Jure Sertić, glavni direktor AKD-a

Učvrstili smo poziciju AKD-a kao vodeće tvrtke u području sigurnosnih rješenja, digitalnog identiteta i ICT usluga

U godini 2024. smo realizirali niz strateških projekata koji su značajno unaprijedili poslovanje, tehnološke kapacitete i društvenu odgovornost tvrtke

Jure Sertić, glavni direktor AKD-a

Tijekom 2024. godine AKD je ostvario i iznimne financijske rezultate, najbolje u povijesti poslovanja, uspješno realizirajući ključne projekte od nacionalnog i međunarodnog značaja. Plan je i u narednoj godini raditi na unapređenju sustava upravljanja, djelujući unutar jasno definiranih strateških i operativnih ciljeva koji su usklađeni s prioritetima Republike Hrvatske i potrebama šire društvene zajednice. Kao tvrtka u stopostotnom vlasništvu Republike Hrvatske, preuzimamo odgovornost za praćenje regulative, razvoj inovacijskih procesa te pružanje podrške u provedbi nacionalnih i europskih smjernica u okviru naše djelatnosti.

AKD je strateški orijentiran na ulaganja u kibernetičku sigurnost i ljudske resurse da bi u nacionalnim kibernetičkim prostorima stavio na raspolaganje svoju stručnost u području usklađivanja s direktivama EU. Ulaganja u podatkovnu infrastrukturu podižu kibernetičku otpornost tvrtke na prijetnje pri čemu su procjena rizika i kontinuitet poslovanja ključne strateške odrednice kibernetičke sigurnosne strategije. Budući da AKD djeluje u visoko reguliranom sektoru s iznimno zahtjevnim politikama upravljanja podacima, radi zadržavanja kontrole i očekivane razine sigurnosti nad infrastrukturom pokrenuta je izgradnja vlastitog podatkovnog centra. Ishođen je certifikat Uptime Institute Tier III za dizajn te je budući AKD-ov podatkovni centar uvršten na službenu Uptimeovu listu certificiranih tvrtki.

U godini 2024. smo realizirali niz strateških projekata koji su značajno unaprijedili poslovanje, tehnološke kapacitete i društvenu odgovornost tvrtke. Fokus na digitalnu transformaciju, sigurnost, održivost i suradnju s ključnim dionicima dodatno su učvrstili poziciju AKD-a kao vodeće hrvatske tvrtke u području sigurnosnih rješenja, digitalnog identiteta i inovativnih ICT usluga.

Naša misija jest biti arhitekt digitalizacije koja pruža besprijekorno iskustvo za svakog pojedinca kroz nove usluge i sigurnost u digitalnom dobu. Stoga AKD u tom cilju kontinuirano unapređuje poslovne procese, sigurnosne proizvode i ICT usluge. Usmjereni smo na razvoj inovativnih rješenja u područjima identiteta, analitike velikih podataka i digitalizacije poslovnih procesa za dobrobit naših korisnika i šire društvene zajednice. Izvrsnost za nas znači postizanje i održavanje visokih standarda u svim segmentima poslovanja, od razvoja i proizvodnje sofisticiranih digitalnih proizvoda, do pružanja ICT usluga. Naš je cilj biti prepoznatljiv po vrhunskoj kvaliteti i inovacijama, ostvariti dodanu vrijednost i poticati napredak.

Uspješno završena evaluacija proizvoda AKD eID Card v2.0. SSCD prema Common Criteria (CC) EAL4+ standardu upravo potvrđuje tu izvrsnost u razvoju naprednih digitalnih rješenja u području identiteta i sigurnosti. O iznimnom značaju za Republiku Hrvatsku govori činjenica da je AKD uz još samo dvije multinacionalne tvrtke koje su međunarodne predvodnice u proizvodnji čipova - NXP Semiconductors Germany GmbH i Idemia - ishodio navedeni certifikat.

Velika prednost razvoja vlastitih Common criteria certificiranih rješenja jest razvoj resursa i stručnjaka u području primijenjene kriptografije, sigurnost proizvoda i usluga te visoka razina kibernetičke sigurnosti. Budući da Europska unija razvija novu certifikacijsku shemu EUCC - Europska common criteria shemu, prema kojoj će se stvoriti jedinstvena sigurnosna referentna vrijednost za ICT proizvode i usluge na EU tržištu - stečeni certifikat će omogućiti AKD-u da bude među prvim tvrtkama u EU koje će za svoj proizvod automatski steći i EUCC certifikat.

Posebno me raduje što stvaramo poslovno-tehnološka rješenja koja pospješuju učinkovito djelovanje države te omogućuju gospodarski razvoj društva i dobrobit šire društvene zajednice: EU digitalna putna vjerodajnica (EU DTC2 - Certilia HTF), nadogradnja računalnog sustava za razvoj nacionalnih ispita i provedbu ispitivanja; razvoj sustava za digitalizaciju i optičko očitavanje ispita, MOSI - Unaprjeđenje sustava korištenja prava osoba s invaliditetom u području mobilnosti…

Budući da Europska unija u ovom desetljeću veliki naglasak stavlja na digitalizaciju prometnog sektora, razvijamo i kompetencije pružatelja usluga u području prometa. One obuhvaćaju transformacije poslovnih procesa s ciljem stvaranja pojednostavljenih tijekova rada i uspostavu automatiziranih end-to-end sustava gdje organizacijski resursi idu prema pružanju veće vrijednosti klijentima, optimizaciji i jačanju operativne učinkovitosti. AKD je na području prometa uspostavio AKD AFFINIS - Izvještajno upravljački sustav putničkog i teretnog prijevoza u cestovnom prometu. S ovim projektom AKD je postao tvrtka koja donosi inovativnost i sigurnost u području prometnih podataka.

Plan je i dalje razvijati identifikacijske dokumente te nove proizvode i usluge u području identiteta i sigurnosti: implementirati novu generaciju putovnice, implementirati EUDI wallet – u skladu s eIDASv2, razvijati aplet za AKD TachoCard te AKD eID MRTD kako bismo osigurali neovisnost i pozicionirali se na tržištu specifičnih proizvoda. Naša vizija jest stvoriti svijet u kojem svaki pojedinac ima siguran, prikladan i uključiv pristup novim i starim uslugama, prilikama i iskustvima kroz digitalni identitet.

Uz inovativnost, izvrsnost, pouzdanost i sigurnost, jedna od temeljnih vrijednosti AKD-a kojom ćemo ostvariti misiju jest integritet: dosljednost i poštovanje najviših etičkih standarda sastavni su dijelovi našeg poslovanja. Poslovni odnosi s klijentima, partnerima i zaposlenicima uključuju otvorenost, transparentnost i odgovornost. Integritet uključuje i poštovanje etičkih načela, a to gradi povjerenje i jamči kako su sve odluke i postupci u najboljem interesu klijenata i zajednice.

Budući da uspjeh uvijek počinje s angažiranim i motiviranim zaposlenicima, cijenimo rad i stručnost svakog člana našeg tima, a kroz njihovo kontinuirano obrazovanje i razvoj stvaramo profesionalnu zajednicu koja podržava našu misiju i viziju. Nastojat ćemo održavati organizacijsku kulturu u kojoj se cijene inovativnost, suradnja i usmjerenost na klijente jer vjerujemo da baš ljudi stvaraju razliku. Kraj stoga posvećujem najvećoj vrijednosti AKD-a - našim zaposlenicima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. lipanj 2025 14:12