INSIDERCX

Varaždinski startup primio investiciju vrijednu 100.000 eura od slovenskog VC-a daFUND-a

Imali smo nekoliko ponuda za ulaganje, a u fokus ulagača stavio nas je Infobip Startup Tribe, kaže Nikola Komes, osnivač InsiderCX-a

Nikola Komes, osnivač startupa InsiderCX

 Insidercx

VC fond daFUND, u kojem su najveći ulagači članovi Mreže poslovnih anđela Slovenije, napravio je prvu investiciju u Hrvatskoj. Uložio je 100.000 eura u startup InsiderCX iz Varaždina.

Manje od dvije godine star domaći igrač dosad se uspješno provlačio ispod radara, iako na popisu klijenata ima jedan od pet najvećih lanaca benzinskih postaja u regiji, kao i jedan od vodećih regionalnih lanaca trgovina namještajem.

Nikola Komes, osnivač startupa InsiderCX kaže da su bili ispod radara mahom zato što rade za tvrtke koje njihove usluge koriste da bi nadmašile konkurenciju pa ne žele da se o tome išta zna.

- Već imamo prihod od nekoliko korporativnih klijenata i velikih kompanija u srednjoj i istočnoj Europi te se s investicijom želimo u idućih godinu i pol dana proširiti po EU i regiji - kaže Komes.

InsiderCX je razvio cloud uslugu za prikupljanje feedbacka, odnosno povratnih informacija od kupaca i klijenata. Koristi sve kanale, od e-maila, SMS-a, chata, Vibera, WhatsAppa nadalje te klijentima u realnom vremenu daje uvid u to što kupci i klijenti misle o njihovim proizvodima.

- Kod web trgovina, primjerice, njihovim kupcima tjedan nakon kupovine šaljemo SMS s pozivom da ispune kratku anketu, čije rezultate klijent analizira te ih koristi za donošenje odluka - kaže Komes.

Pojašnjava da su takvi sustavi, koji omogućuju središnje upravljanje s povratnim informacijama od kupaca i klijenata, na zapadu već prisutni, ali i iznimno skupi i nisu pogodni za agilni razvoj. Dostupni su isključivo kompanijama s iznimno velikim budžetom za istraživanje tržišta.

- InsiderCX želi omogućiti pristup i upravljanje takvim informacijama svim tvrtkama, neovisno o tipu i veličini - kaže Komes.

Nikola Komes ima bogato iskustvo u istraživanju tržišta. Bio je menadžer za istraživanje tržišta u Studiju Moderni u Ljubljani, a potom i konzultant za istraživanje tržišta za Europu u Bwinu u Austriji. U pandemijskoj 2020. okupio je dugogodišnje kolege i poznanike iz prodaje i web developmenta počeo razvijati InsiderCX.

- Filip Vučković, koji je bio prvi zaposlenik na puno radno vrijeme, prije toga je radio u MORH-u na projektu ukidanja viza za SAD. Trenutačno nas je petero, s tim da je do kraja godine planirano daljnje proširenje tima - kaže Komes.

U Infobipu ističu da je InsiderCX član njihovog Startup Tribea, kojeg vodi Nikola Pavešić. Varaždinci u realizaciji usluge koristi Infobipovu komunikacijsku platformu, a proizvodni tim hrvatskog jednoroga pomaže im u širenju poslovanja izvan Europe.

image

Darko Butina, partner u VC fondu daFUND i poslovni anđeo koji je u rastu podupro i hrvatski scaleup Cognism

Dafund

U Sloveniji je hrvatski startup zaintrigirao osnivača daFUND-a Darka Butinu, utjecajnog slovenskog poslovnog anđela koji je u rastu podupro hrvatski scaleup Cognism, trenutno vredniji od pola milijarde dolara. Butina kaže da je ulaganje u InsiderCX njihova prva investicija u Hrvatskoj i druga ukupno. Fond, pojašnjava, nije fokusiran na određenu državu već planira ulagati po cijeloj Europi i već skenira potencijalne prilike u Velikoj Britaniji, Sloveniji, Švicarskoj, Njemačkoj, Austriji, Španjolskoj, Srbiji i drugim državama.

- InsiderCX nam je prva investicija u neki hrvatski startup, ali nadamo se da ćemo pronaći još zanimljivih, inovativnih B2B tvrtki u Hrvatskoj. U InsiderCX, koji pomaže drugim tvrtkama dobiti feedback korisnika, uložili smo jer sami imaju iznimno pozitivan feedback klijenata - kaže Butina.

Dodaje da InsiderCX ima veliki potencijal razvoja ne samo u Hrvatskoj već globalno, jer korisničko iskustvo postaje ključan element razlikovanja proizvoda i usluga kompanija na tržištu. Ali potencijal vidi i u tome što je InsiderCX uspio veliku kompleksnost prikupljanja korisničkih povratnih informacija pomoću digitalnih tehnologija uspio pojednostavniti kompanijama, kako bi s takvim obiljem mogućnosti mogli jednostavnije upravljati.

- Uvjeren sam da biznisi danas moraju prihvatiti taj, kako se naziva "compleximplicity" - kaže Butina.

Nikola Komes navodi da su imali nekoliko ponuda za investiciju, ali su se odlučili za daFUND jer nudi specifičan "pametni novac". Tumači da je dobiti svu operativnu podršku i "sparing" partnera za daljnji razvoj jednako bitno kao i dobiti financijska sredstva.

- Za daFUND smo se odlučili zbog njihove spremnosti da u nas ne investiraju samo novac, već i svoje vrijeme, iskustvo i network. Fond daFUND u pozadini ima partnere i mentore koji su nekoliko europskih startupova pogurali i transformirali u respektabilna poduzeća, a najbolji primjer je Cognism, koji je nedavno zaključio rundu financiranja od 87,5 milijuna dolara. Kroz proces traženja investicije smo naučili da je najvažniji fit odnosno usklađenost između "mindseta" investitora i startupa - zaključuje Komes.

Negativno mišljenje može postati pozitivno

Postoje različiti pristupi pretvaranja negativnog mišljenja i iskustva korisnika i kupaca, takozvani detractori, u pozitivno mišljenje, takozvani promoteri, pojašnjava Nikola Komes srž usluge koju nudi InsiderCX. Navodi da jedan od njihovih klijenata korištenjem InsiderCX sustava anketira 30 posto svih dnevno aktivnih korisnika.

- U tom procesu se identificiraju korisnici koji su nezadovoljni, a posebice su bitni klijentu, poput lojalnih korisnika ili korisnika s visokim volumenom kupovina - kaže Komes.

Navodi da zatim pomoću njihovog softvera automatski takav klijent otvara ticket za korisničku podršku, koja kontaktira korisnika, provjeri što je bio razlog za negativnu ocjenu i pokušava otkloniti problem.

- Prije uvođenja sistematskog anketiranja takvi korisnici bi jednostavno prestali koristiti usluge ili kupovati kod klijenta, a ovako klijent ima priliku popraviti ono što je bilo loše u korisničkom iskustvu, zadržati korisnika te i samom korisniku kroz taj proces pokazati da je njihovo mišljenje zaista bitno - kaže Komes.

Testirali su i Infobipovu konkurenciju

Osnivač InsiderCX-a kaže da su prije ulaska u Infobip Startup Tribe i prelaska na komunikacijsku platformu hrvatskog jednoroga testirali i njegovu konkurenciju.

- Mi smo prije toga koristili tri različite platforme za slanje poruka, dok smo nakon ulaska u Infobipov Tribe i prebacivanja na njihovu tehnologiju to sve ujedinili u jednoj platformi - kaže Komes.

Pojašnjava da im je Infobip otvorio i mogućnost sudjelovanja na svojim konferencijama Shiftu te tako otvorio vrata kod investitora i potencijalnih partnera. Usto, izravno surađujemo na daljnjem širenju našeg poslovanja.

- Tim koji brine za startupove u Infobipovom Tribeu je zaista motiviran i posvećen misiji da pomognu startupovima u njihovom ekosistemu na razne načine, od savjetovanja pri traženju investicije pa do tehničke, pravne i marketinške podrške - kaže Komes.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 23:18