SERVIS ADSCANNER

Velika inovacija hrvatskog startupa: ‘Naš Apollo precizno predviđa kada će netko gledati na TV-u određeni program‘

Tek su lansirali svoj sustav umjetne inteligencije, a u Njemačkoj ga već koriste Vodafone i Ford

Ilustracija

 Sebastian Kahnert/Dpa Picture-alliance Via Afp

AdScanner, jedan od 30 najvećih hrvatskih startupa, čije usluge analitike TV oglašavanja koriste TikTok, L‘Oreal i Coca-Cola, lansirao je Apollo. Riječ je o servisu umjetne inteligencije (AI) preko kojeg se oglasne kampanje na televiziji mogu planirati na isti način kao i one preko Googlea i Facebooka.

Prema podacima Statiste, globalno tržište televizijskog oglašavanja lani je premašilo vrijednost od 300 milijardi dolara. Kad se iz toga isključe Netflix, YouTube, TikTok i slični igrači, ostaje više od sto milijardi dolara vrijednosti oglasa koji se prikazuju na klasičnim televizijama. To je tržište koje AdScanner želi digitalizirati s Apollom i za to je dosad prikupio 10 milijuna dolara investicija.

Kristian Ćurković, suosnivač i managing partner AdScannera, kaže da se trenutačno TV kampanje na velikim tržištima u Europi planiraju u ekselicama i bez povratnih podataka.

Žilavi medij

- Naš je plan to digitalizirati s Apollom, jer sustav umjetne inteligencije koji smo razvili može s točnošću od 99 posto predvidjeti kad će se određeni gledatelj naći pred ekranom i gledati određeni TV program - kaže Ćurković.

Pojašnjava da je medij kojem nakon printa i radija slijedi transformacija upravo klasična, linearna televizija. Ćurković navodi da je riječ o vrlo žilavom mediju i tržištu.

- Statistika pokazuje da je cijelo tržište oglašavanja u medijima raslo, a dok su neki medijskih kanali padali, televizija je nastavila svoj rast - naglašava.

Dodaje da se stoga u posljednje vrijeme čak i Netflix počeo okretati u tom smjeru putem dizajna vlastite platforme. Primjerice, dodaje top-liste i ograničava dostupnost sadržaja, čime potiče korisnike da gledaju u isto vrijeme iste serije i filmove.

- Transformacija koja slijedi televizijama za početak je u povećanju transparentnosti njihova poslovanja - kaže Ćurković. S Apollom, pojašnjava, plan im je prvo ići na velika tržišta i ponuditi ga velikim agencijama i organizacijama. Prve uspjehe već su postigli.

- Apollo u ovom trenutku u Njemačkoj koriste Vodafone, Ford i Bayer, a više od deset velikih klijenata ima testne kampanje - kaže Ćurković.

Farma servera

Dodaje da, unatoč dobrom prijemu na tržištu, u ovoj godini ne očekuje da će novi proizvod imati dominantan utjecaj na prihod AdScannera. Plan za 2023. je da će startup, koji broji više od 90 zaposlenih, dosegnuti prihod od 12 milijuna eura. Novi hrvatski proizvod utemeljen na umjetnoj inteligenciji u Zagrebu je godinu dana razvijao tim od 15 stručnjaka.

U njemu su bili podatkovni znanstvenici, doktori matematike i programeri seniori. AdScanner je u Hrvatskoj napravio farmu servera, a posjeduje i veliku bazu podataka o gledanosti televizijskog programa, kako u Hrvatskoj tako i u Njemačkoj i drugim državama.

Uz stručnjake, upravo su ti podaci bili ključni za izradu Apolla i njegovu preciznost. Razvoj novog AI-a išao je atipično. AdScanner je angažirao čak tri tima koja su paralelno razvijala isti proizvod natječući se koji će to izvesti najbolje.

- Uz primarni, interni tim, stvorili smo još jedan tim interno, kojem je cilj bio preteći ovaj prvi, a angažirali smo i jedan vanjski koji je trebao potući rezultate prva dva tima. Znanje koje smo akumulirali u tom procesu je nevjerojatno, a i Apollo je zbog toga u konačnici još bolji - zaključuje on.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 10:57