NOVI ŽIVOT

Uljanik za Turke završava gradnju broda: Krucijalan je to projekt koji će im dati vjetar u leđa

Riječ je o plovilu dužine 180 metara, na kojemu bi se prevozilo 80 tisuća ovaca ili 10 tisuća goveda

Brod dizalica i brod maona na vezu u Uljaniku

 Goran Sebelic/Cropix
Riječ je o plovilu dužine 180 metara, na kojemu bi se prevozilo 80 tisuća ovaca ili 10 tisuća goveda

Pulsko brodogradilište Uljanik Brodogradnja 1856 korak je do ugovaranja dovršetka broda za prijevoz stoke čija je gradnja počela davnih dana, još u starom Uljaniku, za kuvajtskog naručitelja. Novi kupac koji je dao pismo namjere za kupnju broda je iz Turske, a brodogradilište bi uskoro trebalo potpisati i ugovor u kojem će biti definirati svi detalji. Direktor pulskog brodogradilišta Samir Hadžić kaže da zasad neće otkrivati detalje. Riječ je o plovilu dužine 180 metara, na kojemu bi se prevozilo 80 tisuća ovaca ili 10 tisuća goveda.

- Zasad je dogovoren djelomični završetak gradnje 526 i potpisano je pismo namjere, i to je zasad sve što mogu reći. Sve ostalo ide nakon sklapanja ugovora. S obzirom na to da su svi bili skeptični oko te gradnje, pokazalo se ono što smo cijelo vrijeme govorili da je točno, a to je da kada smo dobili temeljne postavke, a to su novi vlasnik i financijska stabilnost, brod se ugovorio. Pregovori su trajali tri mjeseca. Brod je dovršen 35 do 45 posto i nalazi se na navozu, a prema sadašnjim dogovorima završit ćemo ga do neke faze i porinuti. Poslije slijede otpremanje i završetak broda, ali to sada nismo dogovarali. Moguće da i taj dio odradimo mi, no sada to nije dio dogovora - kazao nam je Hadžić. Prije ugovaranja broda Hadžić nije htio u javnost iznijeti i na koji će se način financirati dovršetak stočara koji je prvotno ugovoren još 2015. godine, a ugovorena vrijednost je tada bila oko 70 milijuna eura. U stečajnom postupku bio je procijenjen na oko 17 milijuna eura. Kobilica mu je položena 2016. godine, a gradnja je stala 2018. godine, kada stari Uljanik upao u probleme, što je završilo njegovim stečajem i rasprodajom imovine. Za ovaj je brod država također platila jamstva, a kasnije je bio na javnoj dražbi u čak četiri kruga. Na kraju ga je kupilo novo pulsko brodogradilište, za jednu kunu, i to 2022. godine. Hadžić je oduvijek govorio da je stočar brod koji bi mogao biti novi vjetar u leđa Uljaniku.

image

Brod dizalica i brod maona na vezu u Uljaniku

Goran Sebelic/Cropix

- Čim smo ga kupili, odmah smo počeli s traženjem kupca, ali budući da je tvrtka bila u financijskim problemima i nismo imali novog vlasnika, naša je pregovaračka pozicija bila loša. Partneri koji bi bili i ušli u taj projekt čekali su da vide što će biti s Uljanik Brodogradnjom 1856. Teško je bilo u takvim uvjetima pregovarati. Akvizicijom tog broda kupljene su sve komponente broda koje su bile u listi materijala i opisu broda te ih je brodogradilište pokupilo sa svih lokacija, osim motora koji je bo u vlasništvu Uljanik Strojogradnje Diesela u stečaju. On je nedavno prodan u njihovoj stečajnoj masi. Pokušao sam utjecati na to da se motor ne proda, no ona je bila dio stečajne mase druge tvrtke i on je nažalost prodan. Novom je vlasniku jasno iskomunicirano da motor nije bio u našem vlasništvu i on nije dio ovog paketa - kazao je Hadžić koji smatra da bi po njegovoj procjeni brod mogao biti gotov kroz godinu dana od ugovaranja. Također, tijekom ove godine isporučit će i već ugovorenu ribaricu za norveškog naručitelja te plutajući dok za Izraelce. Što se tiče ro-ro broda, odnosno gradnje 531 koju je pulsko brodogradilište dobilo nedavno od države odlukom Vlade i što bi trebalo biti uneseno u njihov temeljni kapital, Hadžić kaže da je to brod koji je dovršen samo 10 posto.

- Najprije trebamo dovršiti taj proces unošenja tog broda u naš temeljni kapital, a onda ćemo početi tražiti kupca i za taj brod - zaključio je. Naime, nakon što je u travnju CERP i službeno upisao vlasništvo, otkupom većinskog udjela od Uljanik Brodogradilišta u stečaju i postao 97-postotni vlasnik novog pulskog Uljanika, Vlada je CERP-u dala u zadatak i da ga dokapitalizira unosom gradnje 531 u temeljni kapital.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 22:33