Odlazak velikana

Umro je Lee Iacocca, legenda američke autoindustrije koji je spasio Chrysler od propasti

Karizmatični Iacocca umro je u utorak u svom domu u Bel Airu od komplikacija uzrokovanih Parkinsonovom bolesti
Lee Iacocca
 John Hillery / REUTERS

Legenda američke autoindustrije Lee Iacocca, koji je svijetu “darovao” Ford Mustang, a Chrysler spasio od bankrota, umro je u 95. godini života. Kako piše Reuters, karizmatični Iacocca umro je u utorak u svom domu u Bel Airu od komplikacija uzrokovanih Parkinsonovom bolesti.

- Vijest o smrti Leea Iacocce jako je ražalostila cijelu kompaniju. Odigrao je povijenu ulogu vodeći Chrysler kroz krizu i učinivši ga istinskom silom u automobilskoj industriji – priopćili su iz Fiat Chrysler Automobilesa.

Lido Anthony “Lee” Iacocca zapravo je završio inženjerstvo, no čim se zaposlio u Fordu, shvatio je da mu više leži marketing i u tome nije pogriješio. Iacocca je bio znan kao izvrstan prodavač, a svoj je tim uvijek ohrabrivao da budu što smjeliji, zbog čega ga se smatra zaslužnim za proizvodnju sportskih automobila koji su postali trendom tijekom 1960-ih, za modele koji su trošili malo goriva tijekom 1970-ih kada je cijena benzina obarala rekorde, kao i za prvi obiteljski monovolumen u 1980-ima.

- Ne poznajem ni jednu osobu u autoindustriji koji shvaća želje američkih potrošača poput njega. On je najbolji komunikator u povijesti ovog sektora – za njega je kazao sada već pokojni Douglas Fraser, predsjednik sindikata United Auto Workers.

Unatoč tomu, a i činjenici da je tijekom njegova mandata Ford zaradio tada rekordne profite od 1,8 milijardi dolara dvije godine zaredom, 1978. Henry Ford II dao mu je otkaz pod izlikom da “jednostavno ti se nekad netko ne sviđa”. Tada se zaposlio u Chrysleru koji se nalazio na rubu propasti.

Lee Iacocca u povijesti je ostao poznat kao spasitelj Chryslera. Taj je proizvođač automobila, koji je trenutno dio kompanije Fiat Chrysler, 1980. propadao, no Iacocca je jedini bio dovoljno ustrajan te je uspio dobiti jamstvo od američkog Kongresa za kredit vrijednosti 1,2 milijarde dolara, a dobavljači, trgovci i sindikalni radnici odlučili su mu dati još jednu šansu i također se žrtvovati. Svoju je plaću smanjio na jedan dolar godišnje te je spasio 500.000 radnih mjesta. Sve je pozajmice vratio čak sedam godina prije nego što je trebao.

Umirovio se 1992. kada je uložio u sektor casina te u maslinovo ulje, a bio je i član nekoliko upravnih odbora.

Tijekom svoje gotovo pet desetljeća duge karijere u Detroitu sin talijanskih imigranata krasio je naslovnice poznatih magazina Time, Newsweek i New York Timesa kao “avatar američke automobilske scene”, a bio je i jedan od prvih američkih direktora čija je autobiografija postala jednom od najprodavanijih knjiga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 10:11