Tehnički problemi?

'Već dva tjedna nismo dobili novac od kartičnog plaćanja, nitko ne zna što se događa'

Iz Ubera kažu da je riječ o tehničkim problemima
Ilustracija
 Zeljko Puhovski / CROPIX

Kada se pojavio na tržištu, pomeo je konkurenciju. Ljudi su mahnito skidali aplikaciju i iskušavali vožnje, a regularni su taksisti hrlili kod njih raditi. Riječ je o Uberu, tehnološkoj platformi koja putem svojih vozača nudi usluge prijevoza.

Iako se dosada Uber u medijima spominjao zbog, kako lokalni taksisti navode, "nelegalnosti" vožnje ili pak napadima na njihove vozače od tih istih lokalnih taksista, ovoga puta vozači Ubera imaju problem s tvrtkom za koju rade.

Kako doznajemo od našeg sugovornika iz Zadra, koji je zbog straha od gubitka posla želio ostati anoniman, Uber svojim vozačima zadnja dva tjedna nije isplatio novac od kartičnog plaćanja, piše Slobodna Dalmacija.

Uber naime putem svoje aplikacije nudi mogućnost gotovinskog i kartičnog plaćanja. Kada korisnik aplikacije svoju vožnju plati putem kartice, novac ide dirketno Uberu koji ga jednom tjedno isplaćuje vozaču. No, novca već dva tjedna nema, a kako stvari stoje, odnosno kako je naš sugovornik saznao, neće ih biti ni iduća dva tjedna.

- Radim za partner tvrtku i u početku sam mislio kako mi partner tvrtka ne želi isplatiti novac. No kada sam ih kontaktirao saznao sam da nije problem u njima već u Uberu. Razgovarajući sa svojim kolegama u Zadru shvatio sam da ni njima nisu isplaćeni novci koje su zarađeni putem kartica.

Onda sam nazvao prijatelja u Zagrebu i u Splitu koji također voze za Uber i ni njima novci nisu sjeli. Nitko ne zna što se događa. Ovo se nikada do sada nije dogodilo, a zbog nedavnih medijskih natpisa o lošem stanju tvrtke, nismo niti sigurni da će Uber u budućnosti opstati u Hrvatskoj, govori naš sugovornik i dodaje kako odgovore koje posredničke tvrtke primaju od Ubera, a tiču se isplate kartičnog dijela poslovanja, dobivaju "u rukavicama".

- Svjestan sam da dva tjedna nije puno vremena, ali ako je sve do nedavno taj dio sjedao na račun na vrijeme, svakog tjedna, zbog čega sada čekamo naš zarađeni novac već dva tjedna, pita se naš taksista i dodaje kako je Uber svim korisnicima tjedan prije nego što je prestao isplaćivati zarađeni novac preko kartice, poslao poruku kako se u Hrvatskoj preferira kartično plaćanje.

- Prvo su poslali obavijest da se preferira kartično plaćanje, a onda nam taj isti novac zarađen na kartičnom poslovanju ne isplaćuju, ljutim tonom govori naš vozač koji nema ništa protiv kartičnog plaćanja. Dapače, draže mu je da "keš" ne nosi sa sobom, ali se buni na to što svoj zarađeni novac ne dobiva.

- Vozači su isto ljudi, imaju ženu, djecu, troškove, kao i svi ostali, a uz to, dosta njih u Zadru, ali i u Hrvatskoj ima iznajmljeno vozilo zbog kriterija koje je Uber uveo. Ja osobno iznajmljujem vozilo za 4500 kuna mjesečno, a meni Uber trenutno duguje 6000 kuna.

Sva sreća da sam ostavio nešto novaca sa strane pa još uvijek mogu voziti, ali ako ne krenu s isplaćivanjem, uskoro bi ljudi mogli upasti u dugove, zabrinut je naš sugovornik. Naime, vozači Ubera jednostavno ne smiju odbiti vožnju koja će biti plaćena karticom, jer ako to naprave par puta zaredom, ističe naš taksista, Uber će ih jednostavno "isključiti" i više neće moći voziti.

- Iako je sada situacija takva, vozači se tješe da je Uber velika firma i da neće propasti, a ako i propadne, nadaju se da će je netko drugi kupiti. Što se točno događa ne znam, znam samo da hoću svoj zarađeni novac, zaključuje naš sugovornik.

Kako bi doznali što se uistinu događa, kontaktirali smo Uber Hrvatska te im uputili nekoliko pitanja. Zanimalo nas je koliko novaca Uber duguje hrvatskim vozačima, s obzirom da ih u Hrvatskoj ima oko 4000 te zbog čega posljednja dva tjedna nisu isplatili dio kartične zarade.

Htjeli smo doznati zbog čega su prije tri tjedna svim korisnicima usluge vožnji poslali obavijest da korisnici u Hrvatskoj preferiraju kartično plaćanje te znaju li kada će “uberovcima” biti isplaćen dio novca koji im duguju.

Upitali smo ih i za stabilnost tvrtke, s obzirom da su im dionice u osjetnom padu od kraja srpnja, ali i koji je omjer plaćanja njihovi usluga između gotovine i kartice. Odgovor je stao u dvije rečenice.

- Žao nam je zbog situacije do koje je došlo zbog tehničkih problema. Možemo potvrditi da su oni sada riješeni i da već neki partneri vide sredstva na svojim računima, pisalo je u odgovoru nakon nekoliko sati čekanja.

Do zaključenja teksta neki su partneri dobili obavijest iz Ubera da će im zaostali novac uskoro biti uplaćen, ali kada će novac stići do vozača, nitko ne zna.

Dotad dragi korisnici Ubera, ako želite da vaš vozač redovito prima plaću, plaćajte uslugu kešom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 17:30