u poboljšanje uvjeta rada i materijalnih prava naših zaposlenika jer vjerujemo da su upravo ljudi temelj našeg uspjeha.

Strateški iskorak koji je obilježio 2024. godinu svakako je preuzimanje poljoprivrednih kompanija - Belja, Vupika i PIK-a Vinkovci. Time smo osnovali Podravku Agri, novi stup poslovanja uz Prehranu i Farmaceutiku, čime smo znatno proširili svoje poslovanje i preuzeli odgovornost za značajan dio hrvatske poljoprivredne proizvodnje. Ova akvizicija otvara nam nove mogućnosti rasta i razvoja, a naši planovi uključuju modernizaciju tehnologije, ulaganja u infrastrukturu i razvoj ljudi. Vjerujem da će Podravka Agri postati snažan pokretač održivosti i konkurentnosti hrvatske poljoprivrede.

U prošloj godini priveli smo kraju najveći investicijski ciklus u povijesti Podravke: gotovo 250 milijuna eura uloženo je u 11 novih proizvodnih i 15 pakirnih linija, novu Tvornicu tjestenine, pogon za preradu rajčice, sunčanu elektranu, moderni logističko-distributivni centar te digitalizaciju svih tvornica i administrativnih procesa. Danas imamo postrojenja koja su tehnološki ravnopravna najboljima u Europskoj uniji, a ta ulaganja nisu samo jamstvo kvalitete i konkurentnosti, nego su nam postavila temelje za daljnji rast.

No, investicije time nisu stale. U Grupi Podravka u travnju smo prešli na novi SAP S/4HANA sustav, vrijedan više od četiri milijuna eura, koji je implementiran u 23 naša društva. To je najkompleksniji projekt unutar digitalne transformacije Grupe na kojoj nastavljamo raditi. Također, ove smo godine u Podravki otvorili novi transportni centar vrijedan tri milijuna eura te počeli s novim ulaganjima u sunčane elektrane, dok nove značajne investicijske cikluse pokrećemo u Poljoprivredi i Farmaceutici.

Podravka Agri je već počela s realizacijom prvih investicija u iznosu od 33 milijuna eura za nabavu najsuvremenije poljoprivredne mehanizacije. Do 2030. u kompanijama unutar Podravke Agri planiramo uložiti 200 milijuna eura u suvremenu mehanizaciju, digitalizaciju, nove farme i širenje sustava navodnjavanja. U Belupu će ulaganja do 2030. iznositi 36 milijuna eura, a obuhvatit će povećanje proizvodnih i logističkih kapaciteta te Centar izvrsnosti za dermatologiju jer je upravo dermatologija područje u kojem se Belupo želi snažno pozicionirati.

Podravka želi postići samodostatnost u ključnim sirovinama poput rajčice, paprike i graška i kontinuirano raditi na tome da osiguramo što više sirovine s domaćih polja. Vlastitih i naših kooperanata, a sada i onih koje obrađuje Podravka Agri. U preradi rajčice smo već prošle godine uspjeli ostvariti da sva sirovina bude iz domaće proizvodnje, a ove godine ljestvicu dižemo još više. Planiramo proizvesti čak 40 tisuća tona rajčice s domaćih polja, čime ćemo maksimalno iskoristiti kapacitete lani otvorenog pogona za preradu u Varaždinu.

Naša poslovna strategija temelji se na održivom rastu koji vodi računa o okolišu i zajednici. Održivost je integrirana u sve segmente našeg poslovanja: potičemo zdrave prehrambene navike, razvijamo proizvode smanjenog udjela soli i šećera, koristimo reciklabilnu ambalažu, ulažemo u obnovljive izvore energije i smanjujemo upotrebu mineralnih gnojiva. S posebnim ponosom ističem ulaganja u sunčane elektrane i bioplin, čime doprinosimo zelenoj tranziciji hrvatske industrije.

Naša odgovornost prema zajednici ogleda se i u radu ponovo aktivirane Zaklade Zlata Bartl, podršci inovacijama, razvoju poduzetništva, humanitarnim projektima, udrugama i sportskim klubovima. Posebno ulažemo u obrazovanje i razvoj STEM kompetencija, svjesni da buduća konkurentnost Hrvatske počinje u učionicama danas.

Iza svih ovih postignuća stoji 8800 zaposlenika Grupe Podravke u 23 zemlje svijeta. Nova organizacija rada, digitalizirani procesi, kontinuirane edukacije i ulaganja u vještine omogućili su im da djeluju brže, učinkovitije i s većim osjećajem odgovornosti. Unaprijedili smo sustav plaća i povećali materijalna prava, posebno u novim kompanijama Podravke Agri gdje su najniže plaće porasle i do 16 posto. Zadovoljni smo što je naša izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima ponovno i ove godine potvrđena dobivanjem certifikata Poslodavac Partner, a ulaganja u ljude i njihovo zadovoljstvo radom u Grupi Podravka ostaju naši trajni prioriteti.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Podravkom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. lipanj 2025 01:20