Kraj je godine platforma za razmjenu rabljene robe Vinted pikirala za dva paralelna procesa koji bi mogli biti prekretnica za ovu brzorastuću kompaniju sa sjedištem u Litvi. Prva stvar je da su pokrenuli pregovore o prodaji udjela, koja bi im mogla povećati vrijednost na oko osam milijardi eura i napraviti dobre osnove za inicijalnu javnu ponudu u bliskoj budućnosti. Također, ovog ponedjeljka započeli su s testiranjem platforme u New Yorku, što bi im moglo donijeti status jednog od rijetkih globalnih tehnoloških igrača iz Europe.
Vinted je osnovan 2008. kao platforma za lokalnu razmjenu odjeće, a u procesu prikupljanja kapitala 2019. godine postao je prva litavska kompanija jednorog, prvi tehnološki startup u zemlji vrijedan više od milijardu dolara. Među ranijim ulagačima su Accel, Insight Partners, EQT, Lightspeed i Sprints. Danas posluju na 25 tržišta, a u ovoj godini su dosegnuli novu prekretnicu, s porastom ukupne vrijednosti robe prodane preko platforme za 25 posto, na 10 milijardi eura. U četvrtom tromjesečju ostvarili su prihod od 813,4 milijuna eura, uz rast u sva tri segmenta poslovanja: trgovini, dostavi i sustavu sigurnih transakcija Vinted Pay.
Velika prilika
Glavni izvršni direktor Thomas Plantenga u razgovoru za Bloomberg pojašnjava da je ovo rezultat višegodišnjeg plana poslovanja, otkrivši da bi prihodi ove godine trebali porasti oko 40 posto, na više od jedne milijarde eura, u odnosu na 813 milijuna u 2024. godini. Neto dobit gotovo se učetverostručila prošle godine, na 76,7 milijuna eura.
Kompanija se, kako je poznato, širi izvan segmenta odjeće, u kategorije poput elektronike, knjiga, igračaka i videoigara, nastojeći zauzeti veći udio u brzo rastućem tržištu rabljenih proizvoda. Plantenga je već više puta pojasnio da je njihova vizija da rabljeni proizvodi postanu prvi izbor globalno i za bilo koju vrstu proizvoda koju možemo zamisliti, tako da će se dugoročno nastojati ići i u druge kategorije.
Američko tržište vrlo ambiciozno će testirati u New Yorku, koji spajaju s Londonom.
"U proteklih devet godina izgradili smo snažne temelje tu u Europi i dosegnuli smo razinu na kojoj možemo otvoriti novo veliko tržište. Američko tržište je ogromno, ali ujedno i vrlo nerazvijeno. Postojeći igrači se muče u prodoru na tržište i njihova je penetracija vrlo niska.
Za nas to predstavlja veliku priliku, no svako tržište je drukčije i ima svoje zakone. Tako u ponedjeljak počinjemo spajati London s New Yorkom, omogućit ćemo Njujorčanima pristup europskoj modi putem kupnje rabljene odjeće, testirat ćemo kako to ide. Pomno smo analizirali moguće troškove u tom procesu i planiramo vidjeti isplati li se u sljedećoj godini uložiti u ozbiljan razvoj tog tržišta", kazao je Plantenga.
Korak prema IPO-u
U New Yorku već postoji relativno jak igrač rabljene robe The Real Rail, no oni su fokusirani na luksuzne proizvode, dok je Vintedova strategija da budu dostupni svima zahvaljujući povoljnijim cijenama i širokom asortimanu robe, bila to odjeća i obuća ili tehnika.
Ako im uspije ovaj korak, širenje u Ameriku za Vinted bi moglo biti velika prekretnica ne samo po pitanju rasta prodaje nego i odnosa s investitorima koji će se sigurno zainteresirati ako se Vinted u Americi primi. To bi otvorilo i mogućnosti za eventualni IPO preko Atlantika. Plantenga se nada da bi Vinted mogao postati jedna od rijetkih europskih tehnoloških kompanija s globalnom prisutnošću.
U međuvremenu su počeli prikupljati ponude za prodaju dionica koje bi im mogle povećati vrijednost na osam milijardi eura, u transakciji koja bi pomogla širenju platforme i dijelu ranih ulagača omogućila da unovče svoj udio. Neslužbeno se doznaje da se vode razgovori o prodaji postojećih dionica u transakciji čija bi vrijednost mogla iznositi nekoliko stotina milijuna eura, no razgovori su još uvijek u ranoj fazi te vrijednost niti veličina transakcije još nisu definirani. Vinted je posljednji put nove investitore uveo prije otprilike godinu dana, postigavši vrijednost od pet milijardi eura, u transakciji koju je predvodila američka investicijska grupa TPG.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....